نسخه چاپی

هراس آل‌خلیفه از الهام‌بخشی ایران و موج اعتراضات شیعیان

عکس خبري -هراس آل‌خليفه از الهام‌بخشي ايران و موج اعتراضات شيعيان

آمریكا در راستای تحقق اهداف و منافع راهبردی، چشم خود را بر جنایت آل‌خلیفه بسته است. دولت آمریكا در حالی از رژیم آل‌خلیفه حمایت می‌كند كه روز جمعه ده‌ها نظامی مسلح رژیم آل‌خلیفه به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم (رهبر شیعیان بحرین و رئیس شورای اسلامی علمای بحرین) در شهر «الدراز» (غرب منامه) حمله كردند.


گروه ترجمه- پايگاه اينترنتي گلف ديلي‌نيوز 18 مي 2013 (28اردیبهشت) در مقاله‌اي به خيزش شيعيان بحرين عليه رژيم آل‌خليفه پرداخت و نوشت: كمك به حكومت بحرين براي مقابله با توطئه‌هاي ايران، با منافع راهبردي آمريكا انطباق دارد. جمهوري اسلامي ايران با توطئه‌هاي خود تلاش مي‌كند بحرين را بی‌ثبات كند. «دان بورتون» نماينده سابق كنگره آمريكا، مي‌گويد:‌ «بحرين مورد تهديد عوامل ايران است؛ آن‌ها با رهبران معترض و روحاني‌های افراطي به‌منظور سرنگوني حكومت بحرين همكاري مي‌كنند... آمريكا و ساير كشورهاي غربي، از تهديد ايران آگاه هستند... بايد شفاف‌سازي كنيم كه بحرين دوست و متحد ماست و به ايران و افراط‌گراياني مانند شيخ عيسي قاسم (حامي اهداف ايران) اجازه نخواهيم داد حكومت بحرين را سرنگون كنند.»
در ادامه مقاله آمده است: آقاي بورتون مي‌گويد: «آل‌خليفه براي ايجاد كميته‌اي مستقل به منظور توصيه تغييرات لازم براي تحقق مطالبات معترضان تلاش كرده است؛ اما رهبران مخالف اجازه چنين نشست‌هايي را كه مي‌تواند بسياري از مسائل را حل كند، نخواهند داد.» وي تأكيد كرد: «آمريكا و متحدانش بايد براي ايران و گروه‌هاي افراطي شفاف‌سازي كنند كه از بحرين و متحدانمان در خليج‌فارس حمايت خواهيم كرد و خط قرمزي وجود دارد كه ايران با مخاطره از آن عبور كرده است.»
در پايان مقاله آمده است: آيت‌الله خامنه‌اي نيز افراط‌گرايان بحريني را به عنوان انقلابي‌هایی با نيات خوب توصيف كرد و حاكمان بحريني را كه دوست آمريكا هستند، كافر خواند. در حال حاضر، هيچ كشوري در منطقه بيشتر از بحرين براي منافع ملي آمريكا اهميت ندارد. با توجه به اعتراضاتي كه همچنان خاندان حاكم را به چالش كشانده، پرسش كليدي كه باراك اوباما و اعضاي كنگره بايد از خود بپرسند، اين است كه چرا آمريكا بايد مراقب بحرين باشد؟ پاسخ روشن است: ثبات خليج‌فارس به‌عنوان منطقه غني از نفت، به بحرين بستگي دارد. 67 درصد منابع نفتي اثبات‌شده جهان در خليج‌فارس قرار دارد و تقريباً 27 درصد صادرات نفتي جهان، روزانه از آب‌هاي سرزميني بحرين مي‌گذرد و به مشتريان آن در سراسر جهان مي‌رسد.

 تحلیل‌: از محتواي مقاله چنين برمي‌آيد كه آمريكا در راستاي تحقق اهداف و منافع راهبردي، چشم خود را بر جنايت آل‌خليفه بسته است. دولت آمريكا در حالي از رژيم آل‌خليفه حمايت مي‌كند كه روز جمعه ده‌ها نظامی مسلح رژیم آل‌خلیفه به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم (رهبر شيعيان بحرين و رئيس شوراي اسلامي علماي بحرين) در شهر «الدراز» (غرب منامه) حمله کردند. جمعیت وفاق بحرین تأکید کرد این اقدام، بیانگر حجم ماجراجویی‌ها و جنايات دیوانه‌وار این رژیم است که به بالاترین حدود خود رسیده است.
حال که آقای بورتون به سؤال علاقه دارد، به این پرسش پاسخ دهد که چرا آن‌ها از ینگه دنیا به این منطقه آمده‌اند و حاضرند برای تأمین منافع نامشروعشان از یک حکومت جنایتکار حمایت کنند؛ اما انتظار ندارند ایران از مردم مظلوم و تحت ستم این جنایتکاران حمایت کند؟ یقیناً پاسخ بورتون هر چه باشد، کسی را قانع نمی‌کند، زیرا نه چپاول ثروت دیگران و نه حمایت از جنایت، توجیه‌پذیر نیست.

۱۳۹۲/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...