نسخه چاپی

ذوب‌آهن ارث پدری من نیست

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: همه سختی‌ها، ناملایمات و بداخلاقی‌ها به پایان رسید و در كوره بحران و بی‌اعتمادی توانستیم بار دیگر با صلابت قدرت خود را نشان دهیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، خسرو ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری و معارفه لوکا بوناچیچ اظهار کرد: طی دو سال گذشته همگان شاهد بودند که در این باشگاه چه اتفاقاتی رخ داد و بر ما چه گذشت، اما تمام سختی‌ها، ناملایمات و بداخلاقی‌ها به پایان رسید و در کوره بحران و بی‌اعتمادی توانستیم بار دیگر با صلابت قدرت خود را نشان دهیم و ثابت کنیم که با اندک نسیمی واژگون نمی‌شویم و راهی را که باشگاه ذوب‌آهن 50 سال برای اعتلای سلامت این آب و خاک طی کرده است را بازهم ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: در فصل گذشته به دلیل مشکلات مالی آنطور که باید و شاید نتوانستیم تیم را ببندیم و تمام نگرانی‌ها حاکی از آن بود که این تیم سقوط می‌کند، اما امروز در لیگ ماندیم و قصد داریم برای قهرمانی در فصل آینده تلاش کنیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن تأکید کرد: یاوری تمام حیثیتش را برای این تیم گذاشت و از بهترین‌ها از نظر فنی و اخلاقی بود، اما با تصمیم هیئت مدیره بوناچیچ را انتخاب کردیم، امیدوارم امسال در تمام بازی‌ها بدون استرس وارد زمین شویم و دیگر سختی‌های سال گذشته را شاهد نباشیم.

وی اضافه کرد: در سال 88 حدود 28 و نیم میلیارد تومان پول به باشگاه آمده بود، اما از زمان مدیریت من این باشگاه 10 میلیارد نیز بدهی داشت و ما با حذف بسیاری از رشته‌های فوتبال به عنوان رکن اصلی تمام باشگاه‌ها را حفظ کردیم و نگذاشتیم اتفاقات باشگاه پلی‌اکریل برای ذوب نیز اتفاق بیفتد و این کار را با صفر ریال بودجه انجام دادیم.

ابراهیمی اضافه کرد: بسیاری از تیم‌ها دو برابر تیم ما هزینه کردند، اما در نهایت سقوط کردند، در نیم فصل نخست مشکل دروازه‌بان داشتیم و 12 بازیکن اصلی ما نیز جذب تیم‌های دیگر شدند و با پنج میلیارد و 500 میلیون تومان تیم را بستیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای انتخاب سرمربی تیم میان شما و مدیرعامل کارخانه اصطکاک به وجود آمد، اذعان داشت: به هیچ عنوان چنین حرفی را تأیید نمی‌کنم، چراکه اگر اصطکاکی وجود داشت ما به هیچ عنوان نمی‌توانستیم با یکدیگر کار کنیم، در ذوب‌آهن تصمیمات به صورت جمعی اتخاذ می‌شود و من نیز در هیئت مدیره تنها یک رأی دارم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با بیان اینکه عزت و ذلت دست خداست، بیان داشت: هر فردی در دو حالت ممکن است شکست را بپذیرد، یکی زمانی که مغرور می‌شود و دیگری زمانی که خود را ضعیف قلمداد می‌کند و من نیز تا زمانی که هستم نه احساس غرور و نه احساس ضعف دارم.

وی اظهار کرد: شخصیت سعد محمدی، مدیرعامل کارخانه به هیچ عنوان به گونه‌ای نیست که در کار باشگاه دخالت کند و تمام تصمیمات را بر عهده هیئت مدیره گذاشته است و همه از جمله رفتن یاوری و آمدن بوناچیچ نیز با تصمیم جمعی اتخاذ شده است.

ابراهیمی با اشاره به سرمربیگری رسول کربکندی در تیم ذوب‌آهن در ابتدای فصل ابراز داشت: کربکندی یکی از بهترین مربیان در ایران محسوب می‌شود که از نظر فنی و اخلاقی در ورزش سرآمد است، اما تصمیمات باشگاه جمعی بود و شاید نظر من متفاوت باشد و هیئت مدیره تصمیم دیگری بگیرد، اما من هم یک رأی دارم و زمانی که کربکندی از باشگاه رفت، هیچ غرضی در کار نبود و با آمدن کاظمی قرار شد، جایگاه تیم عوض شود، آنچه کاظمی قول داد، محقق نشد و سرانجام کاظمی نیز از ذوب‌آهن رفت و من نیز اعتقاد دارم چه مقام پنجم را بیاوریم چه چهاردهم، زمانی که نتوانیم سهمیه آسیایی را کسب کنیم هیچ تفاوتی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: نام باشگاهی را نمی‌برم، اما باشگاهی که 30 میلیارد هزینه کرده است، نتوانست سهمیه آسیا را کسب کند.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به انتخاب دستیاران لوکا بوناچیچ اشاره کرد و ادامه داد: در این مورد اختیار با خود بوناچیچ است، اما نظر خود را به وی اعلام می‌کنیم که از مربیان بومی ما استفاده کند، اما موضوعی را هم تحمیل نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که جزو قدرت‌های اصلی اقتصاد دنیا نیستیم، این است که به یکدیگر اعتماد نداریم، متذکر شد: باشگاه ذوب‌آهن یک باشگاه ملی است و هر گفته‌ای که به ذوب‌آهن کمک کند، باید به آن پرداخته شود و این باشگاه نیز ارث پدر من نیست که تا هر زمان در آن بمانم.

ابراهیمی در پاسخ به این سئوال که کرمانی‌مقدم گفته بود، مدیرعامل باشگاه سرخود بازیکن جذب می‌کرد، اضافه کرد: این صحبت‌ها به طور کامل کذب است، چراکه هیچ بازیکنی را بدون نظر سرمربی جذب نکردیم.

وی با اشاره به رقم‌های نجومی برخی بازیکنان گفت: یکی از دلایلی که سبب شده باشگاه‌های ضعیف‌تر روزبه‌روز ضعیف‌تر شوند، قراردادهای نجومی است، چراکه باشگاه‌های قوی‌تر قراردادهای نجومی می‌بندند که این به ورزش ملی ما ضربه می‌زند.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن عنوان کرد: فکر می‌کنم این اتفاقات اگر ادامه پیدا کند، بسیاری از باشگاه‌ها خودشان از لیگ برتر کنار بکشند و این لطمه، جبران‌ناپذیر است، اعتقاد دارم که قانون سقف قرارداد باید وجود داشته باشد، هرچند که برخی باشگاه‌ها آن را دور بزنند، اما حداقل بازیکن می‌داند که سقف قرارداد به چه میزان است و یک روزی باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اما امروز می‌بینیم که سقف برداشته‌ شده و بازیکنان نرخ پایه را از 800 میلیون آغاز می‌کنند و تیم‌هایی مانند فجر سپاسی، ملوان و داماش نمی‌توانند بازیکن جذب کنند و در اینصورت مجبوریم به بازیکنان جوان میدان بدهیم، چراکه تیم‌های پایه خوبی داریم و قراردادهایی که می‌بندیم، به طور کامل اصولی و منطقی است و انعقاد قراردادهای نجومی در تفکر و منطق ما جایی ندارد.

ابراهیمی در پایان با بیان اینکه بدون حساب و کتاب قرارداد نمی‌بندیم، تصریح کرد: درصدد هستیم، بیشتر از بازیکنان بومی خودمان استفاده کنیم و نظر لوکا نیز همین است و بستن قراردادهای نجومی در تفکر ما نیست.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...