نسخه چاپی

سفر هیئت حقوقی ایران به صنعا‬

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از سفر امروز (دوشنبه) هیئت حقوقی و كنسولی به سرپرستی مدیركل امور ایرانیان خارج از كشور وزارت امور خارجه به منظور دیدار با مقامات یمن و پیگیری وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره آخرین پیگیری‌ها در خصوص «نوراحمد نیکبخت» وابسته اداری سفارت ایران در صنعا که یک ماه پیش در مسیر منزل به سفارت توسط افراد ناشناس ربوده شد، گفت که هیئت حقوقی و کنسولی سه نفره‌ای از ایران به سرپرستی «سید کاظم سجادی» مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) راهی صنعا می‌شود.

وی بر مسئولیت دولت یمن در این زمینه تأکید و نسبت به آزادی هر چه سریع‌تر این دیپلمات ایرانی ابراز امیدواری کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در طی این مدت اقدامات و پیگیری‌هایی را برای روشن شدن وضعیت نیکبخت انجام داد. در طی این مدت کاردار یمن در تهران دو مرتبه به وزارت امور خارجه احضار و در تماس تلفنی بین وزرای خارجه ایران و یمن بر مسئولیت دولت صنعا در این زمینه تأکید شد. در نهایت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت تا هیئتی را برای رسیدگی به این موضوع به صنعا اعزام کند که صدور ویزا برای این هیئت قدری به طول انجامید تا اینکه ۲۹ مرداد ماه سید عباس عراقچی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به فارس از صدور ویزا برای هیئت ایرانی خبر داد.

البته در طی این مدت اخبار رسیده حاکی از آن است که این دیپلمات ایرانی در سلامت است.

در تماس تلفنی پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه ابوبکر القربی وزیر امور خارجه یمن با وزیر امور خارجه کشورمان نیز این موضوع مورد گفت‌وگو قرار گرفت و القربی در این تماس تلفنی ضمن تبریک انتصاب ظریف به این سمت، با اشاره به تلاش‌های دولت متبوعش برای آزادی نیکبخت و با بیان اینکه دولت یمن به صورت جدی موضوع را پیگیری کرده، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این اقدامات به نتیجه رسیده و دیپلمات ایرانی آزاد شود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاش‌های دولت یمن برای آزادی دیپلمات ایرانی، ابراز امیدواری کرد با اقدامات جدی‌تر دولت یمن آقای نیکبخت هر چه سریع‌تر آزاد شود.

«نوراحمد نیکبخت»، وابسته اداری سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۳۰ تیر ماه در مسیر منزل به محل سفارت توسط گروهی ناشناس ربوده شد.

امید است که سفر هیئت ایرانی به صنعا به گشایشی در این زمینه و آزادی هر چه سریع‌تر این دیپلمات ایرانی منجر شود.

۱۳۹۲/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...