نسخه چاپی

بازخواني فتنه 18 تير 78 - 4

نبوی: با وجود مخالفت خاتمی، روحانی مجوز دخالت بسیج در 18 تیر را صادر كرد

عکس خبري -نبوي: با وجود مخالفت خاتمي، روحاني مجوز دخالت بسيج در 18 تير را صادر كرد

در مساله 18 تیر، شورای عالی امنیت ملی كمی با سستی كار كرد. آقای "روحانی" دبیر وقت شورا در آن زمان در خارج از كشور بود و جلسات شورا كه به ریاست رییس جمهور تشكیل می‌شد، اجازه نمی‌داد كه بسیج وارد شود و جلوی شلوغی‌ها را بگیرد؛ وقتی آقای روحانی به كشور بازگشت، مجوز را صادر كرد و این كار موجب شد تا برپاكنندگان این غائله، به لانه هایشان بازگردند

مرتضی نبوی در گفتگویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 1387 به انتقاد از نقش سید محمد خاتمی رییس جمهور وقت در جریان حوادث کوی دانشگاه تهران در تیرماه 1378 پرداخته است.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرگزاری ایرنا مبنی بر اینکه "آیا می‌شود حادثه 18 تیر و راهپیمایی 23 تیر 1378 را هم نوعی اقدام برای انحراف نظام و تدبیر برای جلوگیری از بروز این انحراف تعبیر کرد؟" گفته است: «بله. 18 تیر یکی از حوادثی بود که با ظاهری آراسته صورت گرفت. یعنی برخی از مطبوعات به عنوان مظهر آزادی و جمعی از دانشجویان به عنوان جنبش دانشجویی به صحنه آمدند که هدف آنها ایجاد استحاله در نظام و وقوع یک انقلاب رنگین در ایران بود».

این عضو شاخص جامعه اسلامی مهندسین در ادامه گفتگوی خود به اشتباهات صورت گرفته در این جریان 18 تیر اشاره کرد و گفت: «دست اندرکاران این حادثه اشتباهات اساسی کردند. آنها کار را به خشونت کشاندند و شتابزنده هر کس که چهره‌ای حزب اللهی داشت و موتور سوار بود را مورد ضرب و شتم قرار دادند».

نبوی اضافه کرد: «از آنجا که این مردم، کسانی بودند که دو دهه قبل خودشان انقلاب کرده بودند، با دیدن این جریان به سرعت متوجه اهداف آن شدند. دست‌اندرکاران 18 تیر تصور می‌کردند که مردم پشت سر آنها قرار می‌گیرند و انقلاب دیگری از نوع ضد انقلاب انجام می‌شود اما مردم با دیدن خشونت آنان و با روشنگری که مقام معظم رهبری در این زمینه داشت، 23 تیر به صحنه آمدند و غائله را تمام کردند».

نبوی در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد: «در مساله 18 تیر، شورای عالی امنیت ملی کمی با سستی کار کرد. آقای "روحانی" دبیر وقت شورا در آن زمان در خارج از کشور بود و جلسات شورا که به ریاست رییس جمهور تشکیل می‌شد، اجازه نمی‌داد که بسیج وارد شود و جلوی شلوغی‌ها را بگیرد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین افزوده است: «وقتی آقای روحانی به کشور بازگشت، مجوز را صادر کرد و این کار موجب شد تا برپاکنندگان این غائله، به لانه هایشان بازگردند».

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...