نسخه چاپی

اظهارات متفاوت درباره سرنوشت امام موسی

عکس خبري -اظهارات متفاوت درباره سرنوشت امام موسي

دو عضو کميته مجلس براي پي گيري سرنوشت امام موسي صدر، اظهارات متفاوتي درباره سرنوشت امام موسي صدر در ليبي بيان کردند.

غلامرضا اسداللهي، دبير کميسيون اصل نود و عضو کميته پي گيري سرنوشت امام موسي صدر به خراسان گفت: پس از سفري که هيئت پي گيري سرنوشت امام موسي صدر مجلس به همراه وزير امور خارجه به ليبي داشت، به لحاظ مصادف شدن با مباحث مختلف از جمله انتخابات سفري به ليبي و يا لبنان نداشت.

وي افزود: اما کماکان پي گيري ها از طريق سفارت به ويژه سفير ايران در ليبي در حال انجام است.

با توجه به دستگيري مقامات و مسئولان حکومت قذافي از جمله رئيس سازمان اطلاعات ليبي و رئيس دفتر قذافي توسط شوراي دولت انتقالي بازجويي از اين افراد درباره سرنوشت امام موسي صدر صورت گرفته است.

وي در ادامه، اظهار داشت: اما بر اساس اطلاعاتي که تا به حالا جمع آوري شده هيچ خبر قطعي مبني بر شهيد شدن امام موسي صدر وجود ندارد بنابراين بنا بر اين گذاشته شده که ايشان در قيدحيات است و در يکي از زندان هاي ليبي نگهداري مي شود.

عضو کميته مجلس براي پي گيري سرنوشت امام موسي صدر تاکيد کرد: البته شوراي انتقالي ليبي در اين باره تاکنون اظهارنظر قطعي نکرده و آن چه اعلام مي کند، بر اساس حدس و گمان است.

بر همين اساس، اين شورا حدس مي زند امام موسي صدر از ليبي خارج نشده و درگيري بين امام موسي صدر و قذافي در آن هم زمان رخ داده و قذافي نسبت به امام موسي صدر و مواضع ايشان برخورد خصمانه داشته است.

اين در حالي است که «جواد کريمي قدوسي»، مسئول کميته مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاين با اشاره به آخرين پي گيري ها از سرنوشت امام موسي صدر گفت: بر اساس اطلاعات رسيده و بنا به اعلام شوراي انقلابي ليبي به سفارت ايران در اين کشور، امام موسي صدر تا هفت سال پيش زنده بود اما در آن زمان در زنداني در ليبي فوت کرد.

وي افزود: شوراي انقلابي ليبي حتي محل دفن امام موسي صدر در اطراف شهر طرابلس را مشخص کردند.

مسئول کميته مجلس براي پي گيري سرنوشت امام موسي صدر تصريح کرد: سفارت جمهوري اسلامي ايران در ليبي در حال پي گيري اين موضوع است. «البته تيمي از کشور لبنان نيز پيگير سرنوشت امام موسي صدر هستند و قرار است با نبش قبر و آزمايش «DNA» مشخص کنند که آيا آن جسد متعلق به امام موسي صدر است يا خير؟»

وي گفت: تا زماني که نتيجه آزمايش هاي «DNA» مشخص نشود هيچ اظهارنظري در اين زمينه نمي توان کرد، البته ما از طريق سفارتمان در ليبي پيگير موضوع هستيم.

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...