نسخه چاپی

عضو كميسيون كشاورزي مجلس در گفتگو با نما بررسي كرد؛

بازار سیاه گندم و چگونگی مبارزه با آن

عکس خبري -بازار سياه گندم و چگونگي مبارزه با آن

در حال حاضر عده ای برای خرید گندم كشاورزان به مناطق گندم خیز كشور رفته اند آنها قیمت 1200 تومان را به كشاورزان پیشنهاد می دهند و به نظر می رسد این عده كه هویت آنها مشخص نیست.

گروه سیاسی نما : در ابتداي ما جاري بود که شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم معمولی را 720 تومان و گندم دوروم (ماکارونی) را به 750 تومان افزایش داد. ، اما با وجود مشخص شدن قيمت خريد گندم  از سوی دولت بحث بر سر قیمت پیشنهادی دولت برای خرید گندم از کشاورزان همچنان ادامه دارد.

محمد رضا امیری کهنوج  عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي درباره واکنش هاي منفي کشاوررزان درباره قيمت پيشنهادي دولت براي خريد گندم اعلام کرد:  

نرخ تضميني که دولت براي خريد گندم از کشاورزان اعلام کرده 750 تومان است يعني دولت براي با کيفيت ترين گندم توليد داخل اين مبلغ را مي پردازد اما مشکلي که وجود دارد این است با افزايش هزينه هاي توليد  براي کشاورزان آنها رغبتي براي فروش محصولات خود به دولت ندارند

وي ادامه داد: در حال حاضر عده اي براي خريد گندم کشاورزان به مناطق گندم خيز کشور رفته اند آنها قيمت 1200 تومان را به کشاورزان پيشنهاد مي دهند  و به نظر مي رسد  اين عده که هويت آنها مشخص نيست،  گندم داخل را به قيمت بيشتر به مشتريان خارجي مي فروشند.

محمد رضا امیری کهنوج عضو کمیسیون کشاورزی  با تاکيد بر اينکه دولت براي جلب رضايت کشاورزان بايد رقم پيشنهادي خود  را افزايش دهد تاکيد کرد:  کشاورزان حاضر هستند با رقم پايين تر از قيمت يشنهادي مشتريان خارجي محصول خود را با دولت بفروشند اما بايد دولت هم با کشاورزان بر سر قيمت به توافق برسد.

اگر دولت قيمت پيشنهادي خود را تا رقم 900 يا 1000 تومان افزايش ندهد کشاورزان ناچار به فروش محصول خود به قيمت هاي بالاتر هستند .

 در آخرين اخبار درباره قيمت گندم در کشور معاون وزیر کشاورزی اعلام کرده است: با توجه به نرخ ارز و قیمت جهانی محصولات کشاورزی افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به هزار تومان برای کشاورزان بسیار مناسب به نظر ميرسد ، به نظر ميرسد حالا بايد منتظر اعلام خبر قيمتهاي جديد براي نرخ تضميني گندم در کشور باشيم.

 

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...