نسخه چاپی

توصیه اردوغان به كلینتون درباره فتوای رهبری

عکس خبري -توصيه اردوغان به کلينتون درباره فتواي رهبري

«نخست وزیر تركیه به وزیرخارجه آمریكا گفت فتوای رهبر ایران درباره حرام بودن سلاح هسته ای را باید باور كرد چرا كه از سوی ولی فقیه عنوان شده و چنین حكم هایی چون و چرا بردار نیست.»

به گزارش نما، روزنامه کیهان در ستون ویژه خود نوشت:


مشاور كروبي: چرا آمريكا ديگر ما را آدم حساب نمي كند؟!

سردبير يك روزنامه زنجيره اي كه در آمريكا اقامت دارد، از وزير خارجه آمريكا به خاطر بي اعتنايي به اپوزيسيون جمهوري اسلامي گلايه كرد.
مجتبي واحدي از هيلاري كلينتون گله كرده كه در همايش موسوم به دوستان سوريه (اسلامبول)، از اپوزيسيون حكومت سوريه حمايت كرده اما حتي يك خط هم به اپوزيسيون جمهوري اسلامي اشاره نكرده است. وي در گويانيوز تصريح مي كند اين سخنان نااميد كننده بود و تنها به نگراني هايي اشاره كرد كه به رفتارهاي جمهوري اسلامي در مقابل اسرائيل مربوط مي شود اما مخالفان جمهوري اسلامي هيچ جايگاهي در اين سخنان نداشتند. متاسفانه پيام مخابره شده براي ايران، پيام بدي بود.
وي در پايان مدعي شده است: خانم كلينتون و همفكران او در دولت ايالات متحده، لابد به ياد مي آورند كه با گذشت پنجاه و نه سال، ايرانيان هنوز خاطره كودتاي بيست و هشتم مردادماه سال سي و دو را به ياد دارند و همراهي مستقيم يا غيرمستقيم دولت وقت آمريكا در آن كودتا را به عنوان نقطه اي سياه در پرونده تعاملات دولت ايالات متحده با ملت ايران، ثبت كرده اند. آمريكايي ها اگر نمي خواهند نقطه سياه ديگري به اين پرونده اضافه شود بايستي در مواجهه خود با حكومت جمهوري اسلامي تغيير اساسي ايجاد نمايند.
اين قبيل قمپز در كردن هاي بي حساب در حالي است كه نامبرده از دولت آمريكا پناهندگي گرفته و براي مدتي هم عروسك خيمه شب بازي هاي بخش فارسي VOA بود اما با عنايت به اينكه اغلب عناصر مخالف خوان با جمهوري اسلامي، براي رژيم هاي استكباري حالت يك بار مصرف دارند، عمر سياسي مشاور آقاي كروبي نيز در خارج زود به سر آمد. همچنين بايد خاطر نشان كرد كه آمريكا تا زماني از فتنه گران اعلام حمايت مي كرد كه توانايي ايجاد اغتشاش و التهاب داشتند. زمامداران آمريكا در بحبوحه فتنه سبز، از سران فتنه به عنوان مبارزان شجاع، الهام بخش و ستايش برانگيز ياد مي كردند اما معلوم است كه وقتي فتنه مضمحل شده و معركه گيران آن از خاصيت افتاده باشند، دليلي ندارد امثال وزير خارجه آمريكا خود را براي چنين جماعت مستأصلي سنگ روي يخ كنند.

اگر ايراد نداشت كه امام مي پذيرفت !

ديروز آقاي هاشمي رفسنجاني در ديدار با فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي به طور تلويحي و بدون اشاره به يادداشت روز كيهان درباره يكي از بندهاي يادداشت مزبور اظهار نظر كرد. در يكي از بندهاي يادداشت روز كيهان 16 فروردين ماه- ديروز- كه به نقد اظهارات اخيراً منتشر شده آقاي رفسنجاني در ديدار با مسئولان فصلنامه مطالعات بين المللي اختصاص داشت، آمده بود؛
«انصاف آن بود كه آقاي رفسنجاني در نقل ماجراي نامه خويش به پاسخ امام راحل (ره) نيز اشاره مي كرد. چرا كه اولاً؛ مذاكره و رابطه با آمريكا يكي از خطوط قرمز حضرت امام(ره) بود كه بارها بر آن تأكيد ورزيده و علت اجتناب از مذاكره و رابطه با آمريكا را نيز به وضوح بيان كرده بودند و ثانياً؛ حضرت امام(ره) به گواهي بينش و منش و آنچه از مواضع و بيانات ايشان در دسترس همگان است، هيچ ابهامي را بي پاسخ نمي گذاشتند مخصوصاً آن كه اين ابهام درباره يكي از اصلي ترين خطوط قرمز تأكيد شده از جانب حضرت ايشان بوده و از سوي كسي مطرح شده باشد كه مسئوليت مهم و حساسي- رئيس مجلس، قائم مقام فرماندهي كل قوا و...- در نظام داشته است. بنابراين كمترين ترديدي نيست كه امام راحل ما(ره) ابهام مطرح شده از جانب آقاي هاشمي رفسنجاني را بي پاسخ نگذاشته اند و سؤال اين است كه چرا آقاي رفسنجاني از پاسخ آن بزرگوار كه به يقين و مانند هميشه، مستدل و منطقي بوده است طفره رفته و به آن اشاره اي نكرده است؟!»
ديروز آقاي علي اكبر اولياء عضو فراكسيون اقليت مجلس در مصاحبه با ايلنا به نقل از آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت؛ «اگر بحث هايم در مورد رابطه با آمريكا در آن نامه مورد ايراد بود، حتما حضرت امام در همان زمان پاسخ من را مي دادند».
گفتني است همانگونه كه در يادداشت كيهان آمده است؛ پيشنهاد ايشان به حضرت امام(ره) درباره مذاكره و رابطه با آمريكا نمي توانست بدون پاسخ باشد و پرسش آن بود كه چرا رئيس محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام در سخنان خود به پاسخ حضرت امام(ره) اشاره اي نكرده اند.
و اكنون با توجه به اظهارنظر اخير جناب آقاي رفسنجاني بايد پرسيد؛ آيا حضرت امام(ره) بعد از نامه جنابعالي، نظر خود درباره رابطه با آمريكا را تغيير دادند؟! بديهي است كه پاسخ منفي است چرا كه آن بزرگوار تا آخرين روزهاي حيات طيبه خويش بر اين خط قرمز تاكيد داشتند، بنابراين پرسش بعدي آن است كه چرا - به قول آقاي هاشمي- حضرت امام(ره) پاسخ ايشان را نداده اند؟! تنها جواب قابل قبول براي اين سوال - با فرض آن كه همان هنگام جواب آقاي هاشمي را نداده باشند- آن است كه حضرت امام(ره) با توجه به نظر روشن و مستدلي كه بارها در اين زمينه مطرح فرموده بودند، باورشان نمي شده است كه يكي از نزديكترين افراد به ايشان چنين پيشنهادي ارائه كند و به همين علت- باز هم به قول آقاي هاشمي- نامه ايشان را بي پاسخ گذاشته اند! اما، بايد از جناب هاشمي پرسيد؛ آيا اصرار بعدي و پي در پي حضرت امام(ره) بر نظر خود كه در نقطه مقابل پيشنهاد ارائه شده شما قرار داشت. پاسخ نامه شما نبود؟!

هر ساعت 150ميليون دلار بر بدهي هاي آمريكا اضافه مي شود

«تمام اقتصاد آمريكا حول محور قرض مي چرخد و سرانجام آن نابودي است. آمريكا با 5/15هزار ميليارد دلار بدهكارترين دولت جهان است و هر ساعت 150ميليون دلار بر اين بدهي افزوده مي شود.»
اين مطلب را يك پايگاه اينترنتي آمريكايي موسوم به گلوبال ريسرچ مورد تأكيد قرار داد و مسئوليت اصلي را متوجه فدرال رزرو (بانك مركزي آمريكا) كرد. گلوبال ريسرچ نوشت: فدرال رزرو در آمريكا حتي از رئيس جمهور قدرتمندتر است و هيچ يك از رسانه ها از آن انتقاد نمي كنند. اما با اين وضع آشفته اقتصادي و بدهي هاي رو به انفجار آيا باز هم بايد سكوت اختيار كرد و چيزي نگفت؟
اين رسانه آمريكايي مي افزايد: هم اكنون ميانگين مدت بيكاري در آمريكا 40 هفته است. اگر همه بيكاران آمريكا را يك جا جمع كنيد، از نظر جمعيت شصت و هشتمين كشور دنيا را تشكيل خواهند داد. معلوم مي شد كه فدرال رزرو كار خود را چقدر خوب انجام داده است! مي گويند قبل از تشكيل فدرال رزرو، بحراني پديد آمده بود كه تشكيل اين بانك جلوي آن را گرفت. اما چطور شد كه فدرال رزرو نتوانست جلوي بحران فعلي اقتصادي را بگيرد؟ رئيس فدرال رزرو «بن برنانكه» اعتراف مي كند كه اين بانك يكي از پديدآورندگان بحران اقتصادي دهه 30ميلادي بوده است.
گلوبال ريسرچ خاطرنشان كرد: حداقل 10مشكل اقتصادي بزرگ بعد از دهه 50 در آمريكا رخ داده است كه فدرال رزرو در همه آنها دخيل بوده است. چيزي كه اكنون مشخص شده، اين است كه اين فدرال رزرو و تصويب قوانين جديد و البته احمقانه آن بوده است كه باعث افزايش حباب مسكن و آغاز بزرگترين ورشكستگي اقتصادي آمريكا شد. آيا نبايد فدرال رزرو را براي اين كار سرزنش كرد؟ در واقع ماشين بدهي هاي آمريكا، فدرال رزرو است چون سيستم فدرال رزرو براي گسترش منابع مالي ايالات متحده و همچنين گسترش منابع بدهي هاي آن طرح ريزي شده است.
اين رسانه اينترنتي يادآور شد: وقتي فدرال رزرو تشكيل شد، بدهي ملي آمريكا 3ميليارد دلار بود. امروز آن عدد 5 هزار برابر شده است. سه ميليارد كجا و رقم نجومي 676/404/364/632/541/1 كجا؟ ما ميراث بزرگترين و تاريخي ترين بدهي را براي فرزندانمان باقي مي گذاريم. ساعتي 150ميليون دلار. ملت آمريكا چه زماني قصد بيدار شدن دارد؟ وقتي خوب به نقش فدرال رزرو نگاه مي كنيد مي بينيد اين نهاد جز بدبختي براي آمريكا چيزي به ارمغان نياورده است؟ اما به جاي تخته كردن درب فدرال رزرو، كنگره اختيارات و قدرت بيشتري به فدرال رزرو مي دهد.
در ادامه اين تحليل آمده است: همه 187كشور عضو صندوق بين المللي پول بانك مركزي دارند اما هيچكدام از اين كشورها مثل بانك مركزي آمريكا كلاهبرداري و پول درآوردن با دوز و كلك را خوب ياد نگرفته اند. آنها نمي دانند بانك مركزي آمريكا از هوا هم پول درمي آورد. بعد آن را به دولت قرض مي دهد و دولت هم آن پول را بايد با همه سودش پس بدهد. بانك مركزي آمريكا يعني دوشيدن مردم و گرفتن پول آنان و سرازير كردن اين پول به جيب كساني كه به دولت آمريكا پول قرض مي دهند.
گلوبال ريسرچ در پايان نوشت: تمام اقتصاد ما حول محور قرض مي چرخد. سرانجام اين اقتصاد نابودي است. تنها راه چاره، تعطيل كردن فدرال رزرو است، بايد به مردم آمريكا فهماند كه اين پول ها از كجا آمده و در كجا خرج مي شوند و بايد به آنها فهماند كه وجود فدرال رزرو چقدر مخرب است.

اردوغان: وقتي ولي فقيه مي گويد سلاح هسته اي حرام است يعني حرام است

«نخست وزير تركيه به وزيرخارجه آمريكا گفت فتواي رهبر ايران درباره حرام بودن سلاح هسته اي را بايد باور كرد چرا كه از سوي ولي فقيه عنوان شده و چنين حكم هايي چون و چرا بردار نيست.»
اين خبر را روزنامه صباح چاپ تركيه منتشر كرد و نوشت: رجب طيب اردوغان در ديدار چند روز پيش خود با هيلاري كلينتون، بر لزوم باور بيانات آيت الله خامنه اي درباره حرام بودن سلاح هسته اي تاكيد كرده است.
اين روزنامه در گزارشي با عنوان «درس اردوغان به كلينتون در زمينه تفاوت فتوا بين شيعه و سني» نوشت: اردوغان در ديدار خود با كلينتون در تشريح فرق بين فتاوي بين مراجع شيعه و سني گفت فتاوي در بين شيعيان و سني ها متفاوت از يكديگر است. اعتبار و بها دادن به فتاوي در بين سني ها متفاوت از شيعيان است. فتاوي شيعيان كه از سوي ولايت فقيه اعلام مي شود نمي تواند مورد بحث قرار بگيرد و همانند حكم قرآن غيرقابل بحث است.
اردوغان به كلينتون گفته است: در ديدار با آيت الله خامنه اي، ايشان حرام بودن سلاحهاي هسته اي را گوشزد كردند و فرمودند كه ايران قصد ساخت سلاح هسته اي ندارد. ما بايد اين سخنان را باور نماييم.
به نوشته صباح، نخست وزير تركيه بر اين نكته كه كشورش مخالف سلاح هسته اي در دست همگان است تاكيد كرده است.
«صباح» همچنين نوشت كلينتون به اردوغان گفته كه اميدي به نتيجه گرفتن از مذاكرات هسته اي آتي ندارد ولي براي اينكه گفته نشود آمريكا از ميز مذاكرات فرار كرد در اين مذاكرات شركت خواهد كرد.

نتانياهو: ايران با انتخابات قوي تر شد ايراني ها حتي يك ميلي متر عقب نشيني نكردند

نخست وزير رژيم صهيونيستي اعلام كرد با وجود تحريم هاي شديد و گسترده، ايران حتي يك ميلي متر از برنامه هسته اي خود عقب نشيني نكرده است.
بنيامين نتانياهو در يك كنفرانس مطبوعاتي در بيت المقدس اظهار داشت: تحريم ها شديد هستند اما كافي به نظر نمي رسند. حكومت ايران حتي يك ميلي متر نيز از مواضع خود درباره برنامه هسته اي عقب نشيني نكرده است.
وي با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس در ايران اذعان كرد: با وجود تحريم ها و چالش هاي مالي و اقتصادي، انتخابات پارلماني باعث قوي تر و محكم تر شدن قدرت رژيم ايران شد. ايران پس از انتخابات مجلس در مواضع خود قوي تر شده است.
نتانياهو همچنين با اشاره به گراني سرسام آور بنزين در اسرائيل گفته است اين گراني به خاطر تحريم نفت ايران است و ما اختيار كنترل قيمت بنزين را نداريم.

هيچ يك از دوستان محمدرضا پهلوي سر جنازه او حاضر نشدند

به هنگام خاكسپاري محمدرضا پهلوي در مصر جز انورسادات، هيچ يك از دوستان او در كشورهاي عربي و غربي به چشم نمي خوردند.
وبسايت راديو فردا ارگان رسمي سازمان سيا در گزارشي مربوط به فرار محمدرضا پهلوي از ايران و عزيمت وي به قاهره نوشت: انورسادات، محمدرضاشاه را برادر خود مي خواند.
امير طاهري روزنامه نگار سلطنت طلب فراري در ادامه اين گزارش يادآوري مي كند: محمدرضاشاه پنجم مرداد 1359 در پي بيست و چهار ساعت دست و پنجه نرم كردن با مرگ درگذشت. در مراسمي كه انورسادات براي او برپا كرد جز ريچارد نيكسون رئيس جمهور اسبق آمريكا و كنستانتين شاه بر كنار شده يونان، نشاني از دوستان نزديك محمدرضاشاه به چشم نمي خورد؛ حتي از ملك حسين شاه اردن دوست ديرين و وامدار شاه.
براساس اين گزارش شاه در مصاحبه خود با واشنگتن پست 2 ماه قبل از مرگ، از آمريكا و انگليس گلايه كرد كه در روزهاي بحراني سلطنتش او را رها كرده اند.
نكته عبرت آموز درباره سرنوشت محمدرضا پهلوي اين است كه به هنگام برگزاري جشن هاي 2500 ساله، بسياري از سران كشورهاي مرتجع عربي و غربي به دعوت محمدرضا پهلوي در اين مراسم سورچراني حضور پيدا كرده بودند اما وقتي او به ذلت افتاد و گريخت، پشت وي را خالي كردند.
خاطرنشان مي شود 30 سال بعد قدرت انقلاب اسلامي مصر، حسني مبارك فرعون جانشين انورسادات را به زير كشيد تا آنجا كه او داخل قفس به محاكمه كشانده شد. همان زمان برخي سران مرتجع عرب نظير سران رژيم سعودي از بدعهدي و بي وفايي آمريكا گلايه كردند.

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...