نسخه چاپی

دیدار پوتین با روحانی در قرقیزستان

سفیر ایران در مسكو اعلام كرد كه ولادیمیر پوتین قصد دارد در ماه سپتامبر برای اولین‌بار در قرقیزستان با حسن روحانی، رییس‌جمهور منتخب ایران دیدار و گفت‌وگو كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رسانه‌های ایران و روسیه اخیرا گزارش دادند که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در ماه اوت به ایران سفر می‌کند تا درباره موضوع هسته‌یی ایران با حسن روحانی گفت‌وگو کند، ولی سید محمودرضا سجادی، سفیر ایران در مسکو روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که این گزارشات نادرست است و اولین گفت‌وگوی پوتین با روحانی در تاریخ 13 سپتامبر در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در بیشکک، پایتخت قرقیزستان صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های غربی گفته‌اند که پیش از این که تاریخ دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره موضوع هسته‌یی تهران تعیین شود، قدرت‌های جهانی باید منتظر شکل‌گیری دولت جدید ایران بمانند.

سجادی گفت: واضح است که باید منتظر بمانند تا دولت جدید به خوبی روی کار بیاید. دولت جدیدی شکل خواهد گرفت، ولی ما به هر حال برای مذاکرات آماده‌ایم.

سفیر ایران در مسکو برخی گزارشات مبنی بر این که ایران و روسیه درباره احتمال ارایه موشک‌های ضد بالستیک آنتی-2500 از طرف مسکو به ایران به جای موشک‌های اس-300 صحبت کرده‌اند را رد کرد، ولی گفت که هر گونه پیشنهادی برای چنین توافقی با مسکو بخشی از مذاکرات درباره چگونگی حل مساله موشک‌های اس-300 خواهد بود.

۱۳۹۲/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...