نسخه چاپی

جزییات جنجال دزدی تیر و كمان تیم ملی

هنوز باور ندارد وقتی تسلیم وسوسه شیطان شده دست به یكی از جنجالی‌تریــن دزدی‌های سال زده و تیم ملی تیر و كمان را در شرایط بحرانی قرار داده است.می‌گوید نخستین باری بود كه دزدی می‌كرد و از همان لحظات نخست پشیمان بود.

به گزارش نما به نقل از ایران، چند روز به رفتن تيم ملي تير و كمان به مسابقات تير و كمان كلمبيا نمانده بود و اعضاي تيم هر روز در مجموعه آزادي خودشان را براي اين بازي‌ها آماده مي‌كردند. 24 ساعت تا پرواز تيم ملي به كلمبيا مانده بود، روز 15 تير ماه امسال سناريويي عجيب كليد خورد و حراست سايت ورزشي تير و كمان از دزديده شدن سه كمان 60 ميليوني متعلق به فدراسيون تير و كمان به پليس 110 خبر داد.

عجيب‌تر اين‌كه به خاطر همين سرقت، اعضاي تيم ملي تير و كمان به كشور كلمبيا اعزام نشدند و با دستور بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 5 تهران تيمي از كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران ماموريت يافتند تا عامل اين سرقت را رديابي كنند.هشت روز بعد دزد آشناي اين تير و كمان‌ها دستگير شد و پرده از جزئيات يك وسوسه دردسرساز برداشت.

گفت‌وگو با دزد بي‌انگيزه

مجتبي 23 ساله كه كار باغباني را از پدرش ياد گرفته ادعا مي‌كند بدون هيچ انگيزه‌اي دست به دزدي تير و كمان‌ها زده و حتي نمي‌دانسته با پولي كه به جيب مي‌زند چه كار كند.

تحصيلات داري؟

تا سيكل درس خواندم. علاقه‌اي به درس نداشتم و مشكلات مالي نيز باعث شد كه ديگر به درس خواندن فكر نكنم.

چه كاره هستي؟

قبلاً در كار آپاراتي مشغول بودم اما نزديك به دو ماه است كار پدرم كه باغباني است را به عهده گرفتم و مسئول آبياري و فضاي سبز سايت ورزشي تير و كمان بودم.

چقدر درآمد داري؟

از كار باغباني ماهي 600 هزار تومان و چون وقت بيكاري زيادي دارم بعضي اوقات نيز كار نظافت خانه‌ها را انجام مي‌دهم كه درآمد آن متغير است.

چرا دزدي؟

نمي‌دانم چرا دست به اين كار زدم و همه چيز در يك لحظه اتفاق افتاد و وسوسه شدم.

تير و كمان‌ها را چطور دزديدي؟

بعد از تمام شدن تمرين،‌ اعضاي تيم، سايت را ترك كردند و من نيز وارد سايت شدم و سه تير وكمان را برداشتم كه يكي از آن‌ها را زير پل يكي از جوي‌هاي آب اطراف سايت‌ها جاسازي كردم و دو كمان ديگر را از لابه‌لاي ميله‌هاي قفس ورزشگاه بيرون انداختم و فرداي آن روز دو كمان را به خانه بردم.

چرا از بين 16 كمان فقط سه كمان گرانقيمت دزديدي؟

من نمي‌دانستم آن‌ها چه فرقي با هم دارند و فقط آن سه‌تايي كه جلوي دستم بود را برداشتم.

بعد از دزدي چه كردي؟

همراه با دو كمان به خيابان منوچهري رفتم و قصد فروش آن را داشتم كه پليس نيز آنجا بود اما فكر نمي‌كردم دنبال من باشند، صاحب مغازه گفت كه بايد براي فروش، فاكتور كمان‌ها را داشته باشم و پليس نيز خواست تا فاكتور آن‌ها را در اختيارشان قرار دهم، من نيز كه فاكتور كمان‌ها را داخل ساك كمان‌ها ديده بودم در اختيارشان گذاشتم و هيچ كس به من شك نكرد ولي همانجا بود كه پشيمان شدم و به خانه برگشتم.

تير و كمان‌ها چقدر ارزش پولي داشت؟

در مغازه لوازم ورزشي شنيدم كه هر كمان ارزش 20 ميليون توماني و 18 تير آن نيز 4 ميليون و 500 هزار تومان ارزش دارد.

قصد داشتي با پول‌ها چه كار كني؟

نمي‌دانم حتي فكر نكردم كه اگر پول ميليوني داشته باشم با آن‌ها چه كنم و براي دزدي‌ام هيچ انگيزه‌اي نداشتم و فقط يك لحظه بود كه شيطان به من دستور داد و من هم تسليم شدم.

اعتياد داري؟

نه، اصلاً سمت دود نرفته‌ام.

مي‌داني كه تيم ملي تيروكمان به خاطر تو به مسابقات اعزام نشدند؟

بعد از دستگيري‌ام فهميدم كه اعضاي تيم به خاطر نبودن كمان‌هايشان نتوانستند به مسابقات بروند حتي فدراسيون براي آن‌ها سه كمان جديد خريداري كرده ولي چون قلق‌گيري با كمان زمان مي‌برد تيم به مسابقات كلمبيا نرفته است.

فكر مي‌كردي دزدي‌ات آنقدر تاثيرگذار باشد؟

نه . بابت اين كار پشيمان هستم.

خانواده‌ات نگفتند ماجراي كمان‌ها چيست؟

به دروغ ادعا كردم كه امانت هستند.

مي‌داني رسانه‌اي شدي؟

بله. ناراحتم چون آبرويم رفت.

سابقه‌ داري؟

نه. هيچ سابقه‌اي ندارم و حتي دزدي بلد نيستم.

چطور دستگير شدي؟

ساعت 8 شب بود كه براي آبياري و انجام كارهايم به سايت ورزشي رفتم كه جلوي در ورودي، پليس مرا دستگير كرد.

۱۳۹۲/۴/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...