نسخه چاپی

زنداني سابق گوانتانامو:

اكثریت زندانیان گوانتانامو بیگناه هستند

یك زندانی سابق زندان آمریكایی 'گوانتانامو' اعلام كرد كه اكثریت زندانیان این زندان آمریكایی شامل بیش از 90 درصد افراد محبوس در آن بی گناه هستند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، 'مراد كورناز' زندانی سابق گوانتانامو روز شنبه به رادیو دولتی 'صدای روسیه' گفت : رفتار زندانبانان آمریكایی با زندانیان این زندان واقعا وحشیانه است.
وی افزود: آنها كوچكترین ارزشی به زندانیان قائل نیستند و به چشم تروریست های خطرناك به این افراد بدبخت و بدون حقوق نگاه می كنند.
كورناز اضافه كرد: این در حالی است كه جرم هیچ یك از زندانیان اثبات نشده است و آنها سال ها بدون محاكمه در این شرایط غیر انسانی و غیرقابل تحمل بسر می برند.
زندانی سابق گوانتانامو درباره ماجرای زندانی شدن خود می گوید: در افغانستان توسط نیروهای خارجی دستگیر شدم و پس از انتقال به پایگاه آمریكا در قندهار به گوانتانامو منتقل شدم.
كورناز كه تبعه آلمان است و چهار سال و نیم در زندان گوانتانامو بسر برده است، اضافه كرد: با وجود این كه كوچكترین مدرك جرمی علیه من وجود نداشته است در این مدت بطور غیرقانونی زندانی بودم.
وی افزود: در حال حاضر از 166 زندانی گوانتانامو 102 نفر در اعتراض به وضعیت غیرقابل تحمل زندان و مجازات سنگین خود بخاطر جرمی كه هیچگاه مرتكب نشده اند، اعتصاب غذا كرده اند، اما زندانبانان برای غذا دادن آنها به زور تلاش می كنند.
به گفته كورناز در حال حاضر بیش از 140 پزشك نیروی دریایی آمریكا برای پایان دادن به اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو تلاش می كنند.
وی ادامه داد: گوانتانامو مایه ننگ آمریكا است و سران این كشور كه همواره ادعای دفاع از حقوق بشر در سطح جهانی دارند، خود ناقض عمده حقوق اولیه انسانی هستند.
كورناز گفت: هیچ كشوری مانند آمریكا حقوق انسانها را نقض نمی كند و رفتار ضدانسانی زندانبانان آمریكایی با افرادی كه جرمی مرتكب نشده اند و هیچگاه حق دفاع از خود نداشته اند، هیچگاه از خاطره انسان ها زدوده نخواهد شد.
وی اضافه كرد: اوباما كه در دوره ریاست جمهوری خود وعده داده بود گوانتانامو را ببندد، خلاف وعده عمل كرده و این زندان غیرقانونی همچنان افراد بی گناه را در میان دیوارهای خود برای مدت نامحدود نگه داشته است.
كورناز از سازمان های دیده بان حقوق بشر خواست تا برای حضور در گوانتانامو و پایان دادن به رنج و مصیبت های افراد واقع در آن تلاش كنند.
وی افزود: در مجموع 775 نفر در 10 سال اخیر متهم به جرایم تروریسم در گوانتانامو زندانی شده اند و حتی افرادی كه آزاد شده اند از نظر دولت آمریكا همچنان دشمن محسوب می شوند.

۱۳۹۲/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...