نسخه چاپی

مرد آمریكایی بی گناه سه دهه در زندان

دادگاهی در آمریكا به شكایت مردی كه 30 سال را به اشتباه در زندان سپری كرده بود، رسیدگی كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آندره دیویس در سال 2012 پس از گذراندن نزدیک به 32 سال زندان در ایالت ایلینوی آمریکا و پس از اثبات بی‌گناهی‌اش از زندان آزاد شد.

وی ابتدا در سال 1980 به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز و قتل یک کودک سه ساله در همسایگی‌اش به 80 سال زندان بدون امکان بخشش محکوم شد و علیرغم پافشاری و اصرار بر بی‌گناهی به زندان افتاد. در آن زمان که امکان انجام آزمایش‌های DNA وجود نداشت، پلیس فقط توانست از روی شواهد بدست آمده و آثار خون دیویس در صحنه وقوع جرم وی را محکوم کند.

وی بعدتر‌ از پلیس خواست تا با انجام آزمایش DNA جرم وی را دوباره مورد بررسی قرار دهند که این درخواست با بی‌توجهی مسئولان مربوطه مواجه شد.

دیویس اکنون علیه پلیس و مرکز پزشکی دادگاه واقع در جنوب شهر شیکاگو شکایت کرده و خواستار رسیدگی به عملکرد آن‌ها در برابر خواسته‌هایش شده است. در صورت توجه دستگاه‌های مربوطه و انجام آزمایش DNA وی ممکن بود سال‌ها پیش از زندان آزاد می‌شد.

وی بیشترین مدت زمان حبس خود را در زندانی به نام تمس گذارنده بود که شش ماه پس از آزادی دیویس و در پی درخواست‌های مکرر مدافعان حقوق بشر تعطیل شد. او بخش زیادی از این سال‌ها را در حبس انفرادی سپری کرده بود.

بر اساس گزارش شبکه خبری راشاتودی، دیویس که اکنون 52 سال دارد، در سال 2006 بار دیگر از دادگاه خواست تا با توجه به شواهد موجود و امکان انجام آزمایش DNA به اتهام وی رسیدگی کند. این کار که پنج سال به طول انجامید در نهایت منجر به صدور حکم بی‌گناهی‌اش از سوی دادگاه تجدیدنظر ایلینوی شد.

۱۳۹۲/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...