نسخه چاپی

شناسایی یك كانون سل گاوی در خراسان جنوبی

معاون فنی دامپزشكی خراسان جنوبی گفت: از شناسایی یك كانون سل گاوی طی سال گذشته در استان خبر داد و متذكر شد: در سال جاری نیز تاكنون یك كانون از این بیماری شناسایی شده است

به گزارش نما ، محمود قربان‌زاده امروز در جمع اصحاب رسانه. با اشاره به شناسایی تعداد کانون‌های هاری در خراسان جنوبی یادآور شد: در سال 89 تعداد یک کانون از این بیماری در استان شناسایی شده است.وی با بیان اینکه در سال گذشته یک کانون هاری در استان شناسایی شده است، افزود: در سال جاری تاکنون کانونی از بیماری هاری در استان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه در سال 90 سه کانون بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است، گفت: همچنین در سال گذشته شش کانون بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است.

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی کانون‌های بیماری تب مالت گوسفند و بز در استان ادامه داد: در سال 89 تعداد چهار کانون شناسایی شد.قربان‌زاده تعداد کانون‌های شناسایی شده در سال 90 را دو کانون دانست و تصریح کرد: در سال جاری تاکنون کانونی مشاهده نشده است.وی با بیان اینکه در سال 89 یک کانون بیماری سل گاوی در استان شناسایی شد، اذعان داشت: همچنین در سال 90 تعداد سه کانون شناسایی شد.

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به میزان واکسیناسیون طیور در استان تصریح کرد: در سال گذشته 108 میلیون و 176 هزار و 700 نوبت قطعه بوده است.قربان‌زاده افزود: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد 23 میلیون و 26 هزار و 400 نوبت قطعه طیور واکسینه شدند.وی با بیان اینکه خودروهای حمل‌کننده طیور باید ضدعفونی شوند، یادآور شد: در سال گذشته تعداد 8 هزار و 285 خودرو ضدعفونی شدند.

قربان‌زاده با اشاره به کانون‌ بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اذعان داشت: در سال 89 تعداد شش کانون تب مالت گاوی در استان شناسایی شدمعاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: امسال تعداد 2 هزار و 37 خودرو حمل‌کننده طیور ضدعفونی شده است.وی ادامه داد: در سال جاری تعداد 6 میلیون و 351 هزار و 231 قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...