نسخه چاپی

سخنان صریح روحانی خطاب به گروههای سیاسی:رای همه محترم است،اما دولت بر اساس رای اكثریت قدم برمی دارد

رئیس جمهور منتخب گفت: اكثریت مردم ایران رای به اعتدال، عقلانیت، خردورزی، خرد جمعی، مشورت، راه كارشناسی و دوری از افراط و خودسری رای دادند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب صبح امروز در همایش افق رسانه ملی گفت: ما در این منطقه پیشتاز انتخابات در تاریخ بوده ایم و اولین پارلمان و مجلس شورای ملی در این کشور تاسیس شده است.

وی ادامه داد: اولین مجلس و اولین نشست نمایندگان در سال 1285 است. پس ملت ما سابقه ای بس طولانی در انتخابات دارد و پس از انقلاب جایگاه خاصی برای رای مردم انقلاب اسلامی قائل شده است. این امام بود که 47 روز پس از پیروزی انقلاب مردم را پای صندوق رای دعوت کرد.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی بر آمده از صندوق رای است، گفت: امام این درس را به ما آموخت که انتخاب مسئولان و مسیر اداره کشور با مردم است.

روحانی تاکید کرد: این انتخابات دست های زیاد و پیام های فراوانی را برای همه داشت. انتخابات یک فرصت استثنایی برای همه بود و همه باید به خوبی پیام این انتخابات را بگیرند و احترام بگذارند و عمل کنند.

وی با بیان این که همه باید پیام این انتخابات را درک کنند و به آن پاسخ متناسب بدهند، گفت: مردم راه جدیدی را برگزیده اند و بر آن تاکید کرده اند. مردم در این انتخابات اعلام کردند که عاشق کشورشان و سرنوشت آینده شان و اهداف ملی خودشان هستند. مردم در این انتخابات گفتند ما خواهان تغییر و تحول هستیم.

رئیس جمهور منتخب گفت: بهترین زبان مردم صندوق آرا و انتخابات است و حضور مردم و رای مردم بسیار گویا است و هیچ ابهامی وجود ندارد. همه مردم که پای صندوق آرا آمدند به آنها احترام می گذاریم اما دولت آینده باید در چارچوب رای اکثریت حرکت کند. اکثریت مردم ایران رای به اعتدال، عقلانیت، خردورزی، خرد جمعی، مشورت، راه کارشناسی و دوری از افراط و خودسری رای دادند.

وی تاکید کرد: این رای کاملا روشن است و هیچ ابهامی وجود ندارد. همه باید تسلیم این رای باشیم و دولت آینده هم باید تسلیم این رای باشد. دولت آینده باید در چارچوب اعتدال حرکت کند و از افراط و تفریط پرهیز کند. این پیام برای همه است. پیام مردم در این انتخابات صلح و آشتی، وحدت ملی، انسجام ملی و دوری از خشونت و افراط، قانون گرایی و شفافیت بود.

روحانی ادامه داد: رای اکثریت مردم مبنای حرکت دولت آینده است و دولت خود را موظف می داند به نظر اکثریت و رای مردم احترام بگذارد و دولت پاسدار حقوق همه افراد ملت است.

رئیس جمهور منتخب افزود: دولت باید و موظف است همه مردم را در اجرای قانون و دادن فرصت ها برابر ببیند؛ امام در عین حال راهی که دولت بر می گزیند بر مبنای رای اکثریت است و آن راه، راه اعتدال است.

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...