نسخه چاپی

اذعان آقای رئیس به سابقه درخشانش!

عکس خبري - اذعان آقاي رئيس به سابقه درخشانش!

جیمز كامی، نامزد پیشنهادی برای ریاست اف. بی. آی، به امضای یادداشت جنجال برانگیز استفاده از شكنجه در سال ۲۰۰۵ میلادی اعتراف كرده و گفته است كه شكنجه روحی و فیزیكی و اعمال فشار مانند قراردادن افراد در موقعیت‌ های استرس از نظر قانونی می تواند مجاز باشد

جیمیز کامی به امضای طرح شکنجه که استفاده از شیوه های سخت بازجویی از جمله شیوه غرق مصنوعی و محرومیت از خواب علیه مظنونان تروریستی را مجاز می‌داند،اعتراف کرد.

غرق شدگی مصنوعی با امضای جیمز کامی

به گزارش گروه ترجمه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نامزد سمت ریاست پلیس فدرال امریکا ( اف. بی. آی ) که در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ میلادی در دوره ریاست جمهوری جورج بوش پسر، سمت معاون دادستانی کل امریکا را برعهده داشت، در جلسه تائید صلاحیت خود، خطاب به سناتورها گفت که وی با وجود اینکه این شیوه‌ها را نوعی شکنجه می‌ دانسته، اما طرح مذکور را امضا کرده است.

جیمز کامی افزود: « نخستین بار که من از شیوه غرق مصنوعی مطلع شدم زمانی بود که معاون دادستان کل بودم. واکنش من به عنوان یک شهروند و یک رهبر به این شیوه این بود که این شیوه شکنجه است. این آن چیزی است که من هنوز هم فکر می‌کنم.»

نامزد سمت ریاست پلیس فدرال امریکا افزود: « شاید مهم ترین مسئله‌ ای که من به عنوان معاون دادستان کل در آن زمان صورت دادم، استفاده از نفوذ و قدرت اجرایی بود ؛ تلاش برای بحث کردن درباره این مسئله که آیا این ما به عنوان شهروندان آمریکایی مجاز به استفاده از آن هستیم یا نه؟»

کامی همچنین در واکنش به فشارهای برخی از سناتورها که از وی پرسیدند که چرا وی با این طرح موافقت کرده بود، گفت، این قانون مبهم بود و می‌توانست این گونه مورد تفسیر قرار گیرد.

یادداشت شکنجه که در سال ۲۰۰۲ میلادی تدوین و امضا شد، با انتقادهای گسترده هواداران آزادی‌های مدنی و اندیشمندان حقوقی رو به رو شده است.

در این یادداشت آمده است، شکنجه روحی و فیزیکی و اعمال فشار مانند قراردادن افراد در موقعیت‌های استرس در دوره به اصطلاح « جنگ با تروریسم» از نظر قانونی می‌تواند مجاز باشد.

اگر سنای امریکا با نامزدی کامی موافقت کند وی جانشین رابرت مولر خواهد شد. مولر به مدت ۱۲ سال ریاست اف بی آی را بر عهده داشته است.

۱۳۹۲/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...