نسخه چاپی

اگر ایران، فلسطین را بفروشد تمام مشكلات حل می‌شود

عکس خبري -اگر ايران، فلسطين را بفروشد تمام مشكلات حل مي‌شود

دبیركل حزب الله لبنان به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت رسول (ص) با تاكید بر ضرورت تحقق وحدت میان مسلمانان و ناراحتی دشمن از این وحدت اعلام كرد كه میلیاردها دلار كشورهای عربی كه برای جنگ علیه ایران هزینه شد، باید برای حمایت از فلسطین هزینه می‌شد.

ایسنا: به نقل از سايت اينترنتي شبكه المنار، سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان در سخنراني خود به مناسبت ميلاد پيامبر اسلام (ص) و هفته وحدت اسلامي در منطقه ضاحيه جنوبي لبنان عنوان داشت: پيامبر اكرم با ايجاد امت اسلامي به نوعي از خود معجزه نشان داد و مي‌توان از اين مساله براي بيدار كردن امت اسلامي و قيام آنها استفاده كرد.

وي در ادامه افزود: پيامبر توانست در شبه جزيره عرب از ميان مردمي بي‌سواد و جاهل يك امت واحد به وجود آورد. بعد از گذشت ‌١٤٠٠ سال قرآن كريم بدون هرگونه تحريفي به دست نسل ما رسيده است. اساس قرآن و دين اسلام دعوت به توحيد و وحدت ميان مردم است. ما بايد به وحدت اسلامي در شرايطي كه دشواري‌ها افزايش يافته است بسيار توجه كنيم. نبايد به تمام آنچه كه رسانه‌هاي جمعي مي‌ گويند اعتماد كرد. طي سال‌هاي اخير شاهد اتفاقات عجيبي در عرصه رسانه‌ها بوده‌ايم به طوري كه آنها مواضع و تحليل‌هايي را از برخي گروه‌ها منتشر مي‌كردند كه اين مواضع به هيچ عنوان از سوي آن افراد اتخاذ نشده است.

نصرالله همچنين عنوان داشت: حوادث و اتفاقاتي از سوي رسانه‌هاي جمعي منتشر مي‌شود كه تنها يك دروغ رسانه‌اي به شمار مي‌آيد و اگر بخواهيم اين مسائل را رد كنيم در طول روز يكسره بايد بيانيه‌ صادر كنيم. مردم بايد بدون توجه به شايعه‌ها و دروغ‌ها به دنبال كشف حقيقت باشند. زماني كه از مساله وحدت اسلامي سخن مي‌گوييم معتقديم كه طي صدها سال و حتي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و پيش از حضور امام خميني (ره) بسياري از افراد براي تحقق آن تلاش كردند اما بي‌شك پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال ‌١٩٧٩ تاثير مثبتي در اين روند داشته است. رهبران جمهوري اسلامي ايران براي تحقق اين هدف مواضع زيادي اتخاذ كرده و اقدامات بسياري انجام داده‌اند.

وي در ادامه افزود: منظور از وحدت اسلامي تجميع تمام مذاهب اسلامي در يك مذهب مشخص نيست و اين بدان معنا نمي‌باشد كه تمام مسلمانان از يك مذهب پيروي كنند. درخصوص جريان تشيع در منطقه بايد بگويم كه هيچ زماني مطرح نبوده است كه شيعيان سني بشوند و يا سني‌ها شيعه؛ اين سخنان تنها اقدامات تحريك آميز به شمار مي‌آيد. مسلمانان بايد با همزيستي و مذاكره به يكديگر نزديك شوند و به دنبال منافع بزرگ خود به عنوان يك امت واحد بگردند و براي تحقق اين اهداف تلاش كنند. ما نمي‌خواهيم كه هيچ كسي از عقايد خود و يا مسائل فقهي مذهب خود دست بكشد.

نصرالله همچنين عنوان داشت: مشخص است كه استعمارگران، اشغال‌گران و مستكبران دوست ندارند وحدت در امت اسلامي محقق شود؛ بنابراين براي ايجاد تفرقه تلاش مي‌كنند. درخصوص آمريكا نيز بايد بگويم كه مساله آمريكا مساله مذهب و دين نيست، بلكه موضع سياسي و عملكرد سياسي اين كشور به شمار مي‌آيد. گناه ايران اين است كه نظام شاه را بركنار كرد و تعادل را به امت اسلامي بازگرداند. جنگ عليه ايران كه از سوي آمريكا و كشورهاي غربي و متاسفانه برخي كشورهاي عربي حمايت مي‌شد، هشت سال به طول انجاميد.برخي از كشورهاي ثروتمند عربي ميلياردها دلار براي حمايت از اين جنگ هشت ساله هزينه كردند؛ دلارهايي كه براي حمايت از فلسطين و گروه‌هاي مقاومت فلسطيني كه مي‌خواهند سرزمين خود را از دست اشغال‌گران پس بگيرند، هزينه نشد.

سيد حسن نصرالله همچنين عنوان داشت: كشورهاي عربي پول‌هاي خود را براي حمايت از جنگ عليه يك كشور اسلامي نوپا كه حمايت خود را از فلسطين و قدس اعلام كرده بود، هزينه كردند. اين جنگ تاثير بسيار زيادي بر روند تحقق وحدت در ميان امت اسلامي و همچنين پيامدهاي خطرناكي داشت. بعد از شكست دشمنان در اين جنگ و از بين رفتن اميدها براي براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران، دشمنان به دنبال راه‌هاي ديگري براي ممانعت از وحدت مسلمانان گشتند.

دبيركل حزب‌الله لبنان ادامه داد: تمام ملت‌ها جزو امت ما به شمار مي‌آيند؛ ملت‌هايي كه خواهان كرامت، عزت و استقلال هستند. دشمنان بعد از جنگ عليه ايران به دنبال ايجاد فتنه مذهبي و به وجود آوردن مساله‌ به اصطلاح گسترش نفوذ ايران و شيعه در منطقه بودند. اين مساله در حال حاضر جوهره جنگ نرم آمريكا و كشورهاي غربي در رويارويي با امت اسلامي به شمار مي‌آيد.

وي در ادامه افزود: "اتهام ايران" اين است كه تلاش دارد تا نفوذ شيعه در جهان اسلام را گسترش دهد و مي‌خواهد تمام سني‌ها در جهان اسلامي شيعه شوند! بدين ترتيب ايران مي‌خواهد ‌٥/١ ميليارد مسلمان را شيعه كند بنابران تمام سخن‌ها درخصوص خطر گسترش نفوذ شيعيان است! در حالي كه اين اتهامات شيطاني براساس هيچ واقعيتي بنا نشده است و اين روند صحت ندارد. من با شخصيت‌هاي برجسته اهل تسنن در سوريه ديدار كردم. آنها به من گفتند كه روند شيعه كردن مردم در سوريه وجود دارد و نظام بشار اسد، رئيس جمهوري روسيه از اين روند حمايت مي‌كند و در حال حاضر شش ميليون تن در سوريه شيعه شده‌اند. من با مسئولان ديگر نيز ديدار كردم و حتي نشست‌هايي با مسئولان امنيتي داشتم و از آنها خواستم تا اطلاعاتي درخصوص اين شش ميليون تن را در اختيارم قرار دهند اما هيچ اتفاقي نيفتاد و حتي ‌٥٠٠ تن نيز وجود نداشتند. البته برخي جوانان شيعه سني شده بودند و برخي از سني‌ها شيعه اما جرياني به عنوان گسترش روند شيعه كردن مردم و يا سني كردن وجود نداشت.

نصرالله هم‌چنين عنوان داشت: البته برخي رهبران مذهبي به اين مساله اعتقاد دارند و گفته مي‌شود كه در جريان ‌٣٣ سال گذشته و از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون ‌٥٠ ميليون سني شيعه شده‌اند. اين مساله خنده‌دار است. من در هفته وحدت مي‌گويم كه ما مسلمان و شيعه امام علي (ع) هستيم و معتقديم كه پيروان ديگر مذاهب اسلامي نيز مسلمان هستند. تمام مسلمانان داراي آزادي و اختيار در انتخاب مذهب خود مي‌باشند. امام خامنه‌اي گفتند كه هيچ كدام از ما قصد شيعه كردن هيچ فرد سني را نداريم بنابراين اين روند برنامه و هدف ما نيست.

وي در ادامه افزود: اميدواريم به اين نقطه برسيم كه هيچ كدام از ما به ويژه در ميان اهل تسنن، فردي اجازه ايجاد فتنه و يا گسترش شايعات نداشته باشد. ما به عنوان يك جنبش اسلامي در لبنان زماني كه از همكاري‌هاي ملي ميان مسلمانان و مسيحيان و ضرورت ايجاد دولتي ملي در لبنان سخن مي‌گوييم از موضع سياسي حرف نمي‌زنيم، بلكه از مواضع مذهبي و ديني خود سخن مي‌گوييم. اين درخواست‌ها يك تاكتيك سياسي به شمار نمي‌آيد. تمام علماي ما از جمله سيد موسي صدر بر سر اين مساله توافق نظر دارند. حزب‌الله لبنان در انتخابات پارلماني و يا دولتي كه چارچوب ديني و مذهبي نداشته باشد، مشاركت نمي‌كند.

نصرالله همچنين عنوان داشت: درخصوص سخنان اخير رهبر ايران و تاكيد ايشان بر اينكه جمهوري اسلامي ايران از جنبش‌هاي مقاومت در لبنان و فلسطين حمايت مي‌كند و چيزي مقابل اين حمايت نمي‌خواهد و تنها وظيفه شرعي خود را انجام مي‌دهد، بايد بگويم كه اين براي نخستين بار است كه چنين موضع كاملا آشكاري از سوي بالاترين مقام در جمهوري اسلامي در اين زمينه صادر مي‌شود. بله، ما در حزب‌الله لبنان از حمايت‌هاي معنوي، سياسي و مادي جمهوري اسلامي ايران از سال ‌١٩٨٢ برخوردار بوده‌ايم.

وي در ادامه افزود: اين حمايت مايه افتخار جمهوري اسلامي ايران است چرا كه مقاومت در لبنان بزرگترين و مهمترين پيروزي عربي عليه اسرائيل در سال ‌٢٠٠٠ را محقق كرد. اگر حمايت ايران وجود نداشت جنبش مقاومت لبنان نمي‌توانست در جنگ ژوئيه ‌٢٠٠٦ (جنگ ‌٣٣ روزه) پيروز شود. اين پيروزي‌ها در صورت نبود حمايت مادي و معنوي ايران از مقاومت محقق نمي‌شد.

نصرالله هم‌چنين عنوان داشت: پيروزي مقاومت لبنان در سال ‌٢٠٠٠ به كمك حمايت ايران صورت گرفت البته سوريه نيز نقش مهمي در اين مساله ايفا كرد.

ما از مسئولان و ملت ايران كه تاوان سنگيني را به خاطر حمايت از فلسطين و لبنان پرداخت مي‌كنند، تشكر مي‌كنيم. اگر ايران، فلسطين را بفروشد تمام مشكلات حل مي‌شود! مشكل آمريكا مساله‌ دموكراسي نيست بلكه مساله نفت و اسرائيل است. هر از چند گاهي در رسانه‌هاي جمعي مي‌شنويم كه حزب‌الله لبنان شبكه‌هاي مواد مخدر در آمريكا، اروپا و آفريقا را مديريت مي‌كند و از درآمدهاي آن استفاده مي‌كند! ما هميشه اين مساله را رد كرده‌ايم چرا كه خريد و فروش مواد مخدر براي ما حرام است و وجود كشور اسلامي ايران ما را از چنين اقداماتي بي‌نياز مي‌كند. به هيچ عنوان دست به پول‌شويي نمي‌زنيم و چنين اقداماتي را قبول نمي‌كنيم. ما در حزب‌الله لبنان هيچ طرح و پروژه اداري در داخل و خارج كشور نداريم. از همان ابتدا تاكنون ايران در مقابل ارائه كمك‌هاي خود از ما چيزي نخواسته است و چيزي را به ما ديكته نكرده است. اما برخي مي‌گويند كه ايران به دنبال ديكته كردن سياست‌هاي خود مي‌باشد.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: تحليلي وجود دارد كه مي‌گويد اگر اسرائيل تاسيسات هسته‌اي ايران را بمباران كند چه اتفاقي مي‌افتد. من در اين خصوص و اين احتمال بعيد مي‌گويم كه رهبران ايران هيچ چيزي از حزب‌الله لبنان نمي‌خواهند اما ما در آن روز بايد بنشينيم و تصميم بگيريم كه چه كاري بايد انجام دهيم.

سيد حسن نصرالله درخصوص مساله سوريه نيز عنوان داشت: در اين‌ خصوص عليه ما جوسازي‌هاي زيادي صورت مي‌گيرد اما بايد بگويم كه اين اقدامات نمي‌تواند باعث تغيير موضع ما شود. هر كسي كه بر اين مساله دل خوش كرده است شكست مي‌خورد. چندي قبل شبكه‌هاي ماهواره‌اي عربي در خبري فوري اعلام كردند كه حزب‌الله لبنان با موشك‌هاي خود منطقه الزبداني را بمباران كرده است. آنها در روز نشست شوراي امنيت در خصوص سوريه به مساله شهر حمص پرداختند. موضع سياسي ما كاملا مشخص است. بعد از انجام تحقيقات مشخص شد كه هيچ اتفاقي در حمص نيافتاده است و زمان انتشار اين خبر قبل از برگزاري نشست شوراي امنيت براساس تبليغات رسانه‌اي بوده است.

وي در ادامه افزود: در سوريه نظام حاكم همچنان قانون اساسي و ارتش را در اختيار دارد و بسياري از مردم در سوريه نظام حاكم را تاييد مي‌كنند. بنابراين سخن گفتن در خصوص اينكه اين نظام از سوي مردم كشورش طرد شده، نادرست است. البته مخالفاني نيز در اين كشور وجود دارند كه برخي از آنها مسلح هستند و درگيري‌هاي مسلحانه در تعدادي از مناطق سوريه صورت مي‌گيرد اما بخش زيادي از اين كشور از ثبات و امنيت برخوردار است.

نصرالله همچنان عنوان داشت: در خارج از سوريه شاهد اتخاذ تصميمي آمريكايي، اسرائيلي، غربي و عربي هستيم كه مي‌خواهند نظام حاكم در سوريه را بركنار كنند. چندي قبل نيز يك اسرائيلي با ارائه تحليلي عنوان داشت كه از براندازي نظام اسد حمايت مي‌كند و شاهد وجود اجماع در محافل اسرائيل در اين خصوص هستيم.

وي در ادامه افزود: آنها مي‌خواهند نظام سوريه را بركنار كنند تا نظامي جايگزين در اين كشور حكمفرما شود. برخي از دوستان به ما گفتند كه نسبت به اين مساله نگران نيستند چرا كه نظام جديد نيز از مقاومت حمايت خواهد كرد.

آنچه كه در سوريه مورد هدف قرار گرفته سر مقاومت در لبنان، فلسطين و مساله اصلي مسلمانان يعني فلسطين است. اين يك حقيقت مشخص به شمار مي‌آيد. رهبران سوريه با انجام اصلاحات موافق هستند و آماده‌اند تا مذاكرات را آغاز كنند اما مخالفان آنها مي‌گويند كه زمان براي اين مساله از دست رفته است و برخي از افراد سوريه را به سمت جنگ داخلي مي‌كشانند. گروه‌هاي مسلح در اين كشور سوري‌ها را مي‌كشند. سني‌هاي سوريه بيش از ديگر گروه‌ها كشته شدند و نمي‌توان گفت كه جنگ در اين كشور جنگ طايفه‌اي است.

نصرالله همچنين عنوان داشت: آيا بستن باب مذاكرات در سوريه به نفع مساله فلسطين است؟ آغاز مذاكرات واقعي به نفع سوريه مي‌باشد و معتقديم كه منفعت كشور سوريه، لبنان، ملت فلسطين و ديگران در اين مساله نهفته است. در خصوص جنبش‌هاي اسلامي كه در انتخابات اخير در كشورهاي عربي پيروز شده‌اند نيز بايد بگويم كه آنها در مقابل چالش‌هاي خطرناكي حضور دارند. آمريكايي‌ها تلاش دارند تا اين روند را با شكست رو به رو كنند. برخي از رهبران اسلامي كه آنها را خوب مي‌شناسم و دوستان من نيز هستند با توجه به شرايط سياسي كشورهايشان مواضع محكم و آشكار در خصوص مساله اسرائيل اتخاذ نمي‌كنند.

وي در ادامه افزود: ما خواهان آن هستيم كه دولت لبنان همچنان به فعاليت خود ادامه دهد و به كساني كه كراوات‌هاي خود را براي دولت جديد لبنان آماده كرده‌اند بايد بگويم كه دولت جديدي تشكيل نخواهد شد و دولت كنوني به كار خود ادامه خواهد داد. الان زمان ايجاد تنش‌هاي سياسي در لبنان نيست و ما بايد با همكاري يكديگر از اين مرحله سخت در كشور عبور كنيم.

۱۳۹۰/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...