نسخه چاپی

لاریجانی: استیضاح وزیر جزء اختلاف قوا نیست

اریجانی یادآور شد: استیضاح یك وزیر جزء اختلافات قوا محسوب نمی شود كه هیأت حل اختلاف بخواهد به آن ورود كند اما باز با این وجود هر كسی كه بتواند در این رابطه گام مثبتی بردارد از آن استقبال می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر کمک به بخش تولید و درمان کشور حین اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: گام دوم هدفمندی یارانه‌ها بعد از مشخص شدن درآمد هزینه‌ها قابل اجراست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه) در دفتر خود در شهر قم بعد از دیدار نوروزی با مدیران و مسئولان این استان در جمع خبرنگاران گفت: سال ۹۰ مجلس قانون تسهیل فضای کسب و کار را برای سرمایه گذاری آسان و ایجاد رونق در تولید را تصویب کرد و قرار دارد تا در تصویب لایحه بودجه ۹۱ کل کشور نیز شعار امسال رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت ایجاد رونق در بخش تولید داخلی و حمایت از سرمایه گذاری در این بخش افزود: این مسئله سبب می شود که معیشت مردم بهبود یابد و تورم مهار و اشتغال زایی افزایش پیدا کند که البته اینها منوط به کنترل گرانی‌ها است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با یادآوری رفتار ماجراجویانه غربی‌ها علیه ایران تصریح کرد: قدرت های سلطه گر به دنبال پیگیری برخی تحریم ها در حوزه نفت و غیره هستند اما باید برای وضعیت اشتغال نیروی جوان و متخصص ایرانی فکری کرد تا توطئه های دشمنان تأثیری بر شرایط اشتغال کشور وارد نکند.

افزایش تولید و توسعه سرمایه گذاری، تحریم‌های بین المللی را به بن بست می‌‎کشاند

وی ادامه داد: افزایش تولید و توسعه سرمایه گذاری در این بخش موجب خواهد شد تا تحریم های بین المللی اثر ناچیزی بر اقتصاد کشور بگذارند.

لاریجانی یادآور شد: افزایش نقدینگی در بخش های غیر تولیدی عاملی در افزایش نرخ تورم است اما اگر این نقدینگی ها در عرصه‌های تولیدی همچون صنعت و کشاورزی هزینه شوند نه تنها موجب افزایش تورم نمی شوند بلکه اشتغال زایی را در کشور رقم می زنند.

وی افزود: رونق تولید داخلی راهکار دارد و باید آن را به کار گرفت تا معضل بیکاری برطرف شود در این باره ارائه تسهیلات بانکی می تواند اثرگذار باشد.

نماینده مردم قم در مجلس با یادآوری اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از اواخر سال ۸۹ گفت: این قانون باید اجرا می شد تا تولید کشور رونق پیدا کند و مشکلات آن کم شود اما کمکی که باید به بخش تولید از محل اصلاح یارانه ها می شد صورت نگرفت حال آنکه در بخش کشاورزی بهای برق و سوخت و مشکلات خشکسالی مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان فراهم آورده است.

وی ادامه داد: مجلس بودجه ۹۱ را با روحیه تسهیل فضای کسب و کار بررسی می کند تا از تولید داخلی کشور حمایت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تعرفه گذاری در واردات محصولات به کشور و عرضه تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران دو مؤلفه ای است که با مدیریت آنها می توان از خطرات احتمالی برای بخش تولید داخلی و سرمایه گذاری پیشگیری کرد.

وی درباره اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها و مخالفت مجلس با آن افزود: طبق قانون باید درآمدها و نوع هزینه ها درباره هدفمندی یارانه ها به تصویب مجلس برسد تا روشن شود چه بخش از آن صرف یارانه های نقدی و چه مقدار برای کمک به بخش تولید هزینه می شود. از آنجا که این مسیر طی نشد مجلس با آغاز گام دوم مخالفت کرد.

لاریجانی تأکید کرد: هر پولی که دولت می خواهد هزینه کند باید با مصوبه مجلس باشد در صورتی که این مجوز از سوی نهاد قانونگذاری داده شود اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها مشکلی ندارد.

رایگان شدن بهداشت و درمان باید در گام دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها لحاظ شود

وی ادامه داد: قرار بود بعد از هدفمندی یارانه ها بهداشت و درمان مجانی شوند و اقشار بیشتری تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند که مسائلی از این دست باید در گام دوم اجرای هدفمندی یارانه ها لحاظ شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: اگر قانون پرداخت بیمه بیکاری اجرایی شود آنوقت افرادی که بیکار می شوند تا زمانی که کار دیگری پیدا کنند در تأمین معیشت خانواده های خود دغدغه ای نخواهند داشت که این موجب فراهم آمدن یک آرامش اجتماعی در جامعه می شود.

وی درباره استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نقش شورای حق اختلاف در این باره افزود: عده ای از نمایندگان قبل از پیگیری این طرح مسائلی را به وزیر یادآور شدند که توجه به آنها می توانست جلوی کلید خوردن استیضاح را بگیرد هم اکنون نیز اگر به آن مباحث عنایت شود موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل حل است.

استیضاح یک وزیر جزء اختلافات قوا محسوب نمی‌شود

لاریجانی یادآور شد: استیضاح یک وزیر جزء اختلافات قوا محسوب نمی شود که هیأت حل اختلاف بخواهد به آن ورود کند اما باز با این وجود هر کسی که بتواند در این رابطه گام مثبتی بردارد از آن استقبال می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ابلاغ برخی از قوانین از سوی وی گفت: مصوباتی که به تأیید شورای نگهبان می رسند در یک زمان معین رئیس جمهور فرصت ابلاغ آنها را دارد در مواقعی که کثرت کار برای ایشان بوجود می آید رئیس مجلس می تواند این کار را انجام دهد از این رو کارها در نظام جمهوری اسلامی بن بست ندارد و نباید از این اقدام تعبیر شود که رئیس جمهور قانونی را قبول ندارد.

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...