نسخه چاپی

بهمن اخوان اظهار داشت؛

دوران كوتوله‌های سیاسی پایان یافته

شاید چرخ سیاست روزگاری به كام عده‌ای بچرخد اما آنچه كه در سیاست ایران مهم است محور صداقت و ایمان به پرودگار است و اگر عده‌ای با اتهام افكنی و دروغ پردازی روزی چند بر كرسی قدرت تكیه بزنند، اما در بلند مدت حنای آنها نزد مردم بی رنگ خواهد شد

هر چند برخی فکر می‌کنند، آقای هاشمی رد صلاحیت شد، اما من معتقد هستم که ایشان نه تنها ردصلاحیت نشدند بلکه از پیروزان دوران کوتوله‌های سیاسی پایان یافتبزرگ انتخابات یازدهمین دور ریاست جمهوری نیز بودند.

به گزارش نما به نقل از اعتدال، بهمن اخوان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برخی گمان کردند که با رد صلاحیت هاشمی، دوران فعالیت سیاسی هاشمی تمام شده است اما رد صلاحیت وی پیامی بود برای مردم ایران. پس از آنکه آقای هاشمی 8 سال در برابر حرکتهای غیر اخلاقی دولت نهم و دهم سکوت کرد و انگشت بسیاری از حامیان این دو دولت به سوی هاشمی نشانه رفت، آقای هاشمی سکوت کرد. هنگامی که رد صلاحیت شد، باز هم سکوت کرد اما منتقدان غافل از این بودند که هاشمی هر چند با سعه صدر سکوت کرده اما با کمک اندیشمندان و نخبگان کشور در این مدت درحال فکر کردن و برنامه ریزی بوده‌اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اتهاماتی که در مناظره‌های سال 88 به آقای هاشمی وارد شد، گفت: در انتخابات 92 و اقبالی که مردم به خط فکری همسو با آقای هاشمی نشان دادند، به خوبی ثابت شد شاید چرخ سیاست روزگاری به کام عده‌ای بچرخد اما آنچه که در سیاست ایران مهم است محور صداقت و ایمان به پرودگار است و اگر عده‌ای با اتهام افکنی و دروغ پردازی روزی چند بر کرسی قدرت تکیه بزنند، اما در بلند مدت حنای آنها نزد مردم بی رنگ خواهد شد و همانگونه که ابرها روزی از جلوی خورشید کنار خواهد رفت، واقعیت نیز آشکار خواهد شد.

این عضو سابق کمیسون‌های صنایع و اصل نود قانون اساسی، با اشاره به تاثیر گذاری حامیان بزرگ دکتر روحانی در انتخابات 92 گفت: آقایان هاشمی و خاتمی به مردم این پیام را دادند که باید به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشند و انقلاب را دوست بدارند. رفتار آقای هاشمی مصداق داستان آن دو زنی است که برای اثبات ادعای مادری خود نزد حضرت علی(ع) رفتند و هنگامی که حضرت برای رفع اختلاف دستور دادند که فرزند را به دو نیم کنند؛ در آن زمان مادر واقعی از ادعای خود صرفنظر کرد؛ برای اینکه به فرزندش آسیبی نرسد. لذا شاهد هستیم هنگامی که دایه‌های دروغین تا حد ضربه زدن به نظام؛ به عناد با هاشمی ادامه دادند، وی اجازه نداد انقلاب به دست نااهلان بیفتد و نظام ضربه بخورد و از حق خود برای ثبات این نظام و آب و خاک گذشت تا مردم حق را به حق دار بازگرداندند.

بهمن اخوان در ادامه افزود: آقایان هاشمی و خاتمی امید را به مردم بازگرداندند و با تدبیر خود حماسه سیاسی‌ای را که رهبر انقلاب فرموده بودند، به وجود آوردند و در حالی که اپوزیسیون خارج نشین و برخی افرادی که به نوعی در داخل دلخور بودند، بر طبل عدم مشارکت در انتخابات می‌کوبیدند، این دو توانستند با ایجاد موجی از امید و اطمینان درسراسر کشور حضور حداکثری آحاد مردم را به پای صندوق رای بیاورند.

وی با بیان اینکه پیش بینی من این بود که آقای هاشمی در صورتی که کاندیدای انتخابات می بود 25 تا 30 میلیون رای می آورد،گفت: حماسه سیاسی به پشتوانه مردم به وجود آمد و با این حماسه دنیا فهمید که مردم پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند. شاهد هستیم که تمامی کشورهای دنیا و ابرقدرت ها موضعشان را نسبت به ایران عوض کرده اند و به دنبال این هستند که با ایران گفتگو و مذاکره داشته باشد و راه دیپلماسی را در پیش بگیرد. با توجه به حماسه‌ای که مردم ایجاد کردند موضع رهبران دنیا نسبت به ما عوض شده است چرا که می بینند این مردم پشتیبان نظام و انقلاب هستند. دنیا اقرار می کند که انتخاباتی سالم، مردمی و دموکراتیک در کشور برگزار شده است.

نماینده ادوار پنجم، ششم و هشتم مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور تیمی با درایت پشت سر رئیس جمهور منتخب از یکسو و رضایت رهبر انقلاب از این حماسی سیاسی، از سوی دیگر، این را دنیا فهمانیده است که تنها با آقای روحانی مواجه نیست بلکه پشت سر وی، تفکر و پشتیبانی نظام و افراد توانمندی همچون آقایان هاشمی و خاتمی و ناطق نوری روبرو هستند و همانقدر که دشمنان از این بابت احساس خطر کرده‌اند، کسانی که ایران را دوست دارند از این ماجرا خوشحالند.

بهمن اخوان با بیان اینکه نسبت به آینده باید خوشبین باشیم، گفت: در طول سالیان گذشته با افراطیون با حذف و خانه نشین کردن استاید داشنگاه، نخبگان سیاسی، به ارضای شهوت اقتدارگرایی خو بپردازند. اما هاشمی رفسنجانی با سیاست و سکوت خویش به آنها درس سیاست داد و انتخابات دکتر روحانی را می توان پایان عمر کوتوله‌های سیاسی و افراطیون دانست. ایشان به آنها آموخت که با هیاهو و اتهام افکنی نمی‌توانند در عرصه سیاست پایدار و محبوب باشند و سکه‌ای که امروز به نام آنها است، فردا از آن دیگری است و باید به گونه‌ای عمل می‎کردند که فردای سیاسی آنها خواری در نزد ملت نباشد. راه این مهم هم چیزی جز دوری از افراط و تفریط و روی آوردن به اعتدال نیست.

وی با تشکر از همه افرادی که برای تحقق خواست رهبری زحمت کشیدند گفت: جا دارد از کلیه نمایندگان ادوار مجلس، وزرا، استانداران گذشته و مدیران کارآمدی که خانه نشین شده بودند تشکر کنیم که با وجود تمام بی‌مهری‌هایی که در حق آنها روا داشته شد، اما برای ایران و انقلاب این بار نیز پا به عرصه گذاشتند و با ایجاد موج امید و اعتدال مردم را به صحنه آوردند.

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...