نسخه چاپی

احمدی‌نژاد: بیگانگان نفت ایران را ملك پدری می‌دانستند

رئیس جمهور گفت: بیگانگان فكر می كردند نفت ایران ملك پدری آنها است و در نفت ایران شریك هستند.

به گزارش نما به نقل از مهر ، محمود احمدی نژاد صبح پنجشنبه در مراسم بهره برداری از 4 طرح مهر ماندگار استان هرمزگان با بیان این که مردم هرمزگان مرزبانان امین برای فرهنگ و استقلال ایران اسلامی هستند عنوان کرد: امروز 4 طرح عمرانی در این استان به بهره برداری رسید که یکی از آنها طرح توسعه میدان نفتی هنگام بود.

وی ادامه داد: نفت منطقه هنگام دارای بهترین نوع کیفیت است و از موادی پرارزش برخوردار است که به راحتی و با هزینه بسیار کم تصفیه می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات بزرگی در توسعه میدان نفتی هنگام صورت گرفته است افزود: متخصصان کشورمان در ایجاد تاسیسات استخراج و انتقال در میدان نفتی هنگام کار فنی پیچیده ای انجام دادند، ظرفیت این میدان از 30 هزار بشکه در حال حاضر به 45 هزار بشکه و بیشتر در آینده ارتقاء خواهد یافت.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: شاید برای اولین بار در ایران است که نفت و گاز با هم از یک منطقه همچون هنگام منتقل می شود و با لوله گذاری که در زیر بستر دریا صورت گرفته نفت به پالایشگاه انتقال می یابد. همچنین طی 18 ماه آینده پالایشگاه گاز برای تصفیه گاز هنگام نیز راه اندازی می شود تا مردم استان هرمزگان از این گاز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: جزیره قشم در آینده به یکی از مناطق بزرگ نفتی و گازی کشور تبدیل خواهد شد که از کنار آن هزاران شغل برای مردم این منطقه ایجاد می شود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود عنوان کرد: طرح توسعه اسکله تخلیه و بارگیری منطقه ویژه خلیج فارس و همچنین پست برق این منطقه نیز به بهره برداری رسید که میزان ظرفیت این اسکله به دو برابر افزایش یافته است.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به افتتاح حوضچه خشک تعمیرات کشتی در بندرعباس تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح امکان تعمیر کشتی های بزرگ و غول پیکر در کشورمان فراهم شده و در مجموع میزان اعتبار طرح هایی که امروز افتتاح شد به حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ملت ایران را با فرهنگ ترین، تمدن سازترین و هوشمندترین ملت تاریخ دانست و اظهار داشت: همان گونه که خداوند وعده داده تاریخ جهان در آینده سراسر نورانی و زیبا در سایه عدالت و توحید و به دور از کینه و تحقیر خواهد بود. برای رسیدن بشر به چنین جایگاهی ملت ایران نقش مهمی ایفا می کند.

رئیس جمهور افزود: در ابتدای کار دولت نهم شرکت های نفتی خارجی با بداخلاقی کار خود در ایران را رها کرده و رفتند این در حالی بود که مجموع سرمایه گذاری آنها در کشورمان به طور متوسط یک میلیارد دلار بود.

وی خاطرنشان کرد: بیگانگان فکر می کردند که نفت ایران ملک پدری آنها است و خود را شریک در نفت ایران می دانستند و همچنین به بهانه سرمایه گذاری در حوزه نفتی خرج های بسیاری برای کشور ما می تراشیدند اما بخش اصلی سود نفتی نیز به جیب آنها می رفت و سپس با نفت ما کالا تولید می کردند و به چند برابر قیمت به خود ما می فروختند.

احمدی نژاد با بیان این که آنها فکر می کردند با رفتنشان ملت ایران ناتوان و دست بسته خواهد ماند تصریح کرد: امروز تمامی کارهای نفتی کشور به دست متخصصان داخلی در حال انجام است و از آن سالی که خارجی ها رفته اند تا کنون سالانه بیش از 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری در مناطق نفتی کشور صورت گرفته است.

وی بیان داشت: شاید برای اولین بار پس از 100 سال است که بخش اصلی نفت ایران در اختیار ملت ایران قرار گرفته و هم اکنون تمام سود نفت به جیب خود ملت ایران می رود.

رئیس جمهور روند حرکت ایران را رو به جلو دانست و افزود: سرعت رشد ما بسیار بالاست چون در غیر این صورت دیگر دلیلی برای فشار بر روی ملت ایران وجود نداشت . ملت ایران با همین سرعت بر تمامی بدخواهان غلبه خواهد کرد.

۱۳۹۲/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...