نسخه چاپی

خبر واشنگتن پست از شوكي جديد براي ايالات متحده:

ابزار جاسوسی ساخت آمریكا چگونه بلای جان كاخ سفید می شود؟

دیوید مورفی، مدیر شركت Blue Coat Systems از فروش محصولات ویژه این شركت به كشور سوریه در سالهای 2010 و 2011 اظهار شگفتی كرده و از تشكیل یك گروه ویژه برای بررسی چگونگی ماجرا و دستیابی سوریه و ایران و سودان به این محصولات خبر داد. گفتنی است دو محصولی كه بیشترین نگرانی از گسترش آنان در ایران و سوریه وجود دارد Proxy SG و PacketShaper نام دارند كه هم برای فیلترینگ و تحلیل ترافیك سایت ها به كار می روند و هم مورد استفاده خاص سازمانهای جاسوسی هستند.

به گزارش نما به نقل از واشنگتن پست، با وجود تحریم های شدید و بی سابقه علیه ایران در زمینه ، ابزار آلات مونیتورینگ پیشرفته ساخت امریکا در شبکه های دولتی و تجاری ایرانی یافت شد.
این ابزار که توسط شرکت Blue Coat Systems کالیفرنیا تولید می شوند علاوه بر ایران، در سوریه و سودان نیز استفاده شده اند که این امر نگرانی گسترده کاخ سفید را به دنبال داشته است زیرا این فناوری های رایانه ای بشار اسد را قادر می سازند وبسایت ها را سانسور کرده و ارتباطات شهروندان و فعالین رسانه ای را رصد کند. خبرها حاکی است اسد پیشتر به وفور از این تکنولوژی استفاده کرده است.
همزمان با انتشار این خبر، برخی کارشناسان امریکایی از پایمال شدن حقوق بشر با استفاده از این تولیدات ابراز نگرانی شدید کردند! البته برخی دیگر از کارشناسان منصف، اظهار داشته اند تولیدات شرکت Blue Coat Systems مصارف عدیده ای در امنیت شبکه دارند بنابراین نیازی به اینهمه بدگمانی نیست؛ این نگرانی به این دلیل است که واشنگتن پست به نقل از یک کارشناس، از احتمال استفاده ”جاسوسی" از این نرم افزارها خبر داده بود.

قطعا امریکایی هایی که در امور جاسوسی خبره هستند خوب می دانند استفاده خاص از این نرم افزارها چه تبعاتی در پی خواهد داشت. دیوید مورفی، مدیر شرکت Blue Coat Systems از فروش محصولات ویژه این شرکت به کشور سوریه در سالهای 2010 و 2011 اظهار شگفتی کرده و از تشکیل یک گروه ویژه برای بررسی چگونگی ماجرا و دستیابی سوریه و ایران و سودان به این محصولات خبر داد.

گزارشی که در این زمینه ارائه شده نشان می دهد این سومین مرتبه است که تولیدات Blue Coat در کشورهایی یافت می شوند که از نظر ایالات متحده متهم به زیرپا نهادن حقوق بشر هستند.



گفتنی است دو محصولی که بیشترین نگرانی از گسترش آنان در ایران و سوریه وجود دارد Proxy SG و PacketShaper نام دارند که هم برای فیلترینگ و تحلیل ترافیک سایت ها به کار می روند و هم مورد استفاده خاص سازمانهای جاسوسی هستند.

نکته قابل تأمل در انتشار این خبر، واکنش خوانندگان بوده است به عنوان نمونه بخش قابل توجهی از نظراتی که ذیل این خبر در سایت ایندیپندنت ارائه شده دارای این مضمون است که امریکا تا وقتی خود از این ابزار و نرم افزارها و سخت افزارهای مشابه جهت جاسوسی و شنود از شهروندان خود و دیگر کشورها استفاده می کند حق ندارد کشور دیگری را به این امر متهم کند.

۱۳۹۲/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...