نسخه چاپی

همسر شهيد نوري فرمانده لشگر ?? محمدرسول الله(ص):

حضور بانوان و كسب موفقیت های آنان در سال های اخیر چشمگیر است

همسر شهیدنوری قائم مقام فرمانده لشگر ۲۷ محمدرسول الله(ص) با اشاره به موفقیت های كنونی بانوان كشور، گفت: حضور بانوان و كسب موفقیت های آنان در سال های اخیر در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و حتی ورزشی در داخل و خارج از كشور چشمگیر است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، 'طوبی عرب پوریان' همسر شهید 'علیرضا نوری' در گفت و گویی افزود: قوانین مربوط به بانوان در كشور زمینه همدلی، همراهی و پشتیبانی از حضور این قشر تاثیرگذار جامعه را در راستای انجام فعالیت های مختلف آنها در كشور تقویت و پررنگ تر كرده است.
عرب پوریان اظهارداشت: شرایط جامعه امروز ایران موجب شده است تا بانوان ایرانی باور كنند كه می توانند فعالانه زندگی كرده و در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی كه به برخی كشورهای اروپایی و آسیایی سفر كرده است، اظهار داشت: دین اسلام كاملترین دین و تمدن ایران غنی ترین تمدن جهان است اما در برخی جهات كم كاری هایی در بخش بانوان صورت گرفته است.
عرب پوریان كه همزمان در دو رشته مدیریت امور فرهنگی و هنری و مهندسی كشاورزی مشغول تحصیل است در توضیح دلیل انتخاب این دو رشته، گفت: ‌از آنجایی كه قصد دارم پس از بازنشستگی خدماتی را به سالمندان و معلولان بهزیستی ارائه دهم، لذا رشته مدیریت امور فرهنگی و هنری را انتخاب كردم زیرا كمتر از توانمندی های این افراد استفاده می شود.
وی در ادامه افزود: رشته مهندسی كشاورزی را نیز برای كار آفرینی جوانان و نوجوانان بیكار در آینده ای نزدیك انتخاب كردم.
عرب پوریان كه اكنون مدیریت مدرسه دخترانه شهید مطهری در منطقه ۵ را عهده دار است و سابقه ۲۶ سال مدیریت در آموزش و پرورش را در پرونده خود ثبت كرده است، گفت: اعتقاد به انقلاب، دفاع مقدس و پشتیبانی از آنها و ایرانی و مسلمان بودن را افتخار خود می دانم و به تمدن چند هزار ساله كشورم می بالم.
این بانوی موفق ایرانی كه دارای سه فرزند فارغ التحصیل مقطع كارشناسی ارشد رشته های طراحی صنعتی و معماری است درباره تربیت فرزندانش می گوید: ‌انسان باید اول خود را تربیت كند تا تربیت فرزندانش تضمین شود.
عرب پوریان یادآور شد: وحید، حامد و كوثر یادگارهای همسرم هستند، آنها بوی شهید نوری را می دهند، به داشتن آنها افتخار می كنم.
وی خاطرنشان كرد: یك زن مسلمان می تواند در كنار انجام وظایف دینی خود اعم از همسرداری، فرزندداری و تربیت آنها، به تحصیل علم بپردازد و از ورزش و آنچه سلامتی او را به دنبال دارد غافل نماند.
عرب پوریان كه علاقه مند به ورزش والیبال است و به فنون تیراندازی، شنا و دفاع شخصی تسلط دارد، خاطرنشان كرد: با پوششم كه چادر است، اسلحه به دست می گیرم، درس می خوانم، رانندگی می كنم و مدیریت مدرسه را عهده دارم و معتقدم هیچگاه پوشش چادر بانوان ایرانی مانع پیشرفت آنان در كشور نشده است.
وی كه ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارد و علاوه بر آن مدت هفت سال و نیم مسوول پایگاه مقاومت وحدت بود، گفت: در روزهای آغازین جنگ در پشت جبهه در كنار سایر خواهران بسیجی به رزمندگان حاضر در خط مقدم كمك می كردیم و محل خدمتم نیز بیمارستان شهید كلانتری اندیمشك در نزدیكی دو كوهه بود اما به دلیل این كه همسرم بیشتر ایام را در جبهه بود و من خیلی كم او را می دیدم عزمم را برای اعزام به جبهه جزم كردم و به آنجا رفتم.
یكی از اقدامات عرب پوریان كه حركتی بسیار جالب و درخور توجه است و از زمان شهادت شهید نوری آن را آغاز كرده، اهدای ماهی قرمز در شب عید به كلیه دانش آموزان و معلمان مدرسه اش، دوستان، بستگان و سایر اقوام است.
وی درباره این اقدام گفت: هرگاه از شهید نوری خواسته می شد، از جبهه بازگردد پاسخ می داد، باید در این جا بمانم زیرا من مانند ماهی هستم كه جداشدنم از آب به معنای مرگم است.
كتاب ' مثل ماهی ' نوشته ' فریبا انیسی ' كه در سال ۱۳۸۸ توسط نشر مركز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری منتشر شده به زندگی این بانوی موفق و نمونه پرداخته است.
شهید 'علیرضا نوری' دانش آموخته رشته مهندسی راه و ساختمان در دانشگاه پلی تكنیك و از فرماندهان اولیه جنگ كه در تاریخ ۹ بهمن ۶۵ در سن ۳۴ سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه به خیل شهدا پیوست،

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...