نسخه چاپی

هیاهوی رسانه های اسرائیل به صادارت پهپاد+عكس

عکس خبري -هياهوي رسانه هاي اسرائيل به صادارت پهپاد+عکس

هاآرتص می نویسد : تحقیقات موسسه سولیوان و فراست نشان می دهد كه صادرات پهپاد، 10 درصد از كل صادارت نظامی اسرائیل را شامل می شود و در طی هشت سال گذشته پهپادهای اسرائیلی از آذربایجان گرفته تا اوگاندا به همه نقاط ارسال شده اند.

به گزارش نما به نقل از مهر رسانه های صهیونیستی امروز دوشنبه بدون اشاره به کاهش صادرات پهپاد از این رژیم در سال های 2011 و 2012 میلادی مدعی شدند که نتایج تحقیقات نشان می دهد اسرائیل بزرگترین صادر کننده هواپیماهای بدون سرنشین در جهان است.

روزنامه های جروزالیم پست و هاآرتص مدعی هستند که ارزش صادرات هواپیماهایی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در هشت سال گذشته به چهار میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده است.



در همین رابطه هاآرتص می نویسد : تحقیقات موسسه سولیوان و فراست نشان می دهد که صادرات پهپاد، 10 درصد از کل صادارت نظامی اسرائیل را شامل می شود و در طی هشت سال گذشته پهپادهای اسرائیلی از آذربایجان گرفته تا اوگاندا به همه نقاط ارسال شده اند.

براساس این گزارش، در سال 2008 میلادی رژیم صهیونیستی از راه صادرات پهپاد 150 میلیون دلار کسب درآمد کرده بود اما این رقم در سال 2009 میلادی به 650 میلیون دلار و در سال 2010 میلادی به 979 میلیون دلار رسید.

در سال 2011 میلادی صادرات پهپاد از رژیم صهیونیستی کاهش یافت و به 627 میلیون دلار رسید. روند کاهش صادارت پهپاد در سال 2012 میلادی نیز ادامه داشت و اسرائیل فقط 260 میلیون دلار از راه فروش پهپاد درآمد داشته است.

موسسه سولیوان و فارست مدعی شده که قرارداد تل آویو با دهلی نو برای تحویل پهپادهای پیشرفته در این تحقیق، گنجانده نشده است. اگر این قرارداد نیز در تحقیق گنجانده شود باید مبلغ 100 میلیون دلار به رقم ذکر شده اضافه شود.

بر اساس این گزارش، میانگین صادرات نظامی رژیم صهیونیستی در هشت سال گذشته، سالانهشش میلیارد و 100 میلیون دلار بوده که سهم پهپادها از این رقم 578 میلیون دلار در هر سال است.

بر اساس این گزارش، در هشت سال گذشته نیمی از پهپادهای صادر شده از سرزمین های اشغالی روانه اروپا شده و 34 درصد آن نیز به منطقه آسیا آمده اند.

برهمین اساس 3.9 درصد از پهپادهای اسرائیل نیز به آمریکا ارسال شده اند و کشورهای آمریکای لاتین نیز 11 درصد از آنها را خریداری کرده اند.

۱۳۹۲/۲/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...