نسخه چاپی

تكذیب همكاری قزاقستان برای حمله به ایران

این دیپلمات بلندپایه تاكید كرد: اظهارات بی‌مسئولانه و مداخله جویانه در برخی رسانه‌ها در مورد امكان استفاده از خاك و یا حریم هوایی قزاقستان از سوی كشورهای خارجی برای اقدام نظامی علیه هر كشور ثالثی هیچ پایه و اساسی ندارد و مقامات آستانه هرگز اجازه چنین كاری را نخواهند داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان با تاکید بر حل و فصل صرفا دیپلماتیک مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد خاک و حریم هوایی این کشور هرگز برای عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "آلتای ابی بولایف" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه قزاقستان روز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات آستانه با چنین مسئله‌ای موافقت نکرده‌اند که خاک قزاقستان به منظور استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی در صورت عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: هر نوع اطلاعاتی در این خصوص که گویا قزاقستان موافقت خود را با استفاده از خاک این کشور برای استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی در صورت عملیات نظامی علیه ایران اعلام کرده، مطابق با واقعیت نیست.

این دیپلمات بلندپایه تاکید کرد: اظهارات بی‌مسئولانه و مداخله جویانه در برخی رسانه‌ها در مورد امکان استفاده از خاک و یا حریم هوایی قزاقستان از سوی کشورهای خارجی برای اقدام نظامی علیه هر کشور ثالثی هیچ پایه و اساسی ندارد و مقامات آستانه هرگز اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

سخنگوی وزارت خارجه اطمینان داد: قزاقستان بعنوان یک کشور کاملا قابل اطمینان در عرصه روابط بین المللی و دارای مقام رهبری در زمینه خلع سلاح هسته‌ای، همواره خواستار حل و فصل صرفا مسالمت آمیز و از راه‌های دیپلماتیک و سیاسی مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران بوده، هست و خواهد بود.

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...