نسخه چاپی

ازدواج همجنس‌گرایان در واشنگتن هم آزاد شد

لایحه قانونی شدن ازدواج همجنس بازان در ایالت واشنگتن چهارشنبه به تصویب نهایی رسید.

به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاری رویترز، لایحه قانونی شدن ازدواج همجنس بازان در واشنگتن به تصویب رسید و به این ترتیب با این اقدام، واشنگتن هفتمین ایالتی در آمریکا شد که ازدواج همجنس گرایان را به رسمیت شناخت.

کریستین گریگویر، فرماندار واشنگتن در این باره گفت: هر چند مخالفان این لایحه که محافظه کاران مذهبی هستند، گفته اند در رای گیری ماه نوامبر برای لغو آن تلاش می کنند، با این حال منتظر امضا این لایحه و پایان دوران "تبعیض" هستم.

طبق این گزارش، تصویب این لایحه در واشنگتن یک روز پس از پیروزی حامیان ازدواج همجنس گرایان در کالیفرنیا صورت گرفت یعنی زمانی که دادگاه فدرال اعلام کرد منع ازدواج همجنس گرایان در این ایالت غیرقانونی است. در واقع این قانون یک هفته پس از به تصویب رسیدن توسط مجلس سنای واشنگتن با 28 رای موافق در مقابل 21 رای مخالف، با 55 رای موافق در برابر 43 رای مخالف به تایید مجلس نمایندگان واشنگتن نیز رسید.

در این گزارش آمده است: حامیان ازدواج همجنس گرایان برای تصویب قانون مشابه در مریلند و نیوجرسی نیز در تلاشند و به دنبال برگزاری رفراندوم برای قانونی کردن ازدواج همجنس گرایان در ایالت مین هستند. شش ایالتی که تاکنون این موضوع را به رسمیت شناخته اند عبارتند از نیویورک، ماساچوست، کنکتیکت، ورمونت، نیوهمشایر و آیوا.



رویترز نوشت: نه حکم قانونی روز سه شنبه در سانفرانسیسکو و نه اقدام مجلس ایالتی در الیمپیا هیچ کدام با سرعت وضع موجود زوج های همجنس گرا را تغییر نخواهند داد. نتیجه دادگاه در کالیفرنیا نیز تا پایان پروسه فرجام خواهی، متوقف می ماند. این اقدام در واشنگتن نیز نمی تواند پیش از اوایل ژوئن به اجرا در آید.

۱۳۹۰/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...