نسخه چاپی

پاپ به بیروت سفر می كند

انتقاد اعضای حزب الله از نقش منفی جریان چهارده مارس لبنان در سوریه و سفر پاب بندیكت شانزدهم در سپتامبر به بیروت از مهمترین تحولات این كشور است.

مهر به نقل از شبکه المنار، "نبیل قاووق" معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت : حزب الله به سبب منافع ملی و ثبات کشور از دولت حمایت می کند نه به خاطر اینکه از عملکرد آن راضی باشد.

وی افزود: آنچه آمریکا، برخی کشورهای عربی، اسرائیل و جریان چهارده مارس از بحران سوریه جستجو می کنند، تضعیف مقاومت است.

قاووق بیان کرد: کسانی که خود را در ورطه بحران سوریه انداخته اند لبنان را به محلی برای گروههای مسلح سوری تبدیل کرده اند.

وی گفت : حزب الله مخالفتی با پناه دادن به آوارگان مسالمت جو و ارائه کمک به آنها ندارد، زیرا موضوعی اخلاقی و بشردوستانه است.

وی اظهار داشت : کنترل مرزها با سوریه پس از اینکه به محلی برای رفت آمد صدها و حتی هزاران فرد مسلح تبدیل شد دشوار است و جریان چهارده مارس ضمن کارشکنی در ماموریت ارتش، پناهگاه امنی برای تروریستها به وجود آورده است که این خطرناک است.

از سوی دیگر "محمد یزبک" رئیس هیئت شرعی حزب الله ضمن تاکید بر ضرورت وحدت لبنانی ها گفت : کینه ورزی، کشتار، ویرانی، دودستگی و توطئه ورزی مشکلی را حل نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که اسرائیل باقی است درگیری و جنگ و بلا به قوت خود ادامه دارد و ائتلاف آمریکا و اسرائیل علیه فلسطینی ها همچنان باقی است.

خبر دیگر اینکه پاپ بندیکت شانزدهم اواسط سپتامبر آینده از لبنان دیدار می کند.

از سوی دیگر "عبدالامیر قبلان" نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان حمله به یک اتوبوس زائران لبنانی در گذرگاه" الجوسیه" و نیروهای امنیتی سوریه را محکوم کرد و گفت : جنایتکاران می خواهند فتنه افکنی خود را از عراق به سوریه منتقل کنند.

وی ضمن تسلیت به خانواده شهدای این واقعه و آرزوی شفای فوری برای زخمی شدگان اظهار داشت : این اقدامات ددمنشانه در خدمت طرحهای صهیونیستی و توطئه های شیطانی آنها است و امیدواریم که سوریه و لبنان و ثبات آنها از کینه ورزی ها و اقدامات تروریستی محفوظ بماند.

این در حالی است که "اسامه سعد" رئیس حزب الناصری لبنان تاکید کرد: سوریه با گامهای مطمئن به سوی مهار بحران حرکت می کند و دخالت منفی لبنان در امور سوریه زیانبار است.

۱۳۹۱/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...