نسخه چاپی

سفارت آمریكا در تل آویو تعطیل می شود

یك روزنامه فرامنطقه‌ای نوشت كه وزارت خارجه آمریكا از بیم حملات سازمان تروریستی القاعده سفارت این كشور در «تل‌آویو» را هم تعطیل می‌كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» نوشت که وزارت خارجه آمریکا ترجیح داده است، به دلایل امنیتی سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی (اسرائیل) را تعطیل کند.
الحیات در این ارتباط نوشت که این تصمیم وزارتخارجه آمریکا پس از آن اتخاذ شد که گزارش‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی ارائه شده نسبت به اوضاع امنیتی متشنج و احتمال هدف قرار گرفته شدن آمریکایی‌ها در سرزمین‌های اشغالی و دیگر کشورهای جهان هشدار داده است.

در این ارتباط پایگاه اطلاع رسانی صهیونیستی «والا» نوشت که تصمیم وزارت خارجه آمریکا تنها سفارت آمریکا در تل‌آویو را در برنمی‌گیرد، بلکه شماری از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور در مناطق و کشورهای مختلف جهان را نیز شامل می‌شود و از روز یک‌شنبه آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.

بنابر اظهار این پایگاه اطلاع رسانی صهیونیستی بستن سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای مختلف جهان مرتبط با وجود اطلاعاتی است که اظهار می‌کند، سازمان تروریستی القاعده طرح حمله به این سفارتخانه‌ها در کشورهای خاورمیانه و دیگر کشورهای اسلامی جهان را دارد، بدون اینکه مکان این حملات را مشخص کرده باشد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی صهیونیستی والا ابو ظبی، بغداد و قاهرة در راس شهرهایی هستند که سفارت آمریکا در آنها بسته خواهد شد تا پس از آن سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای بحرین، اردن، کویت، لیبی، عمان، قطر، عربستان سعودی، یمن، افغانستان، بنگلادش و سرانجام سرزمین‌های اشغالی روز یک‌شنبه آینده بسته خواهد بود.

والا می‌نویسد: برخی از این سفارتخانه براساس شرایط و ارزیابی‌های امنیتی صورت گرفته بیش از یک روز بسته خواهند ماند.

۱۳۹۲/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...