نسخه چاپی

خبرهای دولتمردان در حاشیه جلسه هیئت دولت

وزرای اطلاعات، دفاع و امورخارجه دیروز پس از آن كه از جلسه هیئت دولت بیرون آمدند با این پرسش خبرنگاران مواجه شدند كه « شاخص ترین فعالیت شما در زمان مسئولیت تان چه بوده است؟» مصلحی، وحیدی و صالحی هركدام به این سوال پاسخ های متفاوت و خواندنی دادند. با این حال خبرنگاران تنها به سراغ وزرا نرفتند و ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما و مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد از جمله این افراد بودند.

به گزارش نما، ضرغامي با سوالي درباره پخش «ربناي شجريان» مواجه شد و اسفنديار رحيم مشايي هم به سوالاتي درباره آينده کاري خود و احمدي نژاد و نيز احتمال وارد شدن او و رئيس جمهور به حوزه کار روزنامه نگاري پاسخ هايي داد که مي خوانيد.

وزير اطلاعات: دستگيري ريگي از مهم ترين اقدامات وزارت اطلاعات بوده است

وزير اطلاعات يکي از مهم ترين اقدامات اين وزارتخانه در طول ۴ سال گذشته را دستگيري عبدالمالک ريگي عنوان کرد. به گزارش ايسنا حجت الاسلام مصلحي اين اقدام را يک اقدام با «کيفيت خاص» توصيف کرد: «يکي از اقدامات ارزشمندي که انجام شد دستگيري عبدالمالک ريگي با کيفيت خاص خود بود...البته وزارت اطلاعات اقدامات اينگونه در ابعاد مختلف داشته است اما نه به اين شکل...فعاليتي که در ارتباط با دستگيري عبدالمالک ريگي صورت گرفت اقدام نو و تازه اي بود...با وجود اينکه سرويس هاي اطلاعاتي مختلف تلاش کردند که نمونه اي از اين جهت را داشته باشند ولي در اين زمينه موفق نشدند و نتوانستند به چنين موفقيتي دست پيدا کنند.».

با رئيس جمهور منتخب ديدار کردم

براساس اين گزارش او همچنين در واکنش به برخي اظهارنظرها مبني بر اين که وزيراطلاعات با رئيس جمهور منتخب ديدار نکرده است هم پاسخ داد: «من جزو اولين وزرايي بودم که با رييس جمهور منتخب ديدار کردم.»

وزير دفاع: دلمان مي خواست کارهاي زيادي انجام شود

سردار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني هم که شايد مي توانست بسياري از اقدامات اخير اين وزارت خانه در حوزه هاي مختلف نظامي و دفاعي را به عنوان مهم ترين اقدامات اين وزارتخانه طي ۴ سال گذشته ذکر کند با ذکر اين نکته که «دلمان مي خواست کارهاي زيادي انجام شود و آنچه که ما انجام داده ايم، با آرمان هاي ما فاصله زيادي دارد» به بيان ۳ دستاورد اين وزارتخانه پرداخت: «يک کار مهم در رابطه با همکاري هاي گسترده با دانشگاه ها و شرکت هاي دانش بنيان بوده است... همچنين شکل دادن به نظام نوآوري دفاعي در شکل مطلوبش نيز از ديگر اقدامات ما به شمار مي رود. ضمن اين که در حوزه بازنشستگي نيروهاي مسلح نيز اقداماتي را انجام داده ايم.» البته به گزارش فارس، وزير دفاع تصريح کرد که «درباره کارهايي که در وزارت دفاع انجام شده است مي توان ليست بسيار طويلي را ارائه داد که شامل محصولات نو و ارزشمندي است که در حوزه دفاعي و نيروهاي مسلح از آن استفاده مي کنند.»

وزير خارجه: آزاد کردن ۴۸ نفر از عزيزان ما در سوريه يکي از ماندگارترين اقدامات ما بود

دکتر علي اکبر صالحي وزير امورخارجه هم که به تازگي از سفر ۵ روزه قاره آفريقا بازگشته است، وقتي به ميان خبرنگاران آمد به اين سوال که « شاخص ترين فعاليت شما در زمان مسئوليت تان چه بوده است؟» پاسخ هاي خاصي داد.

وي با اشاره به تحريم ها و نيز آزاد شدن ۴۸ زائر ايراني در سوريه به اين پرسش پاسخ داد: «با مرور دو سال و نيم اخير مي بينيد که ما در سخت ترين شرايط بوده ايم و شرايط ناجوانمردانه و غيرمنصفانه را بر ما تحميل و از واژه فلج کننده دراين باره استفاده کردند اما الآن توانسته ايم تحريم ها را تا حدود زيادي برطرف کنيم و وزارت امور خارجه در اين جهت نقش بارزي داشته است... در عين حال مهم ترين و مؤثرترين فعاليت وزارت خارجه در اين مدت آزاد کردن ۴۸ نفر از عزيزان ما در سوريه بود و اين موضوع يکي از ماندگارترين و خوشحال کننده ترين اقدامات ما بوده است.»

مشايي:در ايران مي مانم

خبرنگاران البته در حاشيه جلسه دولت فقط به سراغ وزرا نرفتند و برخي از چهره هاي خبرساز نيز مورد سوال آنان قرار گرفتند. اسفنديار رحيم مشايي، رئيس دبيرخانه جنبش غيرمتعهدها با اين سوال مواجه شد که «بعد از پايان دولت به چه کاري مشغول خواهيد شد؟».

او گفت: «در اين ارتباط برنامه خاصي ندارم و بيشتر فعاليت هايمان معطوف به کارهاي مطالعاتي خواهد شد.» مشايي در پاسخ به اين سوال که آيا ممکن است آقاي احمدي نژاد اقدام به راه اندازي روزنامه اي کند؟ گفت: در اين مورد صحبتي نشده است، ولي بعيد نيست البته من شخصا تمايل به کارهاي سياسي ندارم و خيلي نقش آفرين در اين زمينه ها نيستم، ولي وجود رسانه مي تواند موثر باشد و جامعه به رسانه نياز دارد.

مشاور رييس جمهور همچنين در مورد راه اندازي بنياد بهار از سوي وي يا احمدي نژاد، اظهار کرد: من نمي دانم چه کسي اين را مطرح کرده، در دولت نيز چنين بحثي مطرح نشده است و شايد اين انتظاري باشد که در جامعه وجود دارد، ولي تشکيل آن بد نيست و کار خوبي است و اگر کسي اين کار را انجام دهد ما از او حمايت مي کنيم ولي اگر منظور شما اين باشد که ما برنامه اي در اين زمينه داشته باشيم، ما در اين ارتباط صحبتي نکرده ايم و از طرف ما برنامه اي در اين ارتباط وجود نداشته است.

همچنين وي درپاسخ به اين پرسش که پس از پايان دولت به کجا خواهيد رفت به مزاح گفت: در ايران مي مانم.

نگراني از به حاشيه رفتن گفتمان احمدي نژاد وجود ندارد

سوال ديگري که خبرنگاران از مشايي پرسيدند اين بود که «بارزترين گفتمان احمدي نژاد چيست؟» مشايي دراين باره با بيان اين که «به نظر من بارزترين گفتمان احمدي نژاد بحث توحيد است» گفت: «دولت وظيفه خود را خدمت رساني به مردم بر اساس گفتماني که تعريف کرده دانسته است.

در اين دوره تلاش شد خدمت رساني به مردم نسبت به گذشته افزايش پيدا کند و عدالت در توزيع ثروت ملي مورد تاکيد قرار بگيرد و امکانات در کشور به صورت عادلانه توزيع شود.» رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد درباره سامان دادن کارحزبي توسط رييس جمهور گفت:ما قائل به حزب نيستيم البته آقاي احمدي نژاد قطعا در هر شرايطي با استفاده از ابزار، وسيله ها و تريبون هايي که در اختيار دارند تلاش مي کنند انعکاس دهنده اين گفتمان باشند.نگراني از به حاشيه رفتن اين گفتمان وجود ندارد.

بقايي: هماهنگي ها با دولت منتخب به خوبي پيش مي رود

همچنين حميد بقايي معاون اجرايي رئيس جمهور با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته بين دولت مستقر و دولت منتخب براي انتقال مسئوليت ها گفت: هماهنگي هايي با آقاي روحاني و همچنين نماينده ايشان آقاي ترکان در خصوص حضور وزرا در جلسات با آقاي روحاني صورت گرفته تا گزارشاتي که بايد درباره آخرين وضعيت وزارتخانه هاي آنها تهيه و ارائه شود و همچنين برخي گزارشات که بايد از داخل وزارتخانه ها در اختيار آنان قرار بگيرد، تهيه شود.

معاون اجرايي رئيس جمهور در ادامه تصريح کرد: تاکنون دو جلسه بين من و آقاي ترکان برگزار شده است که البته بيشتر از طريق تماسهاي تلفني با هم در ارتباط هستيم و خوشبختانه هيچ مشکلي وجود ندارد و هماهنگي ها به خوبي پيش رفته است.

به گزارش بقايي همچنين گفت: آقاي عباسي، وزير کار، هنوز ديداري با رئيس جمهور منتخب نداشتند.

سکوت ضرغامي درباره پخش ربناي شجريان

سيدعزت ا... ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما نيز ديگر چهره اي بود که مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت. به گزارش ايلنا، او در خصوص پخش ربناي محمدرضا شجريان از رسانه ملي در ايام ماه مبارک سکوت و تنها به گفتن اين جمله که «اين سؤال مربوط به ۱۰ سال قبل است» اکتفا کرد.

۱۳۹۲/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...