نسخه چاپی

صحبت های جنجالی بازیكن استقلال در مورد كی روش

مهاجم تیم فوتبال استقلال گفت: «كی‌روش نفر اول خوبی نیست و به نظر می‌رسد به او مشاوره غلط می‌دهند.»

آرش برهانی در خصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت که صحبت های او در زیر آمده است:


* از ابتدای امسال شروع کنیم.
- هنگامی که امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال شد، به باشگاه رفتم و نزد آقای فتح‌الله‌زاده صحبت‌هایم را انجام دادم. به او گفتم قراردادم طبق عرف 20 درصد اضافه شود اما فتح‌الله‌زاده گفت امسال شرایط خوبی نداریم و کمی به ما تخفیف بده، کلا صحبت من و فتح‌الله‌زاده 3 دقیقه هم طول نکشید. نمی‌خواستم سوءتفاهم به وجود بیاید که چون آرش برهانی استقلال را دوست دارد، در بعضی از موارد مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. از آنجایی که فتح‌الله‌زاده را چند سال است می‌شناسم، می‌دانستم که چنین اتفاقاتی در مورد من نخواهد افتاد.


* و بعد زودتر از سال‌های دیگر در تمرینات شرکت کردی؟
- دقیقا همینطور است و از روز اول در تمرینات بدنسازی شرکت کردم، یک انگیزه عجیب و غریب داشتم و خوب کار کردیم، وقتی لیگ آغاز شد نتایجی رقم خورد که به دنبالش یک سری حواشی اتفاق افتاد. این حاشیه‌ها بیشتر خط حمله استقلال را آزار می‌داد و هر روز همه ما را نقد می‌کردند که چرا خط حمله چنین مشکلاتی دارد. هیچکس نمی‌گفت که هر مشکلی یک راه‌حل و یا دلیلی دارد، در آن برهه همه حمله‌ای ناجوانمردانه به خط حمله استقلال کردند. شما می‌دانید تا بدن بازیکنان آماده شود، مقداری زمان می‌برد اما جوّ آنقدر سنگین بود که امین منوچهری جوان با آن همه انگیزه سؤال می‌کرد که چرا شرایط اینگونه است و دیدید که با چه شرایطی از استقلال رفت.


* و به هر شکل نیم فصل را به پایان بردید.
- آن بازیکنانی که در نیم فصل به جمع ما اضافه شدند از جوّ ابتدای فصل مطلع نبودند و زمانی به تیم آمدند که خیلی از مسائل حل شده بود. من فکر می‌کنم نیم فصل اول با تمام مشکلاتی که به وجود آمده بود، 6 گل زدم و تیم هم یا اول شد و یا دوم. در نیم فصل دوم از همه چیز مهمتر اضافه شدن جباری بود. در همان زمان که در لیگ حضور داشتیم درگیر جام حذفی و بازی‌های آسیایی هم بودیم. در آن شرایط در نیم فصل دوم با گهر خوب بازی کردیم و تیم خوب سایپا را هم با نتیجه خوب شکست دادیم. سپس به سپاهان خوردیم و در پنالتی‌ها بازی را واگذار کردیم اما در بازی‌های آسیایی خوب عمل کردیم و همانطور که در ابتدای فصل فکر می‌کردم، توانستیم تا اینجا بالا بیاییم. ما در سخت‌ترین گروه قرار داشتیم و خدا را شکر با یارگیری و غیرت بازیکنان از گروه مرگ به عنوان تیم اول صعود کردیم.


* در ابتدای فصل با مشکلات دیگری هم درگیر بودید؟
- چیزی که زیاد با آن درگیر بودیم مشکلات مالی بود. این مشکل هر سال است و در ابتدا پولی می‌گیریم و در ادامه دچار مشکل می‌شویم. وقتی در اواسط کار دیدیم خیلی شرایط سخت است و فهمیدیم که باشگاه دچار مشکل است با شرایط کنار آمدیم. من با پاس هم قهرمان شدم و با استقلال هم همینطور، اما این قهرمانی به این خاطر که 2 بار جشن گرفتیم (یک بار در اهواز و یک بار در تهران) لذت‌بخش بود. اما مشکلات مالی امسال در تاریخ بی‌سابقه بود. ما قبل از بازی‌ آسیایی مقابل العین مقداری پول گرفتیم و واقعا در طول فصل دچار مشکل بودیم.


* امسال در چند مسابقه ثابت بازی کردی؟
- آمار دقیق ندارم، اما در 7 بازی یار ثابت بودم و در بقیه مسابقات یا به عنوان یار تعویضی رفتم و یا تعویض شدم. امسال یکی از اهدافم این بود که در لیگ بالای 15 گل بزنم، مشکلات نیم فصل اول را که اتفاقا عجیب و غریب هم بود همه می‌دانند و فکر می‌کنم 70 درصد خواسته‌هایی که داشتم برآورده شد. در لیگ 10 گل زدم که 5 یا 6 تای آن 3 امتیازی بود. به نظر من کیفیت مهم است نه کمیّت. اگر 20 گل می‌زدم و تأثیری در شرایط استقلال نداشت، به نظرم به درد نمی‌خورد. در آسیا هم به العین، هم الهلال و هم الریان گل زدم. امیدوارم که هواداران و کادر فنی و مدیریتی و بازیکنان تیم راضی باشند. چون بیشتر وقت ما با بازیکنان می‌گذرد. تصور می‌کنم در طول فصل مقداری شیطنت انجام شد و خیلی سعی شد که به تیم ما حاشیه وارد شود، اما همگی آن را جمع کردیم.


* بیشتر توضیح بده.
- مردم و شما همه چیز را خوب می‌دانید. این اتفاقی که بین رحمتی و نکونام افتاد، 70 درصد این موضوع بین این دو بازیکن را دیگران باعثش شدند و از آن سوء‌استفاده کردند. مردم خودشان بهتر می‌دانند. نه جواد نکونام چنین شخصیتی دارد و نه مهدی رحمتی. همه هم دیدند که در زمین هیچوقت وجدان کاری خود را زیر پا نگذاشتند. یک عده دوست داشتند بازیکنان تیم به جان هم بیفتند به این خاطر که استقلال موفق نشود تا به هدف خود برسند. در این بین فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی هم تلاش کردند تا خیلی از مسائل جمع شود.


* به نظر خودت با همه این توضیحاتی که دادی همان بازیکنی بودی که آرش برهانی می‌خواست؟
- یک اتفاق خیلی خوب هم امسال برایم رخ داد که شکستن رکورد بهترین گلزن استقلال بودم و این افتخار بزرگی است اما خدا می‌داند که قبل از آن اصلا به این موضوع فکر نمی‌کردم و یکی از دوستانم چند هفته قبل از این اتفاق به من گفت، اگر 3 گل بزنی به این عنوان دست پیدا می‌کنی. من 70 درصد از خودم راضی هستم. قبول دارم که می‌توانستم بهتر از این باشم ولی اینگونه نبود که سعی نکرده باشم. من دوست ندارم همه چیز را به گردن خیلی از مسائل بیندازم. مثلا یک هوادار که روی سکو هم نشسته است نمی‌داند وقتی یک بازیکن در بین دو نیمه تعویض می‌شود، چگونه باید خودش را در شرایط ایده‌آل نگه دارد و چگونه باید در همان شرایط تمریناتش را انجام دهد، به خصوص که یک مهاجم باشی. هوادار فقط از آرش برهانی گل می‌خواهد ولی نمی‌‌داند دل‌مشغولی او چیست و یا مشکلات مالی ممکن است روی فکر بازیکن تأثیر بگذارد. اما به هیچکدام از این مسائل فکر نمی‌کنم و نمی‌خواهم همه چیز را به این مسائل ربط بدهم. در زندگی ورزشی‌ام اتفاقاتی که امسال رخ داد ندیده بودم و به نوعی با آن بیگانه بودم. تا آمدم با شرایط کنار بیایم نیمی از فصل گذشته بود. با تمام این مشکلات به نظرم فصل بدی نداشتم. شما دیدید که امین منوچهری و سیاوش اکبرپور در این فصل به چه مشکلاتی خوردند. یعنی آنقدر مشکلات زیاد بود که روی همه تأثیر گذاشت.


* یعنی اینقدر مشکلات زیاد بود که روی همه اثرگذار باشد؟
- همینطور است، میلاد میداودی با آن همه سابقه گلزنی، اکبرپور، منوچهری و خودم با این همه سابقه دچار مشکل شدیم. اما هیچکس نپرسید، چرا. یک شبه این همه انتقاد کردند. ما باید خودمان این موضوع را حل می‌کردیم. من اینگونه بگویم که عاشق فرهاد مجیدی هستم و او را خیلی دوست دارم. آنهایی که فوتبالی هستند، 110 درصد مجیدی را دوست دارند. اما اینکه زحمت یک سری از بازیکنان دیده نشود و تماشاگر یک نفر دیگر را تشویق کند، در روحیه بقیه بازیکنان تأثیر می‌گذارد. نمی‌دانم منظورم را متوجه شدید یا نه؟ حرف من این است نه فرهاد مجیدی. بحث من شخص نیست، من می‌گویم اگر آقای ایکس را تشویق کنند، روی بقیه اثر می‌گذارد و طوری وانمود می‌شود که انگار زحمت دیگران به چشم نمی‌آید، حتی اگر فرهاد مجیدی داخل زمین باشد و تماشاگران یک نفر دیگر را هم تشویق کنند، در روحیه مجیدی و دیگر بازیکنان تاثیرگذار است. باور کنید سخت است. چون فرهاد تشویق شد نمی‌خواهم در خصوص او مستقیما صحبت کنم. اما قبول دارم که مجیدی بازیکن محبوبی است و همه او را دوست دارند ولی تماشاگران می‌توانستند او را قبل از شروع مسابقه تشویق کنند، نه اینکه در زمانی که تیم داخل زمین است و در روحیه بازیکنان تأثیر می‌گذارد. میداودی بازیکن بزرگی است و در عرض 6 ماه آنقدر بین تماشاگران محبوب شد که من در این چند سال ندیدم که یک بازیکن بتواند اینقدر در بین تماشاگران محبوبیت پیدا کند. ما مشکل اسم نداشتیم و حرف‌مان این بود که تشویق‌ها روی تیم ما اثر منفی گذاشت.


* امسال قلعه‌نویی به خاطر اتفاقاتی که در بازی با تراکتور‌سازی افتاد خیلی از دستت ناراحت شد و مصاحبه‌هایی علیه‌ تو انجام داد جریان چه بود؟
- آن مسابقه شرایط خاص خودش را داشت و در بازی‌های حساس چنین اتفاقاتی می‌افتد حتی ممکن است در دوران بازیگری امیرخان خودش این موضوع را تجربه کرده باشد. ممکن است یک لحظه از کوره در رفته باشد. این اشتباهات برای 90 درصد فوتبالیست‌ها پیش آمده است ولی آنقدر به این موضوع پرداختند که چندان درست نیست. آن بازیکن تراکتور بزرگنمایی کرد و کمیته انضباطی هم حسابی ما را شرمنده کرد وگرنه آنقدر هم موضوع حساس نبود.


* از حضور در تیم ملی هم که تقریبا ناامید شدی؟
- این بار دیگر ناراحت نشدم. سری گذشته آنقدر خوب بازی کردم که همه می‌گفتند دعوت می‌شوم حتی برای تعطیلات پیش‌رویم برنامه‌ریزی نکردم. واقعا حقم بود و دعوت نشدم و خیلی هم ناراحت شدم. پیش خود گفتم از زاویه خودم قضیه را می‌بینم و باید بیشتر تلاش کنم اما وقتی این بار لیست را دیدم تعجب کردم. همه بازیکنانی که دعوت شدند، دوستان صمیمی من هستند و نمی‌خواهم زحمت آنها را زیر سؤال ببرم. اما شاید حالا شرایط کمک به تیم ملی را ندارند. مثالی می‌زنم، شما به 10 نفر بگویید، فهرست تیم ملی را بدهد. از این جمع 10 نفر 9 نفر این فورواردهایی که کی‌روش دعوت کرده، دعوت نمی‌‌کنند. حتی اگر به مربی این بازیکنان بگویید اسم آنها را در لیست 11 نفره نمی‌گذارد و این مهاجمان را نیمکت‌نشین می‌کند، اما حالا در فهرست تیم ملی هستند، آن هم تیم ملی که می‌گویند خط حمله‌اش بیمار است. باز هم بگویم؟ به همین بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند، بگویید اسامی مدنظر خود را برای تیم ملی بنویسند، خودشان اسم خودشان را نمی‌نویسند! من اصلا نمی‌گویم اینهایی که دعوت شده‌اند، بی‌کیفیت هستند، اما خیلی‌ها حق‌شان نبود.


* از نظر تو کی‌روش چگونه مربی‌ است؟
- به قول دیگر بچه‌ها او خیلی خوب تمرین می‌دهد و با بازیکنانش رابطه خوبی برقرار می‌کند اما کوچینگ خوبی ندارد و نفر دوم خوبی است. به نظرم نباید این اتفاق برای تیم ملی می‌افتاد. 4 سال پیش برای تیم علی دایی بازی می‌کردیم و با آن رفاقت و شناختی که او در تیم داشت، مطمئن هستم اگر به کارش ادامه می‌داد، اتفاقات خیلی بهتری می‌افتاد که بعد از آمدن افشین قطبی افتاد. به نظرم نتایجی که کی‌روش گرفته اگر یک مربی ایرانی می‌گرفت، 10 بار اخراج می‌شد. نابودش می‌کردند. نمی‌دانم شاید به خاطر اینکه گفته می‌شود مبلغ قراردادش زیاد است او را عوض نمی‌کنند و ما هم که عادت داریم. مرغ همسایه غاز است.


* اینها را که می‌‌گویی دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شوی؟
- باید واقعیت‌ها را گفت. من 29 سالم است، وقتی برای مقدماتی جام جهانی دعوت نمی‌شوم و در بهترین شرایط لیگ هم دعوت نشدم، حالا که دیگر توقعی نیست. ولی حرف من این است کی‌روش مسائل دیگری را وارد تیم ملی کرده که درست نیست. طرفدار تیم ملی که با باختش گریه می‌کند و با بردش شاد می‌شود، کاری ندارد که کی‌روش با چه بازیکنی مشکل دارد. اینها خصومت شخصی است. شاید یک بازیکن از لحاظ اخلاقی با او کنار نیاید اما وقتی از لحاظ فنی مورد تایید است، چرا دعوت نمی‌شود؟ اینها سلیقه شخصی و به نوعی کج‌سلیقه‌ای است. همین حالا 10 دروازه‌بان را بخواهید و به آنها بگویید دروازه‌بان اول تیم ملی را مشخص کنند. هر 10 نفر می‌گویند رحمتی، چون می‌دانند او بهتر است. ولی کی‌روش او را دعوت نمی‌کند و به خاطر مسائل شخصی منافع ملی را در نظر نمی‌گیرد. همین حالا در استقلال 7 نفر دعوت شدند و از پرسپولیسی که جزو 5 تیم اول لیگ هم نیست و در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور نداشته، 9 بازیکن دعوت می‌شود. این اتفاق عجیب است آن هم از مربی که با این همه امید و آرزو او را به ایران آوردیم تا راحت‌تر به جام جهانی برویم. خیلی جالب است ما مشکل گلزنی داریم،‌ اما آقای گل لیگ را دعوت نمی‌کند. افشین قطبی از من خوشش نمی‌آمد اما چون آقای گل لیگ بودم، مجبور بود من را دعوت کند، اما بازیکنی که حتی در تیم خودش ذخیره است را به تیم ملی دعوت کرده است.


* سید صالحی هم اعلام کرده به خاطر مشکلات شخصی به تیم ملی نمی‌رود.
- این مسائل نیست. وقتی یک بازیکن در پست خودش بازیکنی را می‌بیند که به تیم ملی دعوت شده و اصلا در تیمش بازی نمی‌کند، طبعا دلسرد می‌شود. باید فکر بازیکن را هم کرد. من قبول دارم که فوتبال سلیقه‌ای است ولی همین کج‌سلیقه‌گی‌ها باعث همین نتایج می‌شود. اگر کی‌روش 2،3 مشاور خوب کنارش داشت، بهتر نتیجه می‌گرفتیم. اگر به جام جهانی نرویم باید این فوتبال را تعطیل کرد. آیا به خاطر مشاوره‌های غلط، خصومت‌های شخصی و خیلی صحبت‌ها که در مورد دعوت بازیکنان شنیده می‌شود و دوست ندارم در موردش صحبت کنم،‌باید فنا شویم؟ مردم چه گناهی کردند. وقتی این چیزها را می‌بینیم دعوت نشدن خیلی‌ها عجیب نیست. در تیم استقلال صادقی، عمران‌زاده، رحمتی، مجیدی اینها باید دعوت می‌شدند. چرا علی حمودی نباید دفاع راست تیم ملی باشد؟ او به حقش نرسید چون اهل سروصدا نیست. مگر بهتر از او داریم؟ وقتی حمودی به تیم ملی دعوت شد، خودش هم تعجب کرده است. کی‌روش تازه آخر فصل حمودی را پیدا کرده است!


* با این شرایط به جام جهانی می‌رویم؟
- امیدوارم. اصلا دوست ندارم در مورد نرفتنش فکر کنم. مثلا باید بازی‌ها اینگونه اتفاق بیفتد که همه شوت کنند و رحمتی آنها را بگیرد و نکونام گل بزند تا با معجزه پیروز شویم. مثل بازی با کره.


* این حاشیه‌هایی که امروز قلعه‌نویی از آن ناراحت است، چقدر در کار فنی تیم تأثیر داشت؟ به نظرت قلعه‌نویی حق دارد ناراحت باشد؟
- به نظر من چنین اتفاقی اصلا نباید برای استقلال رخ می‌داد، همه تماشاگران بدانند که هیچ نامی بزرگتر از استقلال نیست و موفقیت این تیم باید برایشان اهمیت داشته باشد. امسال اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد که تا به حال ندیده بودم.


* برای خودت هم اتفاق افتاد که موقع خراب کردن موقعیت، تماشاگران نام بازیکن دیگری را فریاد بزنند.
- نه، این اتفاق برایم نیفتاد. تماشاگران آنقدر فهم دارند که این کار را انجام ندهند، اگر این اتفاق می‌افتاد دیوانه می‌شدم! ولی به نظرم حق ما این نبود و قلعه‌نویی که می‌دانید چندین جام آورده و همیشه به فکر استقلال بوده پیش خودش فکرهایی می‌کند. او بهتر از همه می‌داند و به کارش ایمان دارد که با این سیستم می‌تواند قهرمان شود. به نظرم درست نیست که با چنین شخصیتی که یکی از پرافتخارترین مربیان است، این چنین رفتار شود. دیدید که پرسپولیس بر سر این موضوع ضربه دید. دیدید چه شد؟ امیدوارم که تماشاگران ما ناشکر نباشند. البته این همه صحبت منفی کردیم ولی نیمه پر لیوان را هم ببینیم. آنها خیلی به ما کمک کردند و در این چند سال خیلی از ما حمایت کردند. امسال بازیکنان ما اصلا توقع چنین رفتارهایی از همین تماشاگرانی که حامی ما بودند نداشتند و از هواداران ما بعید بود.


* به قلعه‌نویی حق می‌دهی؟
- به نظر من حق دارد. نمی‌توانم جای قلعه‌نویی تصمیم بگیرم و حتی فکر و درک کنیم. حتی نمی‌‌توانیم شرایط او را حس کنیم. خود من نمی‌توانم جای قلعه‌نویی باشم. شاید او خیلی ناراحتی‌ها دارد و خیلی مسائل باعث شده که او دل‌چرکین بشود.


* حتی یک لحظه هم نمی‌توانی خودت را جای قلعه‌نویی بگذاری؟
- آن سالی که 10 نفر از استقلال رفتند و دیدم تیم در حال خالی شدن است و با وجود پیشنهاد خوب در این تیم ماندم و با گلزنی‌هایم هواداران را خوشحال کردم وقتی دیدم اتفاقاتی می‌افتد که زحماتم دیده نمی‌شود خیلی ناراحت می‌شوم. می‌دانید چرا چون فکر این را می‌کنم که از چه پیشنهاداتی گذشتم و می‌دانم که در آینده از لحاظ مالی چقدر ضرر می‌کنم ولی مثلا چرا باید چنین بلایی سر من بیاید. منتظری پیشنهاد 2 میلیون یورویی قطر را رد کرد تا در استقلال بماند یا مهدی رحمتی که منبع موثق دارم پیشنهاد میلیاردی عالی داشت ولی در استقلال ماند. نکونام در حالی که بهترین پیشنهادات را داشت به استقلال آمد و خسرو حیدری نیز با وجود همه شرایط با تیم تمدید کرد. اگر بخواهم از بازیکنان اسم ببرم همه پیشنهادات خوب داشتند ولی وقتی چنین رفتار‌هایی را می‌بینند ناراحت می‌شوند. حالا چند برابر این اتفاقات را برای قلعه‌نویی در نظر بگیرید و آن وقت ببینید قلعه‌نویی حق دارد یا نه.


* خودت در استقلال می‌مانی؟
- هنوز دو هفته مانده است و باید بگویم همیشه اولویت اولم استقلال بوده است اما دوست دارم حرمتم حفظ شود و به قول سید صالحی جایی که عزت نیست باید هجرت کرد البته در این 7 سال حرمت من حفظ شد. سال گذشته مسائل کوچکی در ابتدای فصل به وجود آمد و تصور می‌کنم شاید در موردم فکر‌هایی کنند اما تا زمانی که احترامم حفظ شود اولویتم استقلال است حتی اگر پیشنهادات بهتری وجود داشته باشد.


* خودت را تا به حال در پیراهن تیم دیگری تصور کرده‌ای؟
- تا حالا نه. من همیشه در خواب هم لباس استقلال را بر تنم می‌بینم!


* امسال در تیم شما کار قشنگ زیاد انجام شد کدام به نظر تو به چشم آمد؟
- هنگامی که رکورد گلزنی استقلال را شکستم مجتبی جباری در محل تمرین کاری انجام داد که در زندگی‌ام هیچ وقت پاک نخواهد شد. به همان اندازه که رکورد را زدم به همان اندازه این حرکت جباری برایم ارزشی بود. کادوی جباری را در ویترین افتخاراتم گذاشتم. من یک ویترین در منزل دارم که حتی از دوران بچگی‌ام هر جایزه‌ای گرفتم در آن ویترین گذاشتم. این تبلت را آنجا گذاشته‌ام و از آن استفاده نمی‌کنم. اتفاقا یکی از دوستانم کارایی تبلت را می‌گفت که به او گفتم این کادو برای من ارزش دیگری داشت.


* جباری جدیدا دست به جیب شده است قبلا از این کارها نمی‌کرد.
- من فکر می‌کنم آقای خاص فوتبال جهان مورینو است و آقای خاص فوتبال ایران جباری. به نظرم جباری نسبت به همه مسائل دور و برش یک نگاه دیگری دارد و طور دیگری فکر می‌کند. مطالعه جباری خیلی زیاد است و همیشه یک قضیه را از چند زاویه نگاه می‌کند. او همه چیز را خوب تجزیه و تحلیل می‌کند. جباری از لحاظ فوتبالی چند ثانیه جلوتر از فوتبالیست‌های دیگر است و جزو برترین فوتبالیست‌های آسیا محسوب می‌شود.


* این روزها رویانیان پیشنهادی به تو نداده است؟
- نه. اما رویانیان واقعا دوست داشتنی است. 90 درصد بازیکنان استقلال رویانیان را دوست دارند چون او یک انسان زحمتکش و دوست داشتنی است. او واقعا برای کارش زحمت می‌کشد و چیز‌های نویی به فوتبال اضافه کرده است.


* فتح‌الله‌زاده چطور؟
- او تبحرش فوتبال است و به قولی پرسپولیسی‌ها هم فتح‌الله‌زاده را دوست دارند. شما تصور کنید رویانیان که چند وقت است به فوتبال آمده چگونه درآزرده است و از آن سو ببینید فتح‌الله‌زاده چه کشیده است.


* چرا پرسپولیسی‌ها نتیجه نمی‌گیرند؟
- اول باید توضیح در مورد یحیی گل‌محمدی بدهم. شاید اگر توپ بنگر گل می‌شد الان این حرفها را نمی‌زدند. حالا که گل‌محمدی تجربه پیدا کرده باید از او بهره‌برداری کنند. امیدوارم پرسپولیس فصل بعد در لیگ مقتدرانه‌تر بازی کند چون هم به زیبایی لیگ کمک می‌کند و هم به کمک فوتبال ملی ما می‌آید.


* اما ثبات مدیریت و کادر فنی پرسپولیس مناسب نبوده.
- امیدوارم امسال این اتفاق بیفتد. به اعتقاد من باید بیشتر به گل‌محمدی کمک شود. حالا هم درست نیست که چون برای گل‌محمدی این اتفاق افتاده است از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. متاسفانه وقتی درخت می‌افتد تبر‌زنان دست‌ به کار می‌شوند. گل‌محمدی پرسپولیس را متحول کرد و خداوکیلی بد نتیجه نگرفت اما حالا تبر‌ به دست‌ها بالا سر آقا یحیی ایستاده‌اند. امیدوارم رویانیان مقابل همین آدم‌ها بایستد و پشت کادر فنی‌اش باشد و آنها را حمایت کند.


* تا چه زمانی می‌خواهی فوتبال بازی کنی؟
- فکر می‌کنم 4_ 5 سال دیگر.


* می‌خواهی مربی شوی؟
- من دوست ندارم هیچ کس از دست من ناراحت باشد. فکر نکنم مربی موفقی شوم چون خصوصیات خاصی می‌خواهد.


* استقلال می‌تواند قهرمان آسیا شود؟
- چندین سال است که می‌گوییم ستاره سوممان را می‌گیریم اما امسال هم حقمان است هم توانایی‌اش را داریم. فکر می‌کنم از سال آینده باید حرف از ستاره چهارم بزنیم. ما می‌توانیم تیممان را تقویت کنیم.


* اما قلعه‌نویی هم انتظار تقویت این تیم را دارد.
- امیدوارم این بار دیگر به استقلال کمک کند. دل 20 میلیون استقلالی با قهرمانی تیم شاد شد. من مطمئن هستم اگر در آسیا قهرمان شویم 50 میلیون ایرانی خوشحال می‌شود.

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...