نسخه چاپی

ساخت مستند یك روحانی كه معجزه قرن بود

احمد عربلو داستانی به زبان طنزآمیز درباره محمدتقی بهلول گنابادی از فقها و عارفان بنام ایران می‌نویسد كه نامش با واقعه مسجد گوهرشاد پیوند خورده است.

به گزارش نما احمد عربلو در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار کتابی درباره محمدتقی بهلول گنابادی به زبان طنز خبر داد و افزود: در این داستان به جنبه‌های مختلف بهلول پرداخته شده است؛ بهلولی که هم زاهد و مبارز و فقیه بوده و نام او با ماجرای کشف حجاب و مسجد گوهرشاد پیوند خورده و هم طنزپرداز بوده و اتفاقات جالبی در زندگی‌اش روی داده است.

او در پاسخ به این‌که در پرداختن به زندگی بهلول، آن هم به زبان طنز، تا چه اندازه به مستندات توجه شده و چقدر نویسنده از تخیل خود بهره برده است، گفت: به‌قدری زندگی بهلول گنابادی، پر از ماجراهای جالب و خواندنی بوده که کمتر به آن شاخ و برگ داده و از تخیل خود استفاده کرده‌ام. در این کتاب بیشتر به مستندات توجه شده است.

به گفته عربلو مستند داستانی بهلول، مراحل پایانی ویرایش خود را می‌گذراند. این اثر به سفارش بنیاد بهلول نوشته شده و از سوی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان منتشر می‌شود.

نویسنده کتاب «از میان آتش» بر این است که با همه حمایت‌هایی که از طنز و طنزپرداز شده، هنوز این گونه نوشتاری جای خود را پیدا نکرده و بهتر است استادان طنزپرداز، کارگاه طنز برگزار کنند و به آموزش آن بپردازند.

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...