نسخه چاپی

اخوان المسلمین مصر فراخون قیام داد

اخوان المسلمین مصر خواستار قیام ملت علیه تلاش ها برای به سرقت بردن انقلاب این كشور شد.

به گزارش نما به نقل از العالم، جماعت اخوان المسلمین مصر اعلام کرد پنجاه و سه نفر از طرفداران این گروه با تیراندازی نیروهای ارتش در برابر مقر گارد ریاست جمهوری در قاهره کشته شدند. در این درگیری ها همچنین بیش از یک هزار نفر زخمی شدند. اخوان المسلمین خواهان قیام علیه کسانی شدند که به دنبال به سرقت بردن انقلاب ملت مصر هستند. از سوی دیگر منابع پزشکی مصر از کشته شدن پنجاه و یک نفر و زخمی شدن بیش از چهارصد نفر در این درگیری خبر دادند.

عقبه حمام گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: ده ها نفر از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهو معزول مصر در برابر مقر گارد ریاست جمهوری کشته شدند. این معترضان مخالف اقدام ارتش در برکنار کردن مرسی و خواهان بازگشت وی به قدرت هستند. همه گروه های سیاسی مصر حادثه دیروز مقر گارد ریاست جمهوری را محکوم و بر مخالفت با خشونت تاکید کردند اما مواضع گروه های سیاسی درباره چگونگی وقوع این حادثه متفاوت بوده است.

جماعت اخوان المسلمین نیروهای ارتش و پلیس مصر را به هدف قرار دادن هزاران تحصن کننده نمازگزار در برابر مقر گارد ریاست جمهوری متهم کرد. این گروه این حادثه را جنایتی زشت توصیف و تاکید کرد وضع شمار زیادی از افراد زخمی وخیم است. این گروه تاکید کرد نباید انقلاب ملت مصر از طریق ارتش به سرقت برود. اخوان المسلمین خواهان مداخله بین المللی علیه جرایم صورت گرفته در مصر و حمایت نکردن از حکومت نظامی در این کشور شد.

این گروه تاکید کرد نباید حوادث سوریه در مصر تکرار شود اما گروه های مخالف محمد مرسی نظر دیگری دارند. این گروه ها اخوان المسلمین را به طراحی این حادثه متهم می کنند تا ارتش به دست داشتن در این حادثه متهم شود. ارتش مصر روایت دیگری از این حادثه ای دارد و در بیانیه خود گروه تروریستی مسلح را به تلاش برای حمله به مقر گارد ریاست جمهوری متهم کرد و این گروه را عامل این حادثه دانست. ارتش تاکید کرد این گروه مسلح به نیروهای ارتش و پلیس حمله کرد که به کشته شدن یک افسر و چند سرباز منجر شد و وضع شماری از افراد زخیمی را وخیم اعلام کرد.

شهروند مصری گفت: ما در حال نماز خواندن بودیم. در حین نماز خواندن نیروهای وزارت کشور و ارتش به ما حمله کردند. جمال عبدالسلام رئیس اتحادیه پزشکان مصر گفت: در برخی از بیمارستان های مصر که تظاهرکنندگان زخمی به شهادت رسیدند بر آنان لباس ارتش و پلیس پوشانده شد تا گفته شود این افراد از شهدای پلیس و ارتش هستند. شهروند مصری گفت: طرفداران محمد مرسی می خواهند ارتش و پلیس را به دست داشتن در این حادثه متهم کنند.

گزارشگر این شبکه افزود: ارتش مصر از بازداشت دویست نفر خبر داد که حجم زیادی از محموله های سلاح گرم و سرد در اختیار داشتند. ارتش مصر از ادامه بازداشت افراد مظنون به دست داشتن در این حادثه خبر داد.

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...