نسخه چاپی

حركت زائران با پای پیاده به سوی كاظمین

میلیون‌ها زائر از چهار روز پیش با پای پیاده به سمت بغداد حركت كرده‌اند تا امروز و در سالروز شهادت امام موسی كاظم(ع) در كاظمین حاضر شوند و گزارش‌ها از حضور 7 میلیون زائر در طول این هفته خبر می‌دهد.

به گزارش نما ، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، میلیون‌ها زائر از چهار روز پیش با پای پیاده به سمت بغداد حرکت کرده‌اند تا امروز و در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در کاظمین حاضر شوند.

بنابر این گزارش حرکت زائران که با پرچم‌های عزا از مسیر شرق و غرب بغداد به سمت کاظمین در حرکت بودند همراه با تدابیر شدید امنیتی صورت گرفته است.

در عین حال مجاوران حرم کاظمی و مردم بغداد در کناره جاده‌های منتهی به کاظمین ایستگاه‌های اطعام و استراحت برپاکردند و از جمله اتفاقات جالب استفاده از آب‌پاش‌های بزرگ برای خنک کردن مردم در این روزهای گرم عراق است.

سخنگوی رسمی کمیته‌های آماده‌سازی کاظمین نیز گفته است: زیرات مردم عراق از روز شنبه گذشته آغاز شد و فوج فوج مردم به سمت مرقد مطهر امامین کاظمین(ع) حرکت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود در طول یک هفته تعداد زوار به هفت میلیون زائر برسد.

همچنین آستان کاظمی اتاق عملیاتی را ایجاد کرده که در آن هماهنگی‌های لازم دستگاه‌های امنیتی، خدمات‌رسانی و حمایت‌های لازم تصمیم‌گیری می‌شود که از جمله آنها آمادگی آمبولانس‌های متعدد در کل مسیر برای هر اتفاقی است.

در همین حال دبیرکل شورای وزیران عراق از تعطیلی تمامی اداره‌جات در بغداد به دلیل گسترش موج زوار در بغداد و عدم امکان رسیدن به اداره‌ها خبر داده است.

۱۳۹۲/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...