نسخه چاپی

معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد در گفتگو با نما خبر داد:

افزایش بیش از 10 درصدی بودجه 92 كمیته امداد

عکس خبري -افزايش 10.5 درصدي بودجه 92 کميته امداد

امسال برای اولین بار به منظور تامین هزینه های اجرایی طرح های خوداشتغالی برای حمایت و نظارت بر پایداری طرح های مذكور پنج درجه تسهیلات تخصصی بر جمع بودجه كمیته امداد اضافه می شود.

به گزارش نما ، بودجه سال 92 کمیته امداد با توجه به هدف‌گذاری برای توانمندسازی و توسعه اشتغال خانواده‌های تحت حمایت به غیر از تسهیلات بانکی نسبت به سال گذشته 10.5 درصد رشد داشته است.
منصور قمشه درباره این افزایش قیمت گفت: برای سال 92 بودجه ای بالغ بر بیش از 26 هزار و 880 میلیارد ریال به تصویب رسیده که این رقم نسبت به لایحه دولت نیز 9 درصد افزایش داشته است.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: در بودجه امسال با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی مکلف است تا 20 درصد مانده تسهیلات قرض الحسنه بانکی و مانده منابع مزبور را جهت اشتغال خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با معرفی این نهاد اختصصاص دهد.
قمشه با بیان این که بر اساس مصوبات صورت گرفته صندوق توسعه ملی بخشی از منابع جهت پرداخت تسهیلات به بخش غیردولتی را به بخش آب و کشاورزی اختصاص می دهد، یادآور شد: 10 درصد از منابع صندوق به صورت ریالی برای بخش غیردولتی صنعت و معدن به استثناء بخش ساخت مسکن اختصاص می یابد که در مصوبه مجلس شورای اسلامی 2 درصد از منابع دو جزء با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در جهت اشتغالزایی به صورت تسهیلات پرداخت خواهد شد.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در اجرای بند (ز) ماده (112) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان مناطق آزاد تجاری و صنعتی موظفند منابع موضوع این بند را به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند، خاطر نشان کرد: خزانه داری کل کشور موظف است منابع واریزی را به نسبت مساوی برای اجرای مفاد یاد شده به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی همان مناطق پرداخت کند.
معافیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی عوارض شهرداری
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) از معافیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی عوارض شهرداری و هزینه های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) برای یک بار و در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف معاف خواهند شد.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امدادیادآور شد: با توجه به تصویب قانون زکات در مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه کشور معادل زکات جمع آوری شده در سال گذشته 958 میلیارد ریال بابت تشویق مناطق پرداخت کننده زکات در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود : امسال برای اولین بار به منظور تامین هزینه های اجرایی طرح های خوداشتغالی برای حمایت و نظارت بر پایداری طرح های مذکور پنج درجه تسهیلات تخصصی بر جمع بودجه کمیته امداد اضافه می شود.

۱۳۹۲/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...