نسخه چاپی

زیربنایی‌ترین وزارتخانه كشور بدون سكاندار در آستانه مهر

وزارت آموزش و پرورش به عنوان زیربنایی‌ترین و مهمترین وزارتخانه دولت با ۱۲ میلیون دانش‌آموز و یك میلیون فرهنگی این روزها، بدون سكاندار است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «اول مهر» مهمترین روز نظام آموزشی محسوب می‌شود و از آن به عنوان بهار تعلیم و تربیت یاد می‌شود؛ مسلماً برای مهمترین روز نظام آموزشی باید از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شود و لازمه این برنامه‌ریزی، مدیریت است و نبود آن می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی وارد کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر دولت دهم و معاونانش، برای آغاز سال تحصیلی از مدت‌ها پیش‌ برنامه‌هایی را تدارک دیدند که البته این برنامه‌ها دستخوش تغییرات مدیریتی قرار گرفته است؛ آنچه مسلم است همواره در زمان تغییرات، برخی برنامه قربانی می‌شوند؛ به این معنی که به خوبی اجرا نشده یا به فراموشی سپرده می‌شوند.

وزارت آموزش و پرورش به عنوان زیربنایی‌ترین و مهمترین وزارتخانه دولت با 12 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی این روزها، بدون سکاندار است و به نظر می‌آید رئیس‌جمهور باید هر چه سریع‌تر برای این وزارتخانه برنامه‌ای داشته باشد.

فعالیت برخی مدارس به شیوه «3ـ3ـ6» و برخی به شیوه «3ـ3ـ3ـ3»، عدم تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در تمام مدارس، عدم پرداخت سرانه مدارس و هوشمند‌سازی اجباری مدارس از جمله دغدغه‌هایی است که این روزها ابهاماتی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

هنوز درباره تعطیلی پنج‌‌شنبه‌ها و ایجاد پایه ششم ابتدایی، اما و اگرهایی وجود دارد و محمدعلی نجفی در اظهارنظرهای خود در زمان مطرح شدن به عنوان گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش، بر آن دامن زد.

به عنوان مثال «تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در سند تحول نیامده است» یا «تمام اقدامات 2 سال اخیر که در اجرای سند تحول بوده، مورد بازنگری قرار می‌گیرد و هر بخشی از برنامه نیاز به اصلاح داشته باشد اصلاحات را انجام خواهیم داد» از نمونه این اظهارنظرهاست.

در این میان، رئیس جمهور کشورمان باید برای ایجاد آرامش در وزارت آموزش و پرورش در آستانه مهر، هر چه سریع‌تر اقدام کند و در این میان انتخاب فردی شایسته، بسیار ضروری است؛ فردی که بدون پیشداوری درباره اقدامات انجام شده، با کارشناسی و بدون فشار برای بخش‌های آموزش و پرورش، بهار تعلیم و تربیت را جشن گیرد.

۱۳۹۲/۵/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...