نسخه چاپی

حميدرضا ترقي:

هاشمی نشاط و تحرك یك رئیس‌جمهور را ندارد

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینكه هاشمی‌رفسنجانی برنامه‌های جدیدی را ارائه نكرده است، گفت: رئیس جمهور باید پركار و دارای روحیه جهادی باشد كه هاشمی فاقد این ویژگی ها است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه کشور نیاز به مدیری جوان و پرتلاش دارد، گفت: مقام معظم رهبری برای این برهه از مدیریت دولت، چهره‌ها و یا عناصری را مناسب می‌دانند که از نشاط و توان لازم برای فعالیت برخوردار باشند. دولت فعلی پرکار و بانشاط است و این روحیه دولت مورد تائید مقام معظم رهبری قرار گرفت. بنابراین دولت آینده هم باید از روحیه، تلاش و توان بالا برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر روحیه جهادی در دولت تاکید دارند، افزود: از این رو براساس رهنمودهای ایشان، افرادی که از روحیه جهادی برخوردار هستند باید در صحنه جهاد، تحرک بالایی را از خود نشان دهند و هاشمی رفسنجانی فاقد این ویژگی ها است.

"گزینه ای می تواند در عرصه جهاد موفق باشد که از نظر جسمی توانا باشد و از روحیه بالایی برخوردار باشد."

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان، اظهارداشت: انتظار و مطالبه مردم از شورا این است که بدون رودربایستی و بدون ملاحضات مصلحت گرایانه، براساس معیار و شاخص هایی که در قانون آمده نظر قاطع خود را درقبال داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ارئه دهد و ملاحظه جایگاه افراد را به هیچ وجه نکند.

ترقی اضافه کرد: عدم احراز صلاحیت داوطلبان به معنی رد صلاحیت آنها نیست. براساس قضاوت شورای نگهبان این افراد مناسب ریاست جمهوری نیستند، اما می توانند در جایگاه دیگر فعالیت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هاشمی‌رفسنجانی هنوز برنامه و گفتمان جدیدی ارائه نکرده است، اظهارداشت: هنوز هیچ برنامه و گفتمانی از سوی هاشمی مطرح نشده و معلوم نیست وی چه برنامه‌هایی را در عرصه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و جامعه در نظر گرفته است، در حالی که ما از هم اکنون از نامزدهای دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شناخت پیدا کرده‌ایم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: هاشمی‌رفسنجانی باید در این دوره از انتخابات برنامه جدید ارائه دهد. در غیر اینصورت به عقب بر می‌گردد و این اصلا مناسب نیست، چرا که در دولت سازندگی نقدهای زیادی به برنامه های هاشمی ارائه می‌شد و ما در حال حاضر نمی توانیم آن برنامه‌ها را ادامه دهیم، چون برنامه‌های آن دوره متناسب با متن برنامه پنجم و چشم انداز بیست ساله نبود و هم خوانی با آنها نداشت .بنابراین هاشمی رفسنجانی باید برنامه جدیدی متناسب با شرایط فعلی کشور ارائه دهد که تا به حال برنامه ای از سوی او ارائه نشده است.

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...