نسخه چاپی

حاشيه ديدار وزراي خارجه جديد و سابق/

صالحی میزبان از ظریف میهمان جا ماند

تحویل دادن وزارت خارجه به وزیر جدید از سوی وزیر سابق با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران صبح امروز (شنبه) ديدار وزراي سابق و جديد وزارت امور خارجه برای تحویل دادن این وزراتخانه به وزیر جدید برگزار شد كه با حاشيه‌هايي همراه بود.  
 
زمانی که خودروی حامل دکتر ظریف به محوطه ساختمان وزارت خارجه رسید رئیس جدید دستگاه دیپلماسی قبل از اینکه بگذارد تیم محافظین در ماشین را برای او باز کند خود در را باز و زمانی که محافظ وی قصد حمل کیف قهوه‌ای رنگ او را داشت وزیر جدید خارجه از این کار ممانعت کرد.
 
اما ظریف با کت و شلوار مشکی و آن یقه‌ دیپلمات که مخصوص دیپلمات‌های ایرانی است در حالي با تویوتا نقره‌ای مدل کرون که مربوط به دهه نود است وارد ساختمان وزارتخانه شد كه هنوز ميزبان آن يعني وزير سابق به محل كار سابقش نرسيده بود تا مراسم استقبال از وي را به جا بياورد.  
 
وزير جديد خارجه پس از خوش و بش با خبرنگاران صدا و سيما كه تنها تيم‌هاي خبري اين مراسم بودند با سرعت تمام به سمت آسانسور رفت تا از پله‌های زیاد این ساختمان عظیم بالا نرود اما چون میزبان هنوز حضور نیافته بود در اتاق جلسات دفتر وزیر منتظر آمدن وی شد.
 

 پس از چند دقيقه از حضور ظريف، صالحي به‌عنوان ميزبان جامانده از ميهمان، خود را با سوزوکی ویتارا مشکی به ساختمان وزارتخانه رساند البته او هم نگذاشت که محافظش در ماشین را برایش باز کند اما هيچ سرعت عملي هم براي رسيدن به وزير جديد از خود نشان نداد.

 زماني كه صالحي خود را به دفتر محل كار سابقش رساند ظريف از اتاق جلسات بيرون آمد و با صالحي شروع به خوش و بش كرد در اين بين وزير سابق به وزير جديد ضمن تبريك اين انتصاب گفت: «ان‌شاءالله در راه خدا بيش از پيش مقتدر باشيد». البته صالحي كه در حين صحبت با ظريف بسيار نفس نفس مي‌زد كه آن هم به خاطر بالا آمدن از پله‌هاي زياد وزارت خارجه بود به ظریف گفت: «اين پله‌ها را يك پيرمرد بالا آمده است».
 
پس از اين سلام و احوال‌پرسی، ظریف و صالحی به دفتر وزیر رفتند و شروع به صحبت‌هاي خصوصي بسيار جدي كردند و اين صحبت‌ها به قدري جدي بود كه هر دو نفر متوجه حضور خبرنگاران در دفتر نشدند كه ناگهان صالحي رو به اصحاب رسانه كرد و گفت: «اين صحبت‌ها قابل انتشار نيست» و با خنده ادامه داد «اين صحبت‌ها رمزي گفته مي‌شود» و ظريف، وزير خنده‌روي دستگاه ديپلماسي هم به خبرنگاران گفت: «يك وقت با اين دستگاه‌‌هايي كه از راه دور ضبط مي‌كند، چيزي ضبط نكنيد».
 
البته پس از پایان صحبت‌های خصوصی، دو وزیر سابق و جدید به مصاحبه با خبرنگاران پرداختند.

  1437164_730.jpg

 
 
 
گفتنی است در این بین، عکاسان از دکتر ظریف خواستند برای اولین بار پشت میز ریاست این وزارتخانه بنشیند تا عکس یادگاری بگیرد.

   
البته پس از تمام این برنامه‌ها جلسه شوراي معاونين، و پس از آن نیز جلسه توديع و معارفه رسمي اين دو رئيس سابق و جديد دستگاه ديپلماسي برگزار شد.

گزارش از محمد امیرحسینی

۱۳۹۲/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...