نسخه چاپی

سوءاستفاده دوستان احمدي نژاد از بيت‌المال؛

تبدیل نشریه داخلی دولت به ارگان تبلیغاتی آقای خاص

ماهنامه داخلی نهاد ریاست جمهوری كه تا چندی پیش با عنوان "آفتاب حُسن" منتشر می شد، از اردیبهشت ماه جاری در راستای فعالیت های انتخاباتی نامزد مورد حمایت احمدی نژاد، به "بهاری" تغییر نام یافت.

به گزارش خبرنگار سياسي مشرق، "آفتاب حُسن" ماهنامه داخلي نهاد رياست جمهوري بود كه از آغاز دولت نهم با هدف اطلاع رساني از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي به مدير مسئولي محمدعلي زهره‌اي (معاون اداري – مالي معاونت اجرايي) و سردبيري فرامرز خوشحال شيرازي و محسني منتشر مي شد.

326538_301.jpg


اما با گذشت مدت زمانی کوتاه و پس از انتصاب عباس اميري فر به رياست شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري، نشریه "آفتاب حُسن" به طور محسوسی تغيير مشي می دهد و به ارگاني تحت امر دفتر رئيس جمهور و سرپرستي نهاد تبديل می شود.

این تغییر رویه به طوري بوده است که برخي وزرا و مسئولان از آن به عنوان "اسفنديارنامه" ياد مي کنند  و مدت ها از عدم انعكاس خدمات دستگاه متبوع‌شان در نشريه انتقاد داشتند.

دستگيري عباس اميري فر بار ديگر موجب تغيير رويكرد گردانندگان "آفتاب حُسن" شد و مدتي اين نشريه با حركت محتاطانه و چراغ خاموش در تبيين نظرات مشايي و بقايي، بيشتر به انعكاس خبرهاي داخلي نهاد و گزارش عملكرد برخي مجموعه‌هاي تابعه و مطالب خواندني و تاريخي پرداخت.

پس از آغاز فعالیت های انتخاباتی این جریان و اعلام شناسه تبليغاتي آنها با عنوان "بهار"، مسئولان نهاد تصميم به ايجاد ارگان تبليغاتي و سازمان رأي در نهاد گرفتند و با تصميم آنها، "آفتاب حُسن" به "بهاري" تغيير نام يافت!

تغيير و تحول در ارگان داخلي دولت تنها در حد نام باقي نماند و مسئولان نهاد به منظور ساماندهي فعاليت‌هاي خود در پاستور، تيم همكاران نشريه كه پيش از اين تمام قد در خدمت مشايي بودند به بهانه تقويت كادر حرفه‌اي آن تغيير دادند.

اينگونه بود كه وحيد شاكري مسئول ارتباط با رسانه‌هاي معاونت تبليغات، روابط عمومي و اطلاع رساني رياست جمهوري جايگزين زهره‌اي شد كه بيشتر به علي سعيدلو (معاون اجرايي احمدي‌‌نژاد در دولت نهم) گرايش داشت و وحيد هروي نيز سردبيري نشریه "بهاري" را بر عهده گرفت.

اولين شماره "بهاري" در تاریخ دوشنبه 16 ارديبهشت 92 منتشر شد كه گویا دوستان رئيس جمهور به تصور تداوم انتشار آن در دولت آينده با  عبارت "شماره اول - سال اول" استفاده كرده‌اند.

تصوير روي جلد اين نشريه طرحي از احمدي نژاد در حلقه مردم است كه همگي پرچم كشورمان را در دست دارند و بالاي تصوير عبارت "جشني بزرگ براي حماسه‌اي بزرگ و ماندگار" قيد شده كه مربوط به گزارش همايش ناكام دولتي ها در ورزشگاه آزادي است.

326540_896.jpg

هروي در يادداشت سردبير "بهاري" از "انسان كامل" و "هبوط" و "عروج" سخن گفته و با بهره‌برداري از كليدواژه‌هاي مورد تأكيد احمدي نژاد و مشايي نوشت: انسان هبوط كرد تا كامل و سعيد عروج كند و اين عروج در گرو اعمال صحيح است و همانطور كه بدن با خون تغذيه مي شود و قدرت حيات مي يابد، انديشه صحيح باعث انگيزه و جهت حركت مي شود.

وي در اين يادداشت كه "بهار و آفتاب" نام دارد، مي افزايد: رسالت رسانه، انتقال پيام است و بهاري تمام سعي خود را بر اين گذاشته با انتقال پيام هاي در خور، زبده و موثق، وظيفه خود يعني اطلاع رساني را به انجام برساند.

هروي بدون هيچ‌گونه توضيحي درباره علت تغيير نام ارگان داخلي نهاد رياست جمهوري تنها به تقدير از گردانندگان سابق اين نشريه اكتفا كرد و نوشت: بهاري پيشينه‌اي دارد آفتابي. پيشينه‌اي زيبا و تأثيرگذار كه بار انتقال پيام را سال ها بر عهده داشت و شايسته است از مدير مسئول "آفتاب حُسن" و دو سردبير مجموعه و آقاي رعيت‌ زاده كه همواره غم اين نشريه را خورده و تلاش هايش بي اجر نمي ماند و همچنين از همه كادر اجرايي و كساني كه براي آن زحمت كشيده‌اند، تشكر كنيم و اميدواريم هر جا هستند، موفق و مؤيد باشند؛ آفتاب حُسني ها بهاري بودند و هستند و دست‌اندركاران بهاري، دعاگويشان!


روحانی حامی مشایی، پای ثابت نشریه بهاری

بهمن شريف زاده از روحانیون نزدیک به اسفندیار رحیم مشايي كه در بين طلاب و اقشار نخبه جامعه در راستای ترویج افکار و نظرات این جریان فعالیت می کند، و همچنين سيد ياسر زواره‌اي مسئول روابط عمومي اسفندیار رحیم مشايي در مركز مطالعات جهاني شدن از نويسندگان اصلي "بهاري"‌ هستند كه در شماره اول اين نشريه، دو مقاله تحت عنوان "بهار بيكران" و "بهار دوران" نوشته‌اند.

شريف زاده در يادداشت خود آورده است: بيداري و شكوفايي را فصلي در طبيعت است كه بارها به نظاره‌اش نشسته‌ايم و ساعت‌ها مرورش كرده‌ايم؛ فصل طراوت و شادابي، فصل بيداري گياهان از خواب زمستاني كه بهارش ناميده‌اند... اما در اين بين، بهار را تركيب ديگري است كه سخن گفتن از آن چندان آسان نيست!


وقتی مشایی می شود همان بهار!


محمدصادق خوش بين مدير دفتر خبرگزاري دولت در استان تهران را می توان از ديگر همكاران "بهاري" دانست كه در مطلبي تحت عنوان "بهار حماسه سياسي ايرانيان" از "تلاش برخي براي جلوگيري از رسيدن بهار!" سخن گفت.

او در اين يادداشت تلويحاً مشايي را معادل بهار قرار داده و مدعي شده است که: بهار 92 اولين بهاري بود كه خيلي ها علاقه‌اي به آمدنش نداشتند و براي نيامدن آن تلاش فراوان كردند؛ غافل از اينكه آمدن بهار وعده‌اي الهي است؛ حتي اگر فصل همدلي و دل تكاني بخواني اش!

خوش بين در ادامه مطلب مغالطه‌آميز و البته تهديدآميز خود نوشت: اينگونه مخالفت‌ها براي كساني كه عمري است در خواب زمستاني فرو رفته‌اند و حتي نسيم روح‌بخش 84 نيز بيدارشان نكرده، طبيعي است؛ غافل از اينكه در جهان موج بيداري شكل گرفته و اگر خود بيدار نشوند، بادهاي بهاري آنان را از خواب بيدار خواهد كرد!


هیچ کس نقاط قوت رئیس جمهور فعلی ندارد؟!


يكي از مهم ترين مطالب نخستين شماره ارگان تبليغاتي جریان خاص دولت كه با هزينه بيت‌المال منتشر مي شود، مقاله‌اي تحت عنوان "شاخصي به نام رهبر" است كه به قلم عبدالرضا سلطاني به رشته تحرير درآمده و مدعي شده مقام معظم رهبري در تعيين شاخص براي رئيس جمهور آينده، احمدي نژاد را معيار قرار داده‌اند!

در بخش آغازين اين مقاله آمده است: اگر چه امام به طور طبيعي براي احمدي نژاد نقاط ضعفي را قائل شده و به صورت بسيار ظريف برشمردند اما حد نصابي به نام "نقاط قوت رئيس جمهور فعلي" را نيز تعيين فرمودند... دريافت اين حقير از تعيين اين "حد نصاب"، عدم عقب‌گرد به گذشته است و به عبارت بسيار ساده، رهبري به كم تر از احمدي نژاد راضي نيستند.

سلطاني ادامه داد: با توجه به بيانات صريح معظم له، اگر براي ما "ملاك و شاخص" رضايت نائب امام زمان (عج) است، بايد از خودمان بپرسيم كه كداميك از مدعيان رياست، اصولاً براي احمدي نژاد نقاط قوتي قائل هستند كه بخواهند خود را در تراز آن قرار دهند؟!

در بخش ديگري از مقاله مذكور آمده است: حضرت آقا با چند جمله هوشمندانه، باب توهين و تخريب را به طور كلي بستند؛ ايشان با طرح عبارات "نقاط قوت رئيس جمهور فعلي"، ملاك ارزيابي را از شاخص هاي تئوريك به الگويي عملي و پيش چشم همه تبديل فرمودند. يعني رئيس جمهور فعلي حالا نه تنها كوله‌باري از مجاهده شبانه روزي را در كارنامه خود دارد، بلكه به سطح و مقامي رسيده كه حضرت آقا به جاي برشمردن نقاط قوت تئوريك، ايشان را به عنوان "شاخص" به مردم معرفي مي كنند؛ اين افتخار به كلكسيون مدال هاي روي سينه احمدي نژاد اضافه شد كه نوش جانش باد!
326537_401.jpg


جانب داری از یک جشن پرحاشیه

از ديگر مطالب مندرج در اولين شماره "بهاري" گزارش مربوط به جشن دولتي ها در ورزشگاه آزادي است كه قرار بود تحت عنوان "تقدير از خادمين و برگزيدگان ستاد تسهيلات سفرهاي كشور" برگزار شود و برخي از آن به عنوان همايش پر هزينه انتخاباتي ياد كرده و نسبت به برگزاري آن تذكر داده بودند.

اگر چه اين گزارش صرفاً يك گزارش كار معمولي از يك مراسم مرسوم دولتي به نظر مي رسد كه مقدمه آن نيز به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار جمعي از دست‌اندركاران سفرها و خدمات نوروزي در اواخر سال گذشته مزين شده اما تيتر اين گزارش به طرز ناشيانه‌اي نيت گردانندگان "بهاري" را لو مي دهد كه معتقدند آن "جشن بزرگ" ارتباط ويژه‌اي با "حماسه‌اي بزرگ و ماندگار" دارد كه قرار است خرداد 92 رخ دهد!

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...