نسخه چاپی

عضو كميسيون انرژي مجلس

دخل‌و‌تصرف‌‍ درمنابع‌توسعه‌پارس‌جنوبی‌كذب‌است

عضو كمیسیون انرژی مجلس، درباره شایعاتی مبنی بر صرف منابع در نظرگرفته شده برای توسعه پرو‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژه پارس جنوبی در بخش های دیگرگفت: با توجه به وجود میادین مشترك گازی با كشور قطر در پارس جنوبی قطعا مسئولین وزارت نفت با حفظ منابع در نظرگرفته شده در جهت منافع ملی حركت خواهند كرد.

به گزارش نما جلیل جعفری بنه خلخال در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،گفت:منابع توسعه پارس جنوبی قطعا در جای دیگر صرف نشده است و تلاش خواهد شد منابع از جاههای دیگر نیزبه سمت پروژه پارس جنوبی هدایت شود ، کمیسیون انرژی و همچنین دستگاههای نظارتی و دیوان محاسبات کاملا این مسائل را زیر نظر دارند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر کسی منافع ملی را مدنظر قرار دهد،می داند هر چه بیشتر در پروژههای پارس جنوبی، سرمایه گذاری کند به نفع کشور خواهد بود

جعفری بنه خلخال افزود: در حال حاضر پروژه ای مهمتر از توسعه فازهای پارس جنوبی نداریم واگر این پروژه به نتیجه برسد می توان حدود۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز استحصال شود

این نماینده مردم در مجلس نهم بیان کرد:با توجه به اینکه در فروش نفت دچار مشکل شده ایم ونیاز به ارز آوری داریم و با توجه به درحال ساخت بودن لوله گاز پاکستان باید به فکر فروش گاز طبیعی باشیم کشورهای پاکستان و ترکیه منتظر خرید گاز هستند.

وی افزود:اگر امروز یک فاز از پروژه پارس جنوبی به نتیجه برسد به ظرفیت موجود تولید گاز کشور افزوده خواهد شد و ارزآوری خوبی را به همراه خواهد داشت و با این کار می توان کلی از مشکلات را حل کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد:در کمیسیون انرژی برای اجرای فازهای مختلف پارس جنوبی برنامه زمانبندی داریم وطبق این برنامه به کمیسیون گزارش می دهند واگر تاخیری در اجرای پروژه باشد علت آن پیگیری می شود.

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...