نسخه چاپی

khamenei.ir بازخواني كرد؛

رهبر معظم انقلاب: آمریكا حقاً 'شیطان بزرگ' است

عنوان «شیطان بزرگ» براى آمریكا، یك نام‏گذارى بى‌دلیل نبود؛ بیشترین ترور شخصیتهاى مؤمن پاك‏دامن را در دنیا، دستگاه جاسوسى سیاى آمریكا كرده است، بیشترین فروش اسلحه و سلاحهاى مرگ‏بار را در دنیا آمریكا كرده است. بیشترین چپاول و غارت را نسبت به ثروتهاى ملتها، آمریكا كرده است. این‏ها شیطنت است؛ پس او حقّاً 'شیطان بزرگ' است.

به گزارش نما، پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir به بازخوانی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص "افول جایگاه آمریکا در صحنه بین‌الملل" پرداخته است.

** آمریکایی‌ها نشان دادند که سیاست خارجىِ دولت آمریکا بخصوص این دولت کنونى آمریکا چقدر ضعیف‏ و علیل و ناتوان است

ایشان در در دیدار جمعی از پاسداران در آذرماه سال 75 در این زمینه فرموده‌اند:
آمریکایی‌ها با سیاست خارجى ضعیف‏ و علیلشان- که در این چندساله نشان دادند که سیاست خارجىِ دولت آمریکا بخصوص این دولت کنونى آمریکا چقدر ضعیف‏ و علیل و ناتوان است- به این نتیجه رسیده‌‏اند که بلکه بتوانند- به خیال خودشان- مثلًا ضرب‏‌شستى نشان دهند. البته چیزى اظهار نمی‌‏کنند. قراین این طور به نظر بعضى می‌رساند. مثلًا می‌گویند: در فلان انفجار، ایرانی‌ها دست داشتند؛ یا در فلان قضیه، ایرانیها دخالت داشتند- از این‏گونه حرفها و بهانه‏‌گیرى‌هاى بی‌ارزش و بیهوده- براى اینکه شاید بتوانند لااقل یک زمینه‌‏سازىِ ذهنى درست کنند.

** امروز آمریکایی‌ها از لحاظ دیپلماسى و سیاست خارجى، در موضع ضعفند
همچنین در خطبه‌های نماز جمعه در سال 76 تصریح کرده‌اند:
ما یک روز در حال جنگ بودیم. قبل از آن، اوقاتى بود که حکومت ما از لحاظ امکانات، حکومتى بسیار ضعیف بود. آن روز نتوانستند با ما کارى انجام دهند. آن روز نتوانستند ضرر اساسى وارد کنند. امروز بحمد اللّه دولت ایران، دولتى عزیز و مقتدر است و در سطح جهانى به عنوان یک کشور مقتدر و عزیز شناخته شده است؛ رئیس کنفرانس اسلامى است. در بسیارى از کنفرانسهاى جهانى، به عنوان یک عضو محترم شناخته شده است؛ دولتها برایش احترام قائلند، ملتها برایش احترام قائلند. امروز ما از چه بترسیم؟ چرا بترسیم؟ چرا خیال کنیم که اگر با همین وضعى که در این نوزده سال داشتیم، ادامه دهیم، چنین و چنان خواهد شد؟امریکا احتیاج دارد. امریکا امروز آن قوّت و قدرت ده سال، پانزده سال قبل را هم ندارد. روزى بود که حرف دولت امریکا در اروپا و جاهاى دیگر، با احترام تلقّى می‌‏شد و با آن با احترام رفتار مى‌شد؛ امروز آن‏طور هم نیست. امروز آمریکاییها از لحاظ دیپلماسى و سیاست خارجى، در موضع ضعفند؛ در موضع قدرت نیستند. می‌خواهند در حال ضعفشان، همان هیبت ابرقدرتى را علیه ما و در مقابل ملت ایران به کار ببرند!
** آمریکایی‌ها مکرّر گفته‌‏اند که قراردادهاى صلح بین سازمان به اصطلاح آزادی‌بخش فلسطین و اسرائیل هیچ واقعیت خارجى ندارد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه آبان سال 77 نیز بر این موضوع تاکید کرده و بیان داشتند:
خود آمریکایی‌ها مکرّر گفته‌‏اند که قراردادهاى صلح بین سازمان به اصطلاح آزادی‌بخش فلسطین و اسرائیل، نقش کاغذ است و هیچ واقعیت خارجى ندارد. به خاطر ضعف‏ دیپلماسى و ناتوانى امریکا در دنبال‏گیرى این کار، آبروى امریکا در دنیا رفت. مسائل داخلى و خارجىِ متعدّد دیگرى هم هست. نشستند با یک کار فشرده در ظرف چند هفته‌‏ى کوتاه، توافقى را به امضاى کسى که خود را نماینده‏‌ى مردم فلسطین می‌داند، رساندند؛ انسانى حقیر، انسانى خائن، انسانى به شدّت فرورفته در لجن‌زار خودپرستى و دنیاپرستى که اصلًا لایق نیست انسان او را عضوى از مقاومت فلسطین بداند؛ چه رسد به اینکه بخواهد رهبر آن مقاومت باشد! او در حقیقت مسئولیت تعقیب و دنبال‏‌گیرى کار مبارزات فلسطینى را بر عهده گرفت؛ یعنى مسأله‏‌ى گرفتارى بزرگ دولت صهیونیست را از قِبَل انقلابیون مسلمان فلسطینى، از دوش او برداشت و به دوش خودش گرفت! این بار را که او باید حمل می‌کرد، این حمل کرد و کارِ دشمن آسان شد! براى انقلابیون فلسطین، مشکلات و دردسر آفرید و دخالت زشت و حضور مداخله‏‌جویانه‌‏ى تحکّم‌‏آمیز امریکا را بیشتر کرد!

** افتخار مى‌کنیم که منفورترینِ شیطانهاى دنیا، با ما با این لحن حرف بزند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات دیگری در دیدار کارگزاران حج و مسئولان برگزارکننده مراسم دهه فجر در بهمن‌ماه سال 80 تاکید کردند:
آمریکایی‌ها باطن خود را نشان دادند. رئیس‌‏جمهور امریکا در نطق اخیرش، مثل کسى حرف مى‌زند که تشنه خون انسان‏هاست! کشورها و ملتها را تهدید و متّهم مى‌کند. همه دنیا مى‌دانند که شیطان بزرگ، امریکاست؛ این یک حرف متّکى به دلیل است. این عنوان «شیطان بزرگ» براى امریکا، یک نام‏گذارى بى‌دلیل نبود. شما به تاریخ سى، چهل سال گذشته نگاه کنید؛ بیشترین کارشکنى را نسبت به نهضتهاى مردمى و مستقل، امریکا کرده است. بیشترین ترور شخصیتهاى مؤمن پاک‏دامن را در دنیا، دستگاه جاسوسى سیاى امریکا کرده است. بیشترین حمایت را از رژیم‌هاى ضدّ مردمى در دنیا، امریکا کرده است. بیشترین فروش اسلحه و سلاحهاى مرگ‏بار را در دنیا امریکا کرده است. بیشترین چپاول و غارت را نسبت به ثروتهاى ملتها، امریکا کرده است. این‏ها شیطنت است؛ پس بزرگترین شیطا‌ن‌هاست. البته این کارها را شیطانهاى دیگرى هم در دنیا مى‌کنند، اما هیچ‏کدام به شیطنت امریکا نیستند؛ پس او حقّاً شیطان بزرگ است. این شیطان بزرگ که همه ملتها- نمى‌گویم همه دولتها و حکومتها- شیطنتش را قبول دارند، جمهورى اسلامى را به شیطنت متهم مى‌کند! ما افتخار مى‌کنیم که منفورترینِ شیطانهاى دنیا، با ما با این لحن حرف بزند. ما از تعریف و تجلیل سردمداران رژیم امریکا هرگز خشنود نمى‌شویم. او مسئولان کشور ما را متّهم مى‏کند که منتخب مردم نیستند! در جمهورى اسلامى، همه سران کشور، منتخبان ملتند؛ آن هم نه یک انتخاب خشک و صرفاً براى اینکه کارى کرده باشند؛ یک انتخاب حد اکثرىِ مطلق و همراه با عواطف شدید است. این بی‌‏تجربگی‌ها و بى‌معرفتی‌های نسبت به حقایق ملتها، همان چیزهایى است که امریکا تابه‌‏حال سیلى و چوب آن‏ها را خورده و بعد از این هم خواهد خورد. مسئولان بی‌‏تجربه امروز امریکا، کشور بزرگ خود را با این حرفها و با این کارها لحظه به لحظه به لبه پرتگاه سقوط نزدیک‏تر می‌کنند. این‏ها از معنویّت و انسانیت و حقوق انسانى بویى نبرده‌‏اند. با ملتهاى مظلوم، اگر بتوانند، در نهایت‏ شدّت و خشونت عمل می‌کنند. با ملتهایى که در مقابل آن‏ها تسلیم نشوند و به زانو در نیایند؛ اگر بتوانند، همان کارى را مى‌کنند که امروز رژیم صهیونیستى با مردم فلسطین مى‌کند. ولى نمی‌‏توانند و در ارزیابى قدرت خود هم اشتباه مى‌کنند.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...