نسخه چاپی

افعی های قاتل در بصره

عکس خبري - افعي هاي قاتل در بصره

شهروندان و مسئولان عراقی از هجوم افعی های قاتل در هفته های اخیر در استان بصره و مرگ دستكم چهار شهروند در سایه نبود پادزهر مورد نیاز خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از العالم، شهروندان منطقه "الصالحيه" در شرق بصره از افزايش مارهاي سمي در اين منطقه ابراز نگراني كردند.

"ظاهر جواد" از چهره هاي سرشناس منطقه صالحيه گفت كه ترس و وحشت واقعي براين منطقه سايه افكنده است. وجود مارهاي سمي در اين منطقه نادر است اما به طورناگهاني شمار آنها در چند هفته اخير افزايش يافته است و اين مارها تاكنون چهار نفر از روستاي ما را كشته اند.

وي با اشاره به اینکه طول اين مارهای سمی 30 تا 80 سانتي متر است، اظهار داشت: تلاش براي كمك به مصدومان با توجه به نبود پادزهر اين نوع مارها در بيمارستان هاي استان بصره راه به جايي نمي برد.

مهاجر رضا يكي از ساكنان منطقه گفت: علت افزايش تعداد مارها در منطقه صالحيه شايد افزايش درجه حرارت يا پروژه هاي مين روبي و زير و رو كردن خاك اين منطقه باشد.
وي افزود: افزايش شمار اين مارها باعث وضع مقررات منع رفت آمد غيررسمي براي كودكان و زنان بعد از غروب آفتاب شده است و وقتي برق شب ها قطع مي شوند ساكنان منطقه در ترس و نگراني بيشتر به سر مي برند.

علوان التميمي پزشك مركز بهداشت منطقه الصالحيه اظهار داشت: ماموريت اين مركز ارائه کمکهای اوليه به افراد گزيده شده با نيش افعي و انتقال آنها به بيمارستان است اما مشكل ما اين است كه نوع پادزهر اين افعي ها را براي درمان مصدومان نمي دانيم زيرا تجزيه و تحليل روي نمونه هاي سم اين افعي ها براي تعيين نوع پادزهر انجام نشده است.

وي افزود: اين نوع مارها در روزهاي اخير باعث كشته شدن چند نظامي شده اند كه نگهبان گذرگاه مرزي شلمچه هستند.

اين درحالي است كه عدي عواد از اعضاي فراكسيون آزادگان در مجلس عراق از اين منطقه بازديد و اداره بهداشت بصره را مسئول كشته شدن افراد به علت گزيدگي دانست زيرا اين اداره در تجهيز بيمارستان هاي استان به پادزهر بويژه پادزهر اين نوع مارها ناتوان بوده است.
وي افزود: اداره محافظت از محيط زيست بايد تنوع حيات حيواني و حيوانات درنده را براي محافظت از جان شهروندان زير نظر داشته باشد.

بصره زیستگاه انواع خزندگان از جمله مارهاي سمي خشكي و آبي است.

۱۳۹۲/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...