نسخه چاپی

طارق الهاشمی از قطر به عربستان رفت

عکس خبري -طارق الهاشمي از قطر به عربستان رفت

سفر الهاشمی به كشورهای حوزه خلیج فارس در حالی صورت می‌گیرد كه یك پایگاه خبری عراقی ضمن اشاره به خودداری قطر از تحویل معاون تحت تعقیب رئیس جمهوری عراق از نقشه‌های دوحه برای استفاده از الهاشمی برای دامن زدن به بی‌ثباتی در عراق پرده برداشت.

معاون رئیس‌جمهوری عراق که متهم به دست داشتن در عملیات‌های تروریستی است دوحه را به مقصد عربستان سعودی ترک کرد تا توطئه‌های قطر و عربستان در عراق را اجرایی کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه بحرینی الایام، "طارق‌ الهاشمی"، معاون رئیس‌جمهوری عراق که به دخالت در عملیات‌های تروریستی در این کشور متهم شده است پس از چند روز اقامت در قطر و دیدار با مقامات این کشور، دوحه را به مقصد ریاض، پایتخت عربستان سعودی ترک کرد.

سفر الهاشمی به کشورهای حوزه خلیج فارس در حالی صورت می‌گیرد که یک پایگاه خبری عراقی ضمن اشاره به خودداری قطر از تحویل معاون تحت تعقیب رئیس جمهوری عراق از نقشه‌های دوحه برای استفاده از الهاشمی برای دامن زدن به بی‌ثباتی در عراق پرده برداشت.

پایگاه خبری نهرین در این‌باره نوشت که منابع آگاه در کشورهای حوزه خلیج فارس بر این باورند، دعوت قطر از الهاشمی برای سفر به دوحه سرآغاز اجرای طرحی سیاسی، رسانه‌ای و امنیتی برعلیه روند سیاسی عراق و سرنگونی دولت آن است.

این پایگاه در ادامه افزود: قطر به دنبال آن است که طرح‌های خود در عراق را با ایجاد یک استان سنی‌نشین در این کشور آغاز کند و سپس دامنه نافرمانی علیه دولت مرکزی را به دیگر استان‌های این کشور بکشاند.

پایگاه نهرین تاکید می‌کند که دوحه از طریق دستگاه اطلاعاتی و امنیتی خود که افسران موساد آن را اداره می‌کنند،‌ درصدد اجرای طرح‌های ضد سوری آمریکا و رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس و ترکیه، درعراق است و در این راه در کنار عربستان به دنبال استفاده از الهاشمی برای اجرای این طرح‌هاست.

طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهوری عراق که به اتهام دخالت در اقدامات تروریستی در این کشور تحت تعقیب است، پس مدتی پناهندگی در اقلیم کردستان راهی قطر و از آنجا رهسپار عربستان شده است.

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...