نسخه چاپی

حدادعادل: همه چیز را سیاه جلوه ندهیم

عکس خبري -  حدادعادل: همه چيز را سياه جلوه ندهيم

یك كاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: انتخابات یك فرصت است كه مردم به عنوان یك ملت می‌توانند از این فرصت استفاده كند. تجلی مردمی در انتخابات پیدا می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، غلامعلی حدادعادل در نشست مشترک جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب اسلامی با تبریک ایام مبعث و این‌که «امیدواریم برکت این مبعث نصیب مردم ما هم شود» افزود: کمتر امری است مانند انتخابات که این‌چنین ملی باشد که آحاد مردم برای سرنوشت خود آزادانه تصمیم می‌گیرند، این معنای واقعی یک دولت سیاسی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: من شعار دولت آینده خود را شعار «تقوا و تدبیر» انتخاب کردم. تقوا و تدبیر هم در مرحله انتخابات باید رعایت شود و هم بعد از انتخابات. کسی که در مرحله انتخابات نشان بدهد تقوا دارد علامتی برای او به حساب می‌آید و می‌توانیم بگوییم او بعد از انتخابات هم تقوای خود را حفظ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در 14 خرداد امسال در مرقد مطهر امام راحل نکاتی را مطرح کردند که برای نامزدها ملاک و معیار خوبی است. نامزدها باید طوری حرف بزنند که آرا را جلب کنند، ولی جلب این آرا به چه قیمت و ترتیبی باید باشد. آیا این درست است که ما از هر موضوعی که می‌خواهیم حرف بزنیم انتقادی باشد و طوری صحبت کنیم که گویی هیچ حسنی در کشور ما وجود ندارد و همه چیز را سیاه جلوه دهیم و هر موضوعی را به اقتصاد ارتباط بدهیم؟ فضای را به گونه‌ای امنیتی کنیم که گویا هیچ کس در کشور جرات نفس کشیدن ندارد؟ سوال این است که آیا برای برانگیختن احساسات مردم این حق را داریم که تهمت‌ها و حرف‌های دشمنان را بر زبان جاری کنیم و هر طوری که آن‌ها می‌خواهند ما رفتار کنیم؟ آمریکا میل دارد این‌طور وانمود کند که در فشار اقتصادی ایران موفق شده است ولی ما معتقدیم آن‌ها به یک دهم آن چیزی هم که می‌خواستند نرسیدند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: بعد از تمام آزمایش‌ها و بعد از به راه انداختن هشت سال جنگ تحمیلی حال به سراغ تحریم رفته‌اند، ممکن است بخواهند هشت سال هم جنگ اقتصادی را در پیش بگیرند و ما باید نشان بدهیم همان‌گونه که در جنگ هشت سال ایستاده‌ایم با اقتصاد مقاومتی هم مقابل آن‌ها می‌ایستیم و کشور را حفظ می‌کنیم و راهی غیر از این نداریم.

وی ادامه داد: دشمن روزی حاضر می‌شود سر میز مذاکره با ما بنشیند و دیپلماسی را رعایت کند که مطمئن شود ملت ما با فشار اقتصادی عقب‌نشینی نمی‌کند و جز این راهی نداریم. دولت باید مدیریت کند ملت هم آماده همکاری باشد و تجربه جنگ هشت ساله نشان می‌دهد که ملت ما همواره آماده همکاری است.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در جنگ تحمیلی، ملت نشان داد که پشت دولت می‌ایستد در جنگ اقتصادی هم باید پشت دولت باشد. دولت باید کشور را سازماندهی کند. در تبلیغات انتخاباتی نباید طوری وانمود کنیم که تمام دستاوردهای 34 ساله انقلاب نادیده گرفته شود و کشور را خلاصه کنیم در فشار ا قتصادی که از این فشار اقتصادی یک سال هم نگذشته است، این جفا به انقلاب است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: نباید کل پیشرفت‌های علمی، عمرانی، آبادانی، ارتقای سطح زندگی مردم، مسائل آموزشی و امثال این‌ها را نادیده بگیریم و برای رای آوردن انقلاب را خلاصه کنیم در مشکل اقتصادی و طوری وانمود کنیم که کلید آن در دست من است و بعد از چند ماه می‌توانیم این مشکل را درست کنیم، من چنین اعتقادی ندارم. انقلاب بزرگ‌تر از آن است که در اقتصاد حل شود.

حدادعادل با بیان این‌که «اقتصاد جزء اصلی اصول دولت من است و هیچگاه اقتصاد را در کشور نادیده نمی‌گیرم. معتقدم اگر تقوا و تدبیر باشد تمام مشکلات حل می‌شود.» افزود: ما برای حل مشکل اقتصادی باید سبک زندگی خود را عوض کنیم، ما نمی‌توانیم به شیوه‌ای که غرب دیکته می‌کند زندگی کنیم و در عین حال ایستادگی اقتصادی هم داشته باشیم. بارها در بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و یا ماهواره‌ها دیده‌ایم که میزگرد می‌گذارند تا چگونه ایران در فشار قرار دهند، ما نباید به زندگی غربی وابسته شویم که بخواهیم دست نیاز به سوی آن‌ها دراز کنیم و آن‌ها هم از این نیاز استفاده کرده و به ما فشار اقتصادی بیاورند.

وی تاکید کرد: ما باید خط قرمزی برای مردم خود تعیین کنیم و به آن‌ها خودآگاهی بدهیم. در کوچک‌ترین تصمیم اقتصادی که در منزل داریم کل کشور را در نظر بگیریم و دو اصل اقتصادی را همواره رعایت کنیم. این‌که کوچک‌ترین خرید ما هم نباید از بیگانگان باشد که ما محتاج آن‌ها شویم. باید نیازهای خود را کم و خط قرمزها را رعایت کنیم.

وی در پایان گفت: ما با اروپا جنگ داریم و آن هم جنگ اقتصادی است که یک جنگ خاموش است. نباید این واقعیت را فراموش کنیم که اقتصاد ما با لبخند با بیگانگان حل نمی‌شود و این را باید در تبلیغات و اداره کشور مهم بدانیم که لازمه حل مسائل اقتصادی، تقوا و تدبیر است.

۱۳۹۲/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...