نسخه چاپی

ازدواج با صهیونیستها مصر را تهدید می‌كند

ازدواج مردان مصری با دختران صهیونیست و گرفتن تابعیت از رژیم صهیونیستی پس از ازدواج ازجمله چالشهایی است كه در كنار بیكاری، اوضاع ناگوار سیاسی و كشمكشهای سیاسی، امنیت ملی مصر را تهدید می كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، سفارت مصر در تل آویو بعد از انقلاب 25 ژانویه مصر ناچار شد دستکم صدها صهیونیست را برای شرکت در انتخابات نمایندگان پارلمان و مجلس شورا در قاهره بعد از سقوط مبارک بپذیرد. این افراد در واقع همان شهروندان مصری بودند که به تل آویو مهاجرت کرده و بعد از ازدواج با صهیونیستها و گرفتن اقامت دائم در اراضی اشغالی، از رژیم اشغالگر قدس تابعیت گرفته اند و با این حال تابعیت مصری خود را نیز حفظ کرده اند.

حبیب العادلی وزیر کشور دوران حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر با وجود درخواست جدی و متعدد، از لغو تابعیت مصری این افراد خودداری کرد. بنابراین افراد دو تابعیتی نخستین فرصت را غنیمت شمرده و به عنوان اتباع مصری مقیم خارج وارد عرصه انتخابات شدند و رای خود را به صندوق انداختند.

براساس نتایج آمار شبه رسمی 30 هزار مصری در اراضی اشغالی فلسطین مقیم هستند که 13 درصد آنها در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می کنند. ازدواج جوانان مصری با زنان خارجی بویژه صهیونیستها از مهمترین پدیده های اجتماعی است که جامعه مصر را تهدید می کند.

تعداد این ازدواج ها براساس آمار مراکز تحقیقاتی، به شدت افزایش یافته است. به عقیده ناظران شرایط اقتصادی و گسترش بیکاری بین جوانان از جمله مهمترین دلایل رشد این پدیده در میان جوانان مصر است.

۱۳۹۲/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...