نسخه چاپی

سيد مهدي موسوي نژاد

هنوز تا خودكفایی تولید بنزین فاصله داریم

عضو كمیسیون انرژی مجلس، در واكنش به خبر خودكفایی بنزین تا اوایل تابستان، گفت: هرچند در گذشته پالایشگاه‌های بسیاری در كشورمورد بهره برداری قرار گرفته، اما این به معنای رسیدن كشور به مرز خودكفایی كامل بنزین نیست و با خودكفایی كامل بنزین فاصله‌های بسیاری داریم.

سید مهدی موسوی نژاد، با اشاره به اینکه بررسی‌های موجود نشان می‌دهد کشور در تولید بنزین هنوز به مرز خودکفایی نرسیده است، گفت: هرچند در گذشته پالایشگاه‌های بسیاری در کشورمورد بهره برداری قرار گرفته، اما این به معنای رسیدن کشور به مرز خودکفایی کامل بنزین نیست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران ظرفیت و استعداد لازم برای رسیدن به خودکفایی کامل بنزین را دارد، افزود: هرچند کشور توانمندی و استعداد لازم را برای رسیدن به خودکفایی در تولید بنزین دارد، اما به دلیل برخی مشکلات و کمبود نقدینگی و همچنین عدم وجود اعتبارات لازم در حوزه نفت و گاز، رسیدن ایران به مرز خودکفایی بنزین امری بسیار مشکل است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران با خودکفایی کامل بنزین فاصله‌های بسیاری دارد، اما امیدواریم بتوانیم به این امر مهم بویژه در شرایط اقتصادی فعلی دست یابیم، چراکه رسیدن به چنین خواسته‌ای دور از دسترس نخواهد بود.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه باید در توسعه پالایشگاه‌های کشور بیشتر تلاش شود، اظهار کرد: در شرایط کنونی اگر وارداتی هم در بخش بنزین وجود داشته باشد این امر به معنی محقق نشدن خودکفایی نیست، اما با توسعه و تکمیل پالایشگاه‌های موجود در کشور می‌توان انتظار داشت ایران در چند سال آینده یکی از صادرکنندگان بزرگ بنزین در جهان باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: با توجه به تنگ‌تر شدن عرصه تحریم‌های بین‌المللی بر صنایع نفت و گاز کشور، پروژه‌های جدید افزایش تولید بنزین و طرح توسعه پالایشگاه‌ها در کشور می‌تواند امری مثبت و سازنده تلقی شود.

در این مورد علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت از برگزاری جشن خودکفایی بنزین در هفته اول تابستان خبر داد و افزود: با وجود افزایش تحریم‌های نفتی، با بهره‌برداری از سه طرح جدید بنزین‌سازی در هفته اول تابستان و افزایش ظرفیت تولید بنزین ایران به بیش از ۷۰ میلیون لیتر در روز، پیش بینی می‌شود جشن تولید مرغوب‌ترین بنزین خاورمیانه برگزار شود.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...