نسخه چاپی

تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي آزاد

كاندیدای احراز صلاحیت نشده حرمت نهادهای قانونی كشور را حفظ كنند

عکس خبري -کانديداي احراز صلاحيت نشده حرمت نهادهاي قانوني کشور را حفظ کنند


تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظر شورای نگهبان برگرفته از قانون اساسی است، تأکید کردند: نامزدهای انتخاباتی که به هر دلیلی احراز صلاحیت نشده‌اند، حرمت نهادهای قانونی کشور و نظام را رعایت کنند.
کاندیدای احراز صلاحیت نشده حرمت نهادهای قانونی کشور را حفظ کنند
به گزارش افکارنیوز، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌‌های خراسان رضوی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و اعضای شورای نگهبان تأکید کردند: نامزدهای انتخاباتی که به هر دلیلی احراز صلاحیت نشده‌اند، حرمت نهادهای قانونی کشور و نظام را رعایت کنند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد، امام خمینی (ره)

شورای نگهبان در ساختار نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه والا و منحصر به فردی برخوردار بوده و مطابق با اصول ۹۱، ۹۳، ۹۴ و ۹۶ قانون اساسی، رسالت شورای نگهبان، حفاظت از قانون اساسی و احراز مطابقت تمام قوانین نظام با اسلام ناب و موازین شریعت است، همچنین وفق اصول ۹۹ و ۱۱۸ قانون یاد شده، شورای نگهبان مسئولیت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارد.

شورای نگهبان قانون اساسی، به عنوان یکی از مهمترین ارکان حفاظت از انقلاب اسلامی در سی‌و‌چهار سال گذشته توانسته با دقت و تیزبینی تمام از ورود نیروهای نااهل، ضد انقلاب و دارای انحرافات متفاوت به عرصه ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی جلوگیری کند، از این رو همین مسئله سبب شده اعضا محترم این شورا همواره در آستانه انتخابات مختلف آماج تیرهای کینه و عداوت دشمنان انقلاب اسلامی قرار گیرند.

امروز در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مرحله بررسی تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات قرار داریم که لازم است ملت سرافراز ایران بار دیگر حماسه‌ای در ساحت سیاست با انتخاب کاندیداهای مورد تائید شورای نگهبان بسازند.

تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان ضمن حمایت همه جانبه از مصوبات شورای نگهبان قانون اساسی انتظار دارد:

۱ـ نامزدهای انتخاباتی که به هر دلیلی احراز صلاحیت نشده‌اند، حرمت نهادهای قانونی کشور و نظام را رعایت کرده، و به رای و نظر شورای نگهبان برخاسته از قانون اساسی تمکین کرده و با احترام به نظر این شورا جایگاه آن را حفظ کنند.

۲ـ به نامزدهای انتخاباتی و جریان‌های سیاسی پشتیبان آن توصیه می‌شود که در فضای رقابتی کاملا سالم و عادلانه، اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و «قانون‌مداری و اخلاق‌مداری» و رجحان مصالح و منافع کشور و انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده، از هرگونه اختلاف‏افکنی و التهاب‌آفرینی به شدت پرهیز کنند و به جای تخریب یکدیگر، طرح و برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف مبتنی بر درک صحیح از واقعیت‌های موجود و تحلیل‌های عالمانه ارائه دهند.

رعایت این مهم در شرایط حساس کنونی به مثابه التزام عملی به قانون و به خصوص اصل مترقی ولایت فقیه به شمار می‌رود.

در انتها ما اعضای تشکل‌های دانشجویی استان خراسان رضوی از تصمیمات و اقدامات شورای نگهبان حمایت کرده و هرگونه توهین، تهدید و تخریب شورای نگهبان را محکوم می‌کنیم و از مردم غیور و ولایتمدار ایران اسلامی در خواست داریم با مشارکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری برگ زرین دیگری در تاریخ پر شکوه ایران اسلامی رقم زنند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

کانون دانشجویان پویا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قوچان

کانون دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی قوچان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گناباد

جمعیت اسلامی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تربت

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...