نسخه چاپی

ایران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر

عکس خبري -ايران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با بیان اینكه باید تمام نهادها در پیشگیری از موادمخدر احساس تكلیف كنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش نما به نقل از فارس ، سردار بهمن امیری‌مقدم عصر امروز در نشست آموزشی نقش دین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: امروز بیش از 210 میلیون معتاد در دنیا وجود دارند و اگر هر کدام از کشور‌هایی که گرفتار این پدیده شوم هستند مانند ایران بتوانند اقدام کنند باید اذعان کرد این اقدام و پیشگیری حتما آثار و برکات بیشتری دارد.

وی ادامه داد: امروز در دنیا هنگامی که سازمان ملل از مرزهای کشور ایران بازدید می‌کند و زحمات ما را در این حوزه می‌بیند می‌گویند که ایران در مبارزه با مواد مخدر پیشتاز است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: 3 هزار و700 شهید و 12 هزار جانباز در راه انسانیت داده‌ایم و شهدا و جانبازان ما متعلق به دنیای انسانیت هستند و برای احیای انسانیت شهید شده‌اند و به جرأت می‌توان گفت خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در ایران است.

امیری‌مقدم بیان کرد: باید در بحث مواد مخدر و پیشگیری از آن تمام نهادها و سازمان‌ها احساس تکلیف کنند و فراموش نکنیم که خانواده نقش بسیار موثری را در این زمینه دارد،ما نیز در هر روزنه‌ای که ببینیم می‌توان در آن ورود پیدا کرد حتما وارد می‌شویم و تلاش خواهیم کرد.

وی یاد آور شد: در گذشته بیش از 2 هزار معتاد در استان وجود داشته‌اند که به واسطه فرهنگ‌سازی‌هایی که در این چند سال اخیر انجام شد و تلاش‌های همکاران ما آمار معتادان رو به کاهش است و امیدواریم روزی برسد که هیچ معتادی در کشور وجود نداشته باشد.

امیری‌مقدم افزود: تاکنون با بیش از 134 هزار دانش‌آموز ارتباط برقرار کردیم و 91 هزار خانواده نیز تحت آموزش قرار گرفته‌اند اما خانواده‌ها نباید مسئولیت خود را فراموش کنند زیرا این آموزش‌های ما کافی نیست و نقش اصلی را در تعلیم و تربیت خانواده‌ها دارند.

وی متذکر شد: اگر خانواده‌ها در تعلیم و تربیت خوب عمل کنند شاهد جرایم نخواهیم بود و خانواده‌ای که متدین و دین‌دار باشد فرزندان آن خانواده بسیار کمتر به سمت اعتیاد و جرایم دیگر می‌روند.

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...