نسخه چاپی

قربانیان و مجروحان اتوبوس واژگون شده ایرانی در تركیه

كنسول ایران در آنكارا حال مصدومان اتوبوس ایرانی را كه بامداد دیروز یكشنبه در نزدیكی شهر ' توكات ' در شمال تركیه واژگون شد،رضایت بخش دانست و گفت : كارهای لازم برای انتقال شش درگذشته این حادثه نیز انجام شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا،حسن آشتیانی که به همراه ' علی اکبر شاه محمدی ' از کارکنان کنسولگری ایران در ترابوزان در پی وقوع این حادثه و به دستور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه عازم منطقه شدند،این مطلب را عنوان کرد. وی با اشاره به بازدیدش از مصدومان این حادثه در بیمارستان و گفت وگو با پزشکان معالج گفت: وضعیت هیچ یک از زخمی شدگان حادثه واژگونی بامداد یکشنبه اتوبوس ایرانی درشمال ترکیه وخیم نیست.

آشتیانی افزود : 'فرزین الفت ، حمیده شادکام ، رقیه ' بی بی ' قزاق و سید هادی هاشمی عقیق 'چهار مصدوم ایرانی هستندکه هم اکنون در بیمارستان های شهر توکات بستری هستند. کنسول ایران در آنکارا گفت: متاسفانه در این حادثه شش تن از هموطنانمان به نام های' عباس علی الفت، عبدالقادر کیانی نیا ، اشرف ملوک نوری ، رضا خسروی زارع ، فاضل پور رنجبر و سید ابوذر خراسانی 'جان خود را از دست دادند که کارهای لازم برای انتقال جنازه آنان به ایران انجام شده است.

وی از الناز سرداری نیا، حبیب الله چراغچی محمدی، گل محمد رحیمیان، حمید شیر محمدی، حسین خجسته بخت، مریم شفیعی، رحیم شرف دوست و محمد حبیب زاده به عنوان دیگر مسافران این اتوبوس نام برد. آشتیانی در ادامه اظهارداشت: زمینه بازگشت مسافرانی که آسیبی ندیده اند به میهن اسلامی فراهم شده است.

این اتوبوس به شرکت مسافربری 'گیتی پیما' تعلق داشت که با این نام مسافران را از تهران به استانبول منتقل و با نام ' تهران تور ' مسافران را از استانبول به تهران حمل می کند. گفته می شود که این حادثه به علت خواب آلودگی راننده رخ داد. در بین مسافران این اتوبوس برخی از اتباع جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند.

۱۳۹۲/۲/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...