نسخه چاپی

عضو كميسيون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس

افزایش كل اعتبار بودجه دولت

عضو كمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص ادعای خبرگزاری ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی دولت مبنی بر این كه اقتصاد كشور قربانی مصوبات مجلس شده است، افزود:حدود ۱۵ مورد در بودجه مطرح بود كه مجلس با افزایش نرخ و اعتبار این موارد، كل درآمد دولت را افزایش داد و جای تعجب است كه دولت بر سر افزایش سقف معافیت مالیاتی كه سهم بسیار ناچیزی در كل اعتبار بودجه دولت دارد، چنین انتقاداتی را مطرح كند.

به گزارش نما ، موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص افزایش سقف معافیت های مالیاتی برای کارمندان در بودجه سال ۹۲ و انتقاد دولت به این مسئله در راستای کاهش درآمدهای دولت گفت:مجلس در بودجه سال ۹۲ منابع درآمدی دولت را ۵ هزار میلیارد تومان افزایش داده است.

نماینده مردم بجنورد،جاجرم،سملقان و مانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: حدود ۱۵ مورد در بودجه سال ۹۲ مطرح بود که مجلس با افزایش نرخ و اعتبار این موارد، کل درآمد دولت را افزایش داد و به درستی جای تعجب است که دولت بر سر افزایش سقف معافیت مالیاتی که سهم بسیار ناچیزی در کل اعتبار بودجه دولت دارد، چنین انتقاداتی را مطرح کند.

ثروتی در خصوص این افزایش اعتبارات گفت: نرخ مربوط به هزینه صدور گواهینامه، تمدید گواهینامه، آب بها، موارد مربوط به فنی و حرفه ای، آب رسانی روستایی، برق رسانی روستایی و در بخش های دیگر مجلس برای دولت افزایش اعتبار داده و بهتراست دولت پیش از انتقاد از یک سقف معافیت مالیاتی آن هم برای کارمندانی که زیر فشار تورم هستند، به درستی این موارد را مورد بررسی قرار دهد.

وی تاکید کرد: تنها یک معافیت مالیاتی متعلق کارمندان دولت بود که قبلا ۷ میلیون تومان در سال بود در بودجه سال ۹۲ به ۱۰ میلیون تومان در سال رسید و این میزان در کل بودجه دولت به هیچ وجه عدد قابل توجهی نیست.

میانگین هزینه های کارمندان بیش از میانگین حقوق آنها است

ثروتی هم چنین تاکید کرد: میانگین هزینه ها را که بررسی می کنیم می بینیم که میانگین حقوق کارمندان بالاتر از میانگین هزینه های آنان است و زمانی که میانگین هزینه ها بالا است نباید دوباره مالیات برای این قشر نیز بالا در نظر گرفته شود لذا در این رابطه این معافیت مناسب بوده و در درآمدهای دولت تاثیری در کل اعتبار ندارد.

وی در خصوص ادعای خبرگزاری ایرنا وابسته به دولت مبنی بر اینکه اقتصاد کشور قربانی مصوبات مجلس شورای اسلامی شده است، گفت: خبرگزاری ایرنا اطلاعاتی که داده اشتباه و کذب است .

اطلاعات ارائه شده از جانب خبرگزاری دولت کذب است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در بحث پالایشگاه ها نیز خبرگزاری ایرنا گفته بود که مصوبه مجلس باعث می شود ۵۴۷ واحد شاخص بهای بورس سقوط پیدا کند که این حرف صحت نداشت و ناشی از عدم اطلاعات صحیح دست اندرکاران تهیه این خبر در این خبرگزاری بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت در بررسی مواد درآمدی لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور با افزایش سقف معافیت مالیاتی از ۷۲ میلیون ریال (که در لایحه بودجه آمده بود) به یکصد میلیون ریال موافقت کردند که دولت به این مسئله انتقاد داشته و مدعی است که این تصمیم منجر به کاهش درآمدهای دولت در سال ۱۳۹۲ می شود.این ادعا در حالی مطرح می شود در پی این مصوبه رحیم ممبینی به این اقدام انتقاد کرده و خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی دولت مصوبات مجلس را عامل قربانی کردن اقتصاد کشور اعلام کرده است./

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...