نسخه چاپی

جزئیات طرح آمریكا برای مذاكرات صلح خاودمیانه

منابع آگاه فلسطینی اعلام كردند، دولت آمریكا طرحی را برای از سرگیری مذاكرات متوقف شده صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی ارائه كرده كه این طرح شامل تضمین‌هایی به ملت فلسطین است.

به گزارش نما، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند: این طرح آمریکا شامل سه بند است که بند اول از سرگیری مذاکرات بر اساس مساله مرزهای سال ۱۹۶۷ است نه مرزهایی که اسرائیل در حال حاضر آنها را مشخص و تحمیل کرده است.

همچنین این منابع که خواستند نامشان فاش نشود به شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کردند که متوقف شدن شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی بند دوم این طرح آمریکاست به این معنا که متوقف شدن شهرک‌سازی‌ها به آغاز روند مذاکرات ارتباط دارد و در مدت مذاکرات مربوط به از سرگیری روند صلح تصمیم متوقف شدن شهرک‌سازی‌ها تمدید می‌شود. بند سوم این طرح آمریکا بنا به گزارش منابع فلسطینی آزادی زندانیان فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی به ویژه زندانیانی است که پیش از امضای معاهده اسلو در سال ۱۹۹۳ زندانی شده‌اند و تعداد آنها حدود ۱۲۰ تن است.

سفارت آمریکا در اردن نیز به شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد: کنفرانس مطبوعاتی که قرار بود امروز (شنبه) جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مقر این سفارتخانه برگزار کند، به تاخیر افتاده است. پیش‌بینی می‌شد که این کنفرانس درباره دیدار چهار جانبه مقامات اسرائیل، فلسطین، اردن و آمریکا برای اعلام زمان آغاز از سرگیری مذاکرات صلح بر پایه مسائلی چون مساله امنیتی و مرزها باشد.

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...