نسخه چاپی

«تهران پرس»بررسي مي كند

آقای وزیر در این روزهای پایانی موضع‌تان را مشخص كنید!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات كه به تازگی برای دوره كوتاه باقی مانده از عمر دولت رای اعتماد مجلس را گرفته در همراهی با این جریان فروگذار نمی كند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، حضور آقاي احمدی نژاد و چند نفر از وزرای دولت در کنار اسفندیار رحیم مشایی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مهمترین مظاهر رفتار خلاف قانون این روزهای عالم سیاست است که به جز نهادهای مسئول ، صدای برخي از اعضاي هیأت دولت را هم در آورد. اما نکته جالبی که کمتر به آن توجه شد همراهی کم نظیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، آقاي دكتر نامي با او هنگام ثبت نام بود.

پیش از این در جریان برگزاری مراسم به اصطلاح تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی در ورزشگاه آزادی که با حمایت بی دریغ وزارت ارتباطات برگزار شد نیز، آقای نامی وزیر ارتباطات در تمام طول مراسم احمدی نژاد را همراهی کرد. آنچه که در خصوص برگزاری پر سر و صدای مراسم جشن ورزشگاه آزادی دور از چشم عموم و مغفول ماند، منبع مالی تأمین هزینه این جشن بود. چیزی كه بیش از همه گفته و شنیده شد اينكه هزينه ميلياردي اين مراسم را اپراتور تلفن همراه رايتل بر عهده داشت. اما رايتل چرا؟ پاسخ مشخص است. گفته می شود این اپراتور تلفن همراه از رانتهای بسیاری برای به تاخیر انداختن موعد تعهدات خود بهره برده و همچنین از انحصار ارائه خدمات مکالمه تصویر و اینترنت پرسرعت بهره می برد.

و صرف هزینه از این منبع در حقیقت یک قدردانی کوچک از طرف رایتل و مدیر جدیدش خواهد بود. در واقع می توان گفت جناب وزیر ارتباطات در روز جشن ورزشگاه آزادی نه به عنوان همراه رئیس جمهور و زیر کابینه بلکه به عنوان میزبان حضور داشته است.

رفتارهای عجیب آقاي وزير جديد ارتباطات به همين جا ختم نمي شود. او اخيرا در يك مراسم رسمي كه رئيس جمهور در آن سخنراني داشت، براي آنكه ارادت قلبي خود را به آقاي احمدي نژاد نشان دهد، به عنوان محافظ وي عمل كرده و تمام مدت سخنراني احمدي نژاد، پشت سر وي به صورت ايستاده قرار گرفت. این اقدام آنقدر جلب توجه کرد که بخش خبری بیست و سی نیز در گزارش صرفا جهت اطلاع به آن واكنش نشان داد.

اخيرا هم كه شورايعالي فضاي مجازي به عنوان يك نهاد فرا قوه اي وارد عمل شده و مركز ملي فضاي مجازي را تاسيس نموده و آقاي نامي هم يكي از اعضاي آن به حساب مي آيد، وزارت ارتباطات با راه اندازي جنجالي دوباره پيرامون پژوهشگاه فضاي مجازي كه پيش از اين با حكم شورايعالي اداري بعنوان زيرمجموعه به مركز ملي فضاي مجازي ملحق شده بود، خواستار بازگشت پژوهشگاه فضاي مجازي به زير مجموعه خود و ابطال مصوبه شورای عالی اداری به دستور رئیس جمهور شده است.

در مجموع، فعاليتهاي چند ماه اخير آقاي نامي به عنوان وزير ارتباطات دولت دهم، بيشتر از آنكه شبيه كار يك وزير باشد، شبيه تدارکاتچی برای یک جریان خاص است که حتی اغلب دولتی ها هم از آن دل خوشی ندارند و بیشترین فعالیت او اکنون گرداندن توپ اختلاف در بين دستگاههاي حاكميتي جمهوري اسلامي است که نهایتا نتیجه آن تامین منافع گروهی اندک در برابر ضرر ملی دستگاههای دولتی است.

۱۳۹۲/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...