نسخه چاپی

تمرین آمریكا برای تخریب مكه و مدینه

سال گذشته نیز یك دوره آموزشی مشابهی توسط فرماندهی پلیس آمریكا (FBI) برگزار شد كه در همان زمان جنجال آفرید.

به گزارش نما به نقل از شیعه آنلاین، خبرگزاري آسوشيتد پرس فاش کرد که اخيرا يک دوره آموزشي ويژه اي براي افسران ارتش آمريکا در وزارت دفاع اين کشور (پنتاگون) گذاشته شده که بر اساس آن اين افسران چگونگي حمله به مکه و مدينه و تخريب کامل اماکن ديني و مقدس اين دو شهر را آموزش مي بينند.

گفته مي شود پس از اينکه يکي از افسران ارتش آمريکا نسبت به برگزاري چنين دوره اي به شدت اعتراض کرد،‌ برگزاري اين دوره متوقف شد.

بر اساس گزارش آسوشيتد پرس، هدف از اين دوره آموزشي،‌ معرفي اسلام به عنوان اصلي ترين دشمن ايالات متحده آمريکا بوده است. در اين دوره که حدود سه ماه پيش برگزار شد،‌ مرگ افراد غير نظامي براي افسران ارتش اهميت خاصي نداشت.

پس از اينکه انتشار خبر ماجراي اين دوره آموزشي جنجال و سر و صدايي به پا کرده،‌ مسئولان ارشد پنتاگون تحقيق و بررسي در مورد چنين دوره اي را در دستور کار خود قرار داده اند و دستور بازداشت "ماثيو دولي" افسري که مأمور برگزاري اين دوره بود،‌ صادر شد.

به گفته خبرگزاري آسوشيتد پرس، "ماثيو دولي" طي اظهاراتي در اين دوره آموزشي گفته بود: مسلمانان از هر آنچه که آمريکا از آن دفاع مي کند،‌ نفرت دارند.

در همين راستا ژنرال "مارتن ديبمبسي" رئيس ستاد ارتش آمريکا طي اظهاراتي نسبت به برگزاري چنين دوره آموزشي و بيان شدن اينگونه مطالب در آن،‌ انتقاد کرد و گفت:‌ اينگونه دوره هاي آموزشي با نگاه آمريکا به مقوله آزادي ديني در تناقض است!

گفتني است اين اولين باري نيست که آموزش هاي ضد اسلامي به افسران و نظاميان آمريکايي داده مي شود. سال گذشته نيز يک دوره آموزشي مشابهي توسط فرماندهي پليس آمريکا (FBI) برگزار شد که در همان زمان جنجال آفريد.

۱۳۹۲/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...