نسخه چاپی

ویروس كرونا از عربستان به اروپا رفت

درحالی كه مسئولان بخش بهداشت عربستان همچنان در حال دست و پنجه نرم كردن با ویروس خطرناكی شبیه به "سارس" هستند، فرانسه از شناسایی دومین مورد ابتلا به این ویروس خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، مسئولان بخش بهداشت عربستان از مرگ دو نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس "کرونا" خبر دادند. این ویروس که شبیه به "سارس" است، تاکنون جان 15 تا 18 نفر را در عربستان و اروپا گرفته است.

وزیر بهداشت عربستان اعلام کرد که دو نفر دیگر به علت ابتلا به ویروس کرونا در منطقه الاحسای این کشور جان خود را از دست دادند.

"عبدالله الربیعه" گفت: تاکنون درمانی برای ویروس جدید کرونا یافت نشده است و تحقیقات علمی سازمان بهداشت جهانی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از زمان شناسایی نخستین مورد از ابتلا به این ویروس در یک سال قبل، وزارت کشور همچنان در حال تحقیق درباره چگونگی انتقال این ویروس یا کشف راه درمان آن است.

الربیعه درباره شمار قربانیان این ویروس در عربستان گفت: از زمان پیدایش ویروس کرونا در سپتامبر گذشته تاکنون 24 مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده است که 15 نفر از آنها جان باخته اند .

وی خاطرنشان کرد: ثبت موارد ابتلا به ویروس کرونا به استان الاحسا محدود نشده است، بلکه در ریاض، جده و الدمام نیز موارد ابتلا به ثبت رسیده است که پیشتر اعلام شد.

الربیعه تأکید کرد: وزارت بهداشت سعودی سه مورد مشکوک ابتلا را نیز مشاهده کرده است که نتایج تحلیل و بررسی ها در این باره با شفافیت کامل اعلام خواهد شد.

الربیعه افزود: سازمان بهداشت جهانی بر تحقیقات در مراکز دیالیز در استان الاحسا و سایر مناطق نظارت داشت و این تحقیقات ثابت کرد که ارتباطی بین این مراکز و انتقال ویروس وجود ندارد، و هرچه در این زمینه مطرح شده شایعه است و اطلاعات کنونی همچنان تاکید می کند که این ویروس دستگاه تنفسی را درگیر می کند.

رسانه‌های فرانسوی نیز دیروز اعلام کردند که دومین فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور بعد از وخامت شدید وضعیت جسمانی به اتاق مراقبت های ویژه منتقل شده است.

وزیر امور اجتماعی و بهداشت فرانسه هم سه شنبه هفته گذشته از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت که این فرد چندی پیش از امارات به فرانسه بازگشته است.

پس از بستری شدن این مرد 65 ساله در بیمارستان، علائم بیماری در هم اتاقی وی نیز مشخص شد.

ویروس کرونا تا حد بسیاری به ویروس سارس شباهت دارد و عامل عفونتی خطرناک در دستگاه تنفسی است که سبب از کار افتادن کلیه‌ها و مرگ می‌شود.

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...